Ο RINA διευθύνων σύμβουλος του οποίου είναι ο Ugo Salerno,ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε ο εγκεκριμένος σχεδιασμός του πρώτου αυτόνομου αιολικού φορτηγού πλοίου μηδενικών εκπομπών της Clippership, μήκους 24 μέτρων, ανοίγοντας τον δρόμο για την κατασκευή μιας νέας γενιάς εμπορικών πλοίων με κύρια πρόωση τον άνεμο.
Το πλοίο θα ναυπηγηθεί στο ολλανδικό ναυπηγείο KM Yachtbuilders, σύμφωνα με τους κανόνες του RINA, ο οποίος θα επιβλέπει τη διαδικασία και θα προχωρήσει στην ταξινόμησή του. Σχεδιασμένο για αυτόνομη πλεύση σε ανοιχτή θάλασσα, διαθέτει δύο πτυσσόμενα άκαμπτα φτερά ως βασικό σύστημα αιολικής πρόωσης και κλιματιζόμενο αμπάρι χωρητικότητας έως 75 ευρωπαλετών.
Το πλοίο θα ταξινομηθεί ως Φορτηγό Πλοίο Γενικής Χρήσης με πρόσθετη σημείωση WAPS (Wind Assisted Propulsion System) και θα φέρει σημαία Μάλτας. Η καθέλκυση προγραμματίζεται για τα τέλη του 2026, με πιλοτικές διαδρομές στον Ατλαντικό, την Καραϊβική και τη Νότια Αμερική.
