Έτος «αποδόσεων» του στρατηγικού επιχειρησιακού μετασχηματισμού αποτελεί το 2025 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρικής του βελγο-ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize, με τα πρώτα δείγματα γραφής της φετινής χρονιάς να εμφανίζονται ενθαρρυντικά.
Όπως ανέφερε, στο πλαίσιο δημοσιογραφικού ταξιδιού που διοργάνωσε η αλυσίδα στην Ανατολική Μακεδονία, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Νίκος Λαβίδας.
«Η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει καλά. Στο πρώτο τρίμηνο είμαστε πάνω στους στόχους που είχαμε θέσει. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει υψηλός κλαδικός πληθωρισμός και όποια ανάπτυξη έρχεται είναι από τους όγκους. Για εμάς το πιο σημαντικό φέτος είναι να σταθεροποιήσουμε και να αυξήσουμε εί δυνατόν το μερίδιό μας και βέβαια να προστατέψουμε όσο γίνεται και την κάτω γραμμή στον ισολογισμό σε ιδιαίτερα προκλητικές συνθήκες».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Έχουμε χαράξει εδώ και τρία χρόνια ένα πλάνο και το ακολουθούμε πιστά άσχετα με το τί θα κάνει ο ανταγωνισμός. Τα τρία βασικά στοιχεία του σχεδιασμού εστιάζουν, όπως έχουμε γνωστοποιήσει, στην ποικιλία με αιχμή τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, στην επένδυση στα φρέσκα προϊόντα -όπου εκτιμάμε ότι με το τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μια διαφοροποίηση στην ποιότητα- και στον εξορθολογισμό του δικτύου. Εμείς μένουμε σταθεροί πίσω από αυτές τις τρεις βασικές γραμμές και πλέον αρχίζουμε και βλέπουμε θετικά μηνύματα σε ο,τι αφορά στα αποτελέσματα που περιμέναμε. Είμαστε ακριβώς εκεί που είχαμε υπολογίσει και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Δύο χρόνια έγινε μια προετοιμασία και θέσαμε τις βάσεις. Από φέτος περιμένουμε αποδόσεις. Φτάσαμε στο πλήρωμα του χρόνου».
Σημειώνεται ότι αναφορικά με την εικόνα του 2024, οι πωλήσεις κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023, ήτοι περί τα 1,97 δις ευρώ ενώ σταθερή επίδοση στο 26% φέρεται ότι διατήρησε το περιθώριο μεικτής κερδοφορίας.
Πώς σχολιάζει το deal της Μασούτης με την Κρητικός
Ερωτηθείς να σχολιάσει τις πρόσφατες επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με την υπογραφή μη-δεσμευτικής δήλωσης προθέσεων μεταξύ των διοικήσεων των εταιρειών Διαμαντής Μασούτης ΑΕ και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για την απόκτηση του 100% της δεύτερης αλυσίδας από την πρώτη, ο επικεφαλής της ΑΒ ανέφερε ότι «δε σχολιάζει τον ανταγωνισμό» ωστόσο ευχήθηκε «καλή επιτυχία στην Μασούτη» προσθέτοντας ότι « ο κλάδος των σούπερ μάρκετ θα συνεχίσει να συγκεντρώνεται, αυτό είναι δεδομένο».
Η παρουσία της ΑΒ στην Ανατολική Μακεδονία
Στο μεταξύ, αναφορικά με την παρουσία της ΑΒ στην Ανατολική Μακεδονία τα φετινά πλάνα προβλέπουν την δημιουργία περί των εννέα νέων σημείων, τα οποία θα λειτουργούν με το μοντέλο franchise. Ειδικότερα 5 νέα καταστήματα δρομολογείται να λειτουργήσουν στην Θεσσαλονίκη, 1 στη Δράμα, 1 στη Ξάνθη και 2 στην Κομοτηνή.
Σημειώνεται ότι το δίκτυο franchise στην περιοχή περιλαμβάνει περί τα 32 σημεία: 24 στη Θεσσαλονίκη, 3 στις Σέρρες, 2 στη Καβάλα και 3 στην Αλεξανδρούπολη.
Παράλληλα η παρουσία της ΑΒ με εταιρικά καταστήματα στην περιοχή ανέρχεται σε 27 σημεία συν οχτώ στην Θράκη. Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί 620 σημεία πανελλαδικά.
Οι επόμενες κινήσεις σε επίπεδο εξαγορών
Τέλος, σε επίπεδο εξαγορών, δρομολογείται μια ακόμα κίνηση μικρού βεληνεκούς καθώς η αλυσίδα προωθεί την επανατοποθέτησή της στο νησί της Μήλου. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Λαβίδας «επιδιώκουμε μέχρι το Πάσχα να ολοκληρώσουμε μια εξαγορά ενός τοπικού καταστήματος, το οποίο θα ενταχθεί στο δίκτυο της ΑΒ μέσω του μοντέλου λειτουργίας franchise».
Υπενθυμίζεται ότι προ τριετίας η αλυσίδα είχε συνεργασία με ένα τοπικό franchisee, η οποία ωστόσο διακόπηκε και πλέον επιδιώκει να αποκτήσει εκ νέου παρουσία στο νησί.