Η αμοιβή του πρώην Διευθύνοντα Συμβούλου της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, για το 2024, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους επενδυτές, παρά την πτώση των πωλήσεων και των κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η Stellantis, η οποία κατασκευάζει μοντέλα όπως η Jeep, αποφάσισε να παραχωρήσει στον Ταβάρες συνολική αμοιβή 23,1 εκατ. ευρώ, παρά τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα. Το ποσό περιλαμβάνει τόσο τον μισθό του όσο και επιπλέον αποζημίωση και μπόνους ύψους 12 εκατ. ευρώ για το 2024.
Ο Κάρλος Ταβάρες καθοδήγησε την Stellantis σε μια περίοδο όπου η ζήτηση στις ΗΠΑ μειώθηκε, υπήρξαν καθυστερήσεις στην κυκλοφορία νέων μοντέλων στην Ευρώπη και επιπλέον συγκρούσεις με πολιτικούς, αντιπροσώπους και συνδικάτα. Αυτές οι εξελίξεις φαίνεται να έχουν δημιουργήσει σοβαρές ανησυχίες στους επενδυτές, οι οποίοι εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την απόφαση της Stellantis να του παραχωρήσει τόσο υψηλή αμοιβή σε μια χρονιά που οι επιδόσεις της εταιρείας ήταν πτωτικές.
Η Allianz Global Investors και άλλοι σύμβουλοι μετόχων έχουν καλέσει τους μετόχους να καταψηφίσουν την έκθεση αμοιβών στη γενική συνέλευση της Τρίτης, επισημαίνοντας ότι η αμοιβή είναι “υπερβολικά γενναιόδωρη”, δεδομένων των συνθηκών. Οι ανησυχίες εστιάζονται στην αδιαφάνεια της επιτροπής αμοιβών και στη συνεχιζόμενη απογοήτευση των επενδυτών από τις ενέργειες του διοικητικού συμβουλίου της Stellantis.
Η απόφαση για την αμοιβή του Ταβάρες δεν είναι δεσμευτική, αλλά έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, ειδικά μετά την αποτυχία της Stellantis να καταπραΰνει τις ανησυχίες μέσω επικοινωνιακών προσπαθειών. Παράλληλα, η εταιρεία είναι σε αναζήτηση του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου, ενώ αντιμετωπίζει επίσης δυσκολίες στην αύξηση της κερδοφορίας, κυρίως λόγω μειωμένης ζήτησης στην Ευρώπη και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στη Βόρεια Αμερική.
Οι επενδυτές εξακολουθούν να ανησυχούν και για τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου, με την Proxinvest να προτείνει την καταψήφιση της επανεκλογής αρκετών μελών, περιλαμβανομένης της Φιόνα Κλερ Τσικόνι, η οποία εκπροσωπεί τους εργαζομένους στην Stellantis αλλά δεν είναι υπάλληλος της εταιρείας.