Η ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, παρουσίασε έσοδα 64,3 εκατ. δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι 71,5 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 28,6 εκατ. δολάρια, έναντι 41,9 εκατ. δολαρίων πέρυσι, αντικατοπτρίζοντας τις πιέσεις της αγοράς.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Δρ. Λουκάς Μπαρμπάρης, το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε από την εποχικότητα και τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Παρ’ όλα αυτά, η Safe Bulkers παρέμεινε οικονομικά ισχυρή, παρέλαβε το 12ο νεότευκτο πλοίο της και συνεχίζει να επενδύει στην ανανέωση του στόλου, εστιάζοντας στην περιβαλλοντική συμμόρφωση και τη μακροπρόθεσμη αξία για τους μετόχους της.
Τον Απρίλιο του 2025, η εταιρεία προχώρησε σε νέα πιστωτική συμφωνία ύψους έως 84,3 εκατ. δολαρίων, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Μέχρι τις 9 Μαΐου 2025, ο στόλος της Safe Bulkers αποτελούνταν από 47 πλοία (8 Panamax, 14 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και 8 Capesize), συνολικής μεταφορικής ικανότητας 4,7 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 10,1 έτη.
Από αυτά, 12 πλοία πληρούν τα πρότυπα IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, ενώ 11 πλοία είναι οικολογικά, κατασκευασμένα μετά το 2014. Επίσης, 21 πλοία διαθέτουν συσκευές καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), περιλαμβανομένων όλων των Capesize, εξασφαλίζοντας πρόσθετα έσοδα από ευέλικτες συμβάσεις ναύλωσης.
Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση ναυπήγησης έξι νέων πλοίων τύπου Kamsarmax, όλα σύμφωνα με τα αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα (IMO Phase 3 – NOx Tier III). Δύο από αυτά θα είναι διπλού καυσίμου, με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης. Η παράδοσή τους έχει προγραμματιστεί για τα έτη 2026 και 2027.
Συνολικά, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τα νεότευκτα πλοία ανέρχονται στα 252,4 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων έχουν ήδη καταβληθεί 76,5 εκατ. δολάρια, ενώ τα υπόλοιπα 175,9 εκατ. δολάρια βρίσκονται σε εκκρεμότητα.