PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Πειραιάς: Λεωφορείο παρέσυρε και τραυμάτισε 72χρονη -Νοσηλεύεται διασωληνωμένη

    Ο Δήμος Πειραιά επενδύει στο μέλλον των παιδιών του

    Δ. Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Έναρξη λειτουργίας Σαββάτου και ΑQUA FITNESS στο Δημοτικό Κολυμβητήριο

    Δήμος Πειραιά: Σε εξέλιξη αιτήσεις για 120 προσλήψεις

    Καλλιθέα: 50χρονος σε αμόκ χτυπούσε αυτοκίνητα, επιτέθηκε σε αστυνομικούς

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ανακύκλωση Πλοίων: Μια χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα;
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ανακύκλωση Πλοίων: Μια χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα;

Ενημερώθηκε 6 Ιουνίου, 2025 9:54 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) απευθύνει έκκληση για άμεση στήριξη και συντονισμένες ενέργειες από τα συναρμόδια υπουργεία, με στόχο την αξιοποίηση του τομέα της ανακύκλωσης πλοίων. Πρόκειται για έναν τομέα με τεράστιες προοπτικές, τόσο σε οικονομικό όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.

Contents
  • Η αξία του “πράσινου” χάλυβα
  • Τι κάνουν οι υπόλοιποι στην Ευρώπη
  • Η στρατηγική της Γερμανίας
  • Τι δείχνει η παγκόσμια νομοθεσία
  • Και η Ελλάδα;
  • Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα

Το ΕΒΕΠ υπογραμμίζει ότι ενώ στην Ελλάδα ακόμη μιλάμε θεωρητικά για πράσινη ανάπτυξη, γαλάζια οικονομία και βιώσιμες πρακτικές, άλλες ευρωπαϊκές χώρες — όπως η Γερμανία, η Νορβηγία και η Δανία — έχουν ήδη περάσει στο στάδιο των πράξεων. Επενδύουν στη δημιουργία εγχώριων μονάδων ανακύκλωσης και σταματούν την εξαγωγή πλοίων προς διάλυση στην Τουρκία, η οποία σήμερα διαθέτει τη μοναδική μεγάλης κλίμακας υποδομή στη Μεσόγειο.

Η αξία του “πράσινου” χάλυβα

Ένα μόνο πλοίο μπορεί να περιέχει 15.000 έως 30.000 τόνους χάλυβα. Η ανακύκλωση 1 τόνου χάλυβα μπορεί να εξοικονομήσει περίπου 1,5 τόνο σιδηρομεταλλεύματος, να μειώσει 1 τόνο εκπομπών CO₂ και να εξοικονομήσει έως και 75% της ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή πρωτογενούς χάλυβα. Σύμφωνα με μελέτες, η ανακύκλωση πλοίων θα μπορούσε να προσφέρει 96 έως 150 εκατ. τόνους χάλυβα μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Τι κάνουν οι υπόλοιποι στην Ευρώπη

Η Δανία έχει ήδη εγκρίνει τέσσερις μονάδες ανακύκλωσης πλοίων, τις οποίες και έχει προτείνει για ένταξη στον ευρωπαϊκό κατάλογο. Η Νορβηγία έχει πέντε μονάδες σε λειτουργία και υπέβαλε αίτηση για προσθήκη μιας ακόμα. Οι χώρες αυτές έχουν αναγνωρίσει τόσο την οικονομική όσο και την περιβαλλοντική αξία της ανακύκλωσης πλοίων και ενεργούν με σχέδιο.

Επιπλέον, η Νορβηγία επενδύει στην ανακύκλωση πλαστικών σκαφών. Εφαρμόζοντας μια καινοτόμα χημική διαδικασία, διαχωρίζει τα υλικά των σκαφών ώστε να επαναχρησιμοποιούνται. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο αποσύρονται περίπου 5.000 σκάφη, ενώ 35.000 προστίθενται στον στόλο. Πολλά από τα παλιά σκάφη καταλήγουν στον βυθό ή καίγονται, προκαλώντας σοβαρή περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Η στρατηγική της Γερμανίας

Η Γερμανία, μέσα από εταιρείες όπως η EWD Recycling, στοχεύει σε πλοία ποντοπόρα, εσωτερικής ναυσιπλοΐας, επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια. Περίπου 700 πλοία διαλύονται κάθε χρόνο, τα περισσότερα όμως καταλήγουν σε Ασία και Τουρκία, όπου υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος. Οι Γερμανοί βλέπουν τη μεγάλη εικόνα: δημιουργούν υποδομές, υπολογίζοντας πως η μελλοντική ζήτηση για διάλυση πλοίων δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο από τις ασιατικές μονάδες.

Τι δείχνει η παγκόσμια νομοθεσία

Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά υπεύθυνη ανακύκλωση πλοίων τίθεται σε ισχύ τον Ιούνιο του 2025. Μαζί με αυστηρότερους κανόνες από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), δημιουργείται ένα νέο περιβάλλον: τα παλαιά πλοία που δεν πληρούν τις νέες προδιαγραφές δεν θα είναι πλέον οικονομικά βιώσιμα και θα οδηγηθούν προς διάλυση.

Και η Ελλάδα;

Παρά τη ναυτιλιακή της υπεροχή, η Ελλάδα δεν διαθέτει καμία συγκροτημένη, περιβαλλοντικά πιστοποιημένη μονάδα ανακύκλωσης πλοίων. Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: «Για πόσο ακόμα θα πετάμε τον θαλάσσιο πλούτο μας και θα τον καρπώνονται οι γείτονες;».

Η Τουρκία αποκομίζει τεράστια οικονομικά οφέλη από τα ευρωπαϊκά πλοία που καταλήγουν εκεί για διάλυση, με τον χάλυβα να χρησιμοποιείται ακόμα και στην αμυντική της βιομηχανία. Το κέρδος δεν περιορίζεται μόνο στον χάλυβα, αλλά και στη δευτερογενή αγορά υλικών από παλιά πλοία.

Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα

Η χώρα έχει την ευκαιρία να δημιουργήσει ένα σύγχρονο, «πράσινο» διαλυτήριο πλοίων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία, τον στόλο και τη γεωγραφική της θέση. Ο επικεφαλής της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος, τόνισε ότι η ανακύκλωση μετάλλων μπορεί να αποτελέσει το «game changer» της ελληνικής βιομηχανίας, με πιλοτικό πρόγραμμα στη Σίνδο που ήδη πετυχαίνει ανάκτηση 98%.

Η Ελλάδα οφείλει να προχωρήσει από τη θεωρία στην πράξη, επενδύοντας στην ανακύκλωση πλοίων, τόσο για το περιβάλλον όσο και για την εθνική οικονομία. Η στιγμή είναι κρίσιμη και η αδράνεια δεν είναι πλέον επιλογή.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Νέα επενδυτικά σχέδια της Attica Group: Εστίαση σε ταχύπλοα και «πράσινη» ακτοπλοΐα
Επόμενο θέμα Αναβαθμίζεται το Λιμάνι της Στυλίδας με έργο 10 εκατ. ευρώ
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κικίλιας: Φέραμε τη νέα εποχή στην πολιτική προστασία, με το «ΑΙΓΙΣ» – Το ίδιο κάνουμε και στο Λιμενικό, με το «ΑΙΓΙΣ 2»

«Φιλοδοξούμε μέσα στους επόμενους έξι μήνες να έχουν προκηρυχθεί όλα…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα πιστοποίηση από την TÜV AUSTRIA στην Ελλάδα, στον κλάδο της ναυτιλίας

Τις πιστοποιήσεις SO27001, ISO27701 και ISO22301  στις εταιρίες TMS Bulkers…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι ναυτικές σχολές παραμένουν «γκρίζες», χωρίς αναγνώριση πανεπιστημιακού επιπέδου

Όταν τα ναυτικά νησιά σταμάτησαν να παράγουν ναυτικούς Υπήρχε μια…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Πακέτο μέτρων για επιχειρηματικότητα και νοικοκυριά: Φθηνότερα κεφάλαια και μείωση εισφορών για επιχειρήσεις

Πακέτο μέτρων για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της απασχόλησης και…

5 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?