Ο Diego Aponte, πρόεδρος του ομίλου MSC και γιος του ιδρυτή Gianluigi Aponte, δήλωσε σίγουρος ότι η μεγάλη εξαγορά της CK Hutchison Holdings θα προχωρήσει κανονικά.
Η συμφωνία – ύψους 17,5 δισεκατομμυρίων ευρώ – αφορά την απόκτηση του 80% της Hutchison Ports, η οποία διαχειρίζεται συνολικά 43 τερματικούς σταθμούς σε 23 χώρες, από την Αίγυπτο μέχρι την Αυστραλία. Συνολικά, η Hutchison έχει στην ευθύνη της 199 λιμενικές εγκαταστάσεις, με σημαντική παρουσία και στην Ευρώπη – σε πόλεις όπως το Ρότερνταμ, η Χάβρη, το Αμβούργο και η Αμβέρσα.
Αν όλα προχωρήσουν όπως σχεδιάζεται, η MSC, μέσω της θυγατρικής της Terminal Investment Limited (TIL), θα γίνει ο κορυφαίος διαχειριστής τερματικών σταθμών παγκοσμίως.
Ωστόσο, η υπογραφή της συμφωνίας έχει προσωρινά “παγώσει”, μετά από πιέσεις που ασκούνται από την κινεζική κυβέρνηση στον όμιλο CK Hutchison, με επικεφαλής τον 96χρονο μεγιστάνα Li Ka-Shing και τον γιο του, Victor Lista. Οι ενστάσεις της Κίνας εστιάζονται κυρίως στο κομμάτι της συμφωνίας που αφορά την Panama Ports Company, η οποία ελέγχει τα δύο στρατηγικής σημασίας λιμάνια στην είσοδο της Διώρυγας του Παναμά – Balboa και Cristobal.
Παρά τις εξελίξεις, ο Diego Aponte παραμένει κατηγορηματικός:
«Το TIL θα κατέχει το 70%, η BlackRock το 20% και το ταμείο της Σιγκαπούρης το υπόλοιπο 10%. Είναι ξεκάθαρο πως η ευθύνη της ηγεσίας είναι δική μας. Δεν σταματάμε. Έχουμε επιλέξει να επενδύουμε στον τεράστιο χώρο των μεταφορών, με στρατηγική και όχι άσκοπες διαφοροποιήσεις. Είμαστε έτοιμοι να αδράξουμε κάθε νέα ευκαιρία.»
Μάλιστα, έκανε γνωστό πως η MSC ενισχύει την παρουσία της και στον κλάδο της κρουαζιέρας στην περιοχή του Μαϊάμι. Ο στόχος; Να λειτουργήσει πέντε δικούς της τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας, ενώ στο Ocean Cay – το ιδιωτικό νησί της MSC στις Μπαχάμες – ήδη κατασκευάζεται ένα δεύτερο, ακόμα πιο πολυτελές νησί για τους επιβάτες της εταιρείας.