PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά ενέκρινε τα ανταποδοτικά τέλη για το 2026

    Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Το κοινωνικό παντοπωλείο δίπλα στους ευάλωτους

    Χιλιάδες Άγιοι Βασίληδες «πλημμύρισαν» τον Πειραιά στο Santa Night Run

    Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

    Πειραιάς: Συνελήφθη 14χρονος που αφαίρεσε αλυσίδα από συνομήλικό του

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Έντονη αντίδραση της Κίνας στις νέες χρεώσεις πλοίων από τις ΗΠΑ
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έντονη αντίδραση της Κίνας στις νέες χρεώσεις πλοίων από τις ΗΠΑ

Ενημερώθηκε 23 Απριλίου, 2025 9:16 πμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε στην Κίνα η απόφαση της διοίκησης Τραμπ να επιβάλει τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια. Η απόφαση, που ανακοινώθηκε από το Γραφείο Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ, έρχεται έπειτα από μακρές διαπραγματεύσεις.

Contents
  • Ποια πλοία επηρεάζονται από τα νέα μέτρα
  • Στο βάθος, δασμοί 145% στα κινεζικά προϊόντα
  • Η επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας
  • Αντιδράσεις από τους ναυτιλιακούς και ναυπηγικούς φορείς της Κίνας
  • Οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και την αμερικανική αγορά
  • Η στάση των ΗΠΑ και το σκεπτικό της απόφασης

Ποια πλοία επηρεάζονται από τα νέα μέτρα

Τα νέα τέλη δεν περιορίζονται μόνο στα κινεζικά πλοία. Επεκτείνονται και σε άλλους τύπους πλοίων:

  • Τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (car carriers) επιβαρύνονται ανεξαρτήτως χώρας κατασκευής, εκτός αν είναι αμερικανικής προέλευσης.
  • Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers) θα επιβαρυνθούν με τέλη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, αν δεν έχουν ναυπηγηθεί στις ΗΠΑ.

Στο βάθος, δασμοί 145% στα κινεζικά προϊόντα

Η απόφαση για τα λιμενικά τέλη έρχεται λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση νέων δασμών ύψους 145% σε κινεζικά προϊόντα, ενισχύοντας περαιτέρω την ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στον τομέα του εμπορίου.


Η επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι χρησιμοποιούν τους δασμούς καταχρηστικά και επιδιώκουν συμφωνίες με άλλες χώρες εις βάρος των συμφερόντων της Κίνας. Παρόλα αυτά, εκφράζει διάθεση για διάλογο και συνεργασία με στόχο τη μείωση των εμπορικών εντάσεων.


Αντιδράσεις από τους ναυτιλιακούς και ναυπηγικούς φορείς της Κίνας

Η Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CANSI) χαρακτήρισε τα νέα μέτρα άδικα και αντέδρασε έντονα, αποδίδοντας την παρακμή της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας στον προστατευτισμό των ΗΠΑ. Παράλληλα, κάλεσε τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να σταθεί ενάντια σε αυτή την πολιτική.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κίνας (CSA) ζήτησε την άμεση διακοπή των διακρίσεων και των πολιτικά υποκινούμενων ενεργειών, επισημαίνοντας πως οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες λειτουργούν με βάση τους διεθνείς κανόνες και συμβάλλουν σταθερά στο παγκόσμιο εμπόριο.


Οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και την αμερικανική αγορά

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC) εξέφρασε ανησυχίες για σοβαρές επιπτώσεις στις επενδύσεις, προειδοποιώντας ότι οι νέες χρεώσεις θα αυξήσουν το κόστος μεταφορών και θα επιβαρύνουν τους Αμερικανούς εξαγωγείς. Σύμφωνα με το WSC, τα μέτρα αυτά πλήττουν κυρίως τα μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά πλοία που μεταφέρουν κρίσιμα αγαθά.


Η στάση των ΗΠΑ και το σκεπτικό της απόφασης

Ο Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Σον Νταφ, υπερασπίστηκε την απόφαση, δηλώνοντας ότι σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής αμερικανικής υπεροχής στις μεταφορές.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι βασικές χρεώσεις που θα εφαρμοστούν είναι:

  • Τέλη $50 ανά τόνο net tonnage για κινεζικά πλοία, με ετήσια αύξηση $30 για τρία έτη.
  • Τέλη $18 ανά τόνο ή $120 ανά κοντέινερ για πλοία κινεζικής κατασκευής, με ετήσια αύξηση $5.
  • Τέλη $150 ανά μονάδα CEU για car carriers που δεν είναι αμερικανικά.
  • Σταδιακοί περιορισμοί και τέλη στις εξαγωγές LNG μέσω ξένων πλοίων, σε βάθος 22 ετών.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα “Νέο Εγχείρημα Κόκκαλη: Ευρώπη Holdings και η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου”
Επόμενο θέμα Συνάντηση Υπουργού Ναυτιλίας με την ΠΝΟ σε θετικό κλίμα συνεργασίας
2KFollowersLike
3KFollowersFollow
3.5KFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Contships: Άντληση ρευστότητας με έκδοση σκανδιναβικού ομολόγου

Πρόσω ολοταχώς έχει βάλει η Contships Management, με στόχο την…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απεργία ΠΕΝΕΝ: «Δεν υποχωρούμε» – Το 100% των ναυτεργατών συμμετέχει στις κινητοποιήσεις

Σε νέα 24ωρη απεργία στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της γραμμής Πάτρας…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σήμερα η συνέλευση της WISTA International στη Βαρκελώνη

Οι Πρόεδροι του Εθνικού Συνδέσμου WISTA (NWA) και η Εκτελεστική…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ασφαλής κατάπλους του «ΙΟΝΙΣ» στο Λαύριο μετά από μηχανική βλάβη

Στο λιμάνι του Λαυρίου κατέπλευσε με ασφάλεια και με τη…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?