PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Χρηματοδότηση από τον Υπουργό Μετανάστευσης Θάνο Πλεύρη στο Πέραμα

    I.N. Αγ. Κωνσταντίνου: Υποδοχή ιερών λειψάνων της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής και των Αγίων Δέκα αύριο Σάββατο

    Χριστούγεννα στον Πειραιά – Ξεκίνησαν οι Γιορτές στις Γειτονιές!

    Οι αργίες για το Δημοτικό Κολυμβητήριο Πειραιά “Ανδρέας Γαρύφαλλος”

    Ξεκίνησε η κατασκευή του Sky Blue στον Πειραιά

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Η Σιγκαπούρη ανοίγει τον δρόμο για ανεφοδιασμό με μεθανόλη
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Σιγκαπούρη ανοίγει τον δρόμο για ανεφοδιασμό με μεθανόλη

Ενημερώθηκε 15 Δεκεμβρίου, 2025 9:38 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Στρατηγικό άλμα στον τομέα των ναυτιλιακών καυσίμων κάνει η ναυτιλιακή αρχή της Σιγκαπούρης, καθιερώνοντας για πρώτη φορά επίσημο πλαίσιο αδειοδότησης για την προμήθεια μεθανόλης από την 1η Ιανουαρίου 2026.

Η Αρχή Ναυτιλίας και Λιμένων της Σιγκαπούρης (MPA), μετά την πρόσκληση ενδιαφέροντος του Μαρτίου 2025, προχώρησε στην έκδοση αδειών, σηματοδοτώντας την έναρξη προμήθειας μεθανόλης σε μεγάλη κλίμακα στο σημαντικότερο λιμάνι ανεφοδιασμού καυσίμων του κόσμου.

Ως ο μεγαλύτερος παγκόσμιος bunkering hub, επιβεβαιώνει τον ηγετικό της ρόλο, επενδύοντας σε καθαρότερα καύσιμα και διαμορφώνοντας τις διεθνείς ενεργειακές τάσεις της ναυτιλίας.

Οι άδειες δόθηκαν από τη λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης στις Global Energy Trading, Golden Island και PetroChina International (Singapore), που επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 13 υποψήφιες εταιρείες έπειτα από αυστηρή αξιολόγηση που εξέτασε την αξιοπιστία των εφοδιαστικών αλυσίδων, την επιχειρησιακή ετοιμότητα, τα πρότυπα ασφάλειας και την πιστοποίηση βιωσιμότητας της μεθανόλης που θα διαθέτουν.

Η διάρκεια των αδειών θα είναι πενταετής (2026-2030), δίνοντας επαρκή χρόνο στους αδειοδοτούμενους να αναπτύξουν υποδομές, να ενισχύσουν εφοδιαστικές αλυσίδες και να υλοποιήσουν τις απαραίτητες επενδύσεις, καθώς η αγορά μεθανόλης εισέρχεται σε φάση δυναμικής ανάπτυξης.

Παράλληλα, η MPA δήλωσε πως θα συνεχίσει να επικαιροποιεί το πλαίσιο αδειοδότησης, ενσωματώνοντας τεχνολογικές εξελίξεις, διεθνή πρότυπα και εμπειρία από την πράξη, ώστε το σύστημα να παραμένει ισχυρό, ευέλικτο και απόλυτα εναρμονισμένο με τις παγκόσμιες απαιτήσεις της πράσινης ναυτιλίας.

Πάντως να σημειωθεί ότι η Σιγκαπούρη δεν είναι η μόνη χώρα που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στην Ευρώπη, τα λιμάνια Ρότερνταμ, Άμστερνταμ και Αμβέρσα-Μπριζ έχουν εγκρίνει επίσημα την παροχή μεθανόλης ως καυσίμου, ενώ το Αμβούργο αδειοδότησε ship-to-ship ανεφοδιασμό στο container τέρμιναλ Waltershofer Hafen.

Η Δανία διαθέτει πλέον την πρώτη εμπορική μονάδα e-methanol, ανοίγοντας τον δρόμο για τα νεότευκτα πλοία της Maersk, ενώ η Νορβηγία έχει προχωρήσει σε συνεργασίες για τοπικό εφοδιασμό.

Στην Ασία, η Κίνα έχει θεσπίσει τα πρώτα εθνικά πρότυπα για ναυτική μεθανόλη και πραγματοποιεί ήδη πράσινα bunkerings σε Tianjin, Yangpu και Shanghai, ενώ η Νότια Κορέα έχει αναπτύξει επιχειρησιακή δυνατότητα στο λιμάνι Ulsan.

Η Ινδία εξάλλου προχωρά στη δημιουργία πράσινης μονάδας bunkering στο Tuticorin.

Τα τρία είδη

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς καυσίμων, η μεθανόλη ως ναυτιλιακό καύσιμο δεν είναι ίδια σε όλες τις μορφές της.

Σήμερα διακρίνονται τρεις βασικοί τύποι, με διαφορετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ρόλο στη στρατηγική απανθρακοποίησης του κλάδου.

Η πιο διαδεδομένη είναι η γκρίζα μεθανόλη, που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, κυρίως φυσικό αέριο, προσφέροντας περιορισμένη μείωση εκπομπών.

Ακολουθεί η μπλε μεθανόλη, η οποία προέρχεται από παρόμοιες διαδικασίες, αλλά ενσωματώνει τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης CO2, επιτυγχάνοντας μείωση εκπομπών έως και 60%.

Τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική αξία έχει η πράσινη μεθανόλη, που παράγεται είτε από βιομάζα (bio-methanol) είτε μέσω πράσινου υδρογόνου και ανανεώσιμων πηγών (e-methanol), προσφέροντας μέχρι και πλήρη απανθρακοποίηση σε κύκλο ζωής.

Πρόκειται για το καύσιμο που υιοθετούν σταδιακά μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς ανταποκρίνεται στις μελλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ και της ευρωπαϊκής πολιτικής για καθαρότερη ναυτιλία.

Αλλάζει ο χάρτης

Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2024 από την Clarksons Research έδειχνε ότι υπάρχουν μόνο 10 τοποθεσίες παγκοσμίως που προσφέρουν ανεφοδιασμό με μεθανόλη, με άλλες 11 υπό ανάπτυξη.

Αντίθετα, για το LNG, το άλλο κορυφαίο εναλλακτικό καύσιμο σήμερα, υπάρχουν 188 τοποθεσίες που προσφέρουν το αέριο ως καύσιμο πλοίων, με άλλες 82 υπό ανάπτυξη.

Το 2024 ήταν ένα εξαιρετικό έτος για την υιοθέτηση της μεθανόλης στη ναυτιλία, με το χαρτοφυλάκιο παραγγελιών για πλοία με διπλή τροφοδοσία μεθανόλης να φτάνει πλέον τα 200 πλοία, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Green Technology Tracker της Clarksons, που αντιπροσωπεύουν το 8,3% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου παραγγελιών σε όρους γκρουπ τόνων.

Επίσης, μια έρευνα στις αρχές του 2025 από τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV κατέγραψε 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα 208 σε παραγγελία, 25 δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου/χημικών ουσιών με 33 σε παραγγελία, 52 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και 20 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων σε παραγγελία, με το ενδιαφέρον να αυξάνεται μεταξύ «άλλων πλοίων ανοιχτής θάλασσας και πλοίων μεταφοράς φορτίου ro-ro». Η Maersk από μόνη της διαθέτει έναν στόλο 14 πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Οι αγρότες ενισχύουν μπλόκα και τις κινητοποιήσεις μετά το «όχι» στην πρόσκληση Μητσοτάκη για συνάντηση
Επόμενο θέμα Β. Κικίλιας: «Επενδύσεις σε ναυτιλία και λιμενικές υποδομές, η μεγάλη ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας για ανάπτυξη»
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

SEAJETS: Νέα δρομολόγια με το «Superstar II» στο Ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα από 2 Ιουλίου

Η SEAJETS, εγκαινιάζει από την Τετάρτη 2 Ιουλίου 2025 νέα δρομολόγια…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δεξαμενόπλοια: Πληθαίνουν τα «κρούσματα» εκρήξεων

Μια ανησυχητική κλιμάκωση με εκρήξεις σε δεξαμενόπλοια στη Μεσόγειο Θάλασσα θέτει σε…

6 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αθηνά Μαρτίνου και Σπύρος Πολέμης στο Greek Shipping Hall of Fame

Σε μια βραδιά γεμάτη συγκίνηση και υπερηφάνεια, η Αθηνά (Νουνού)…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Κικίλιας εξήγγειλε μείωση 2,5% στα εισιτήρια αλλά το Παρατηρητήριο Τιμών του υπ. Ναυτιλίας καταγράφει αυξήσεις σε αρκετές θαλάσσιες γραμμές

Θα μειωθούν τελικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Μειώνονται τα λιμενικά τέλη…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?