PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Costamare: Εμβόλισε το «φράγμα» των 2 δισ.
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Costamare: Εμβόλισε το «φράγμα» των 2 δισ.

Ενημερώθηκε 6 Φεβρουαρίου, 2025 6:35 μμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Ακόμα έναν μεγάλο στόχο έπιασε το 2024 η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

Η εταιρεία για μισό αιώνα είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ανεξάρτητες εταιρείες containerships, αλλά τα τελευταία χρόνια πραγματοποίησε δυναμικά ανοίγματα στο χύδην ξηρό φορτίο και στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Contents
Ακόμα έναν μεγάλο στόχο έπιασε το 2024 η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου.Η χρηματοδότηση38 bulk carriers στο νερό

Οι επενδύσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα στο τέλος της περσινής χρονιάς να σπάσει το «φράγμα» των 2 δισ. δολαρίων σε έσοδα.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία έκλεισε τη χρονιά με έσοδα ρεκόρ, ύψους 2,05 δισ. δολαρίων, έναντι 1,5 δισ. δολαρίων έναν χρόνο πριν.

Παράλληλα τα προσαρμοσμένα κέρδη της Costamare διαμορφώθηκαν στα 329,6 εκατ. δολάρια, από 249 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

Η εταιρεία έκλεισε τη χρονιά με ρευστότητα 940 εκατ. δολαρίων, αλλά και συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 2,4 δισ. δολαρίων.

«Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του έτους, η εταιρεία πραγματοποίησε προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους περίπου 82 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η ρευστότητά μας ανέρχεται σε περίπου 940 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και την εξαγορά της σειράς Ε προνομιούχων μετοχών ύψους περίπου 115 εκατ. δολαρίων», σημείωσε σε δηλώσεις του ο οικονομικός διευθυντής της Costamare Γρηγόρης Ζήκος.

Όσον αφορά την αγορά των containerships, ο κ. Ζήκος σημειώνει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές των πλοίων μέσω της πολύ μεγαλύτερης διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

«Οι εκτροπές αυτές, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση φορτίου, απορρόφησαν την πρόσθετη νέα μεταφορική ικανότητα. Ο εμπορικά αδρανής στόλος παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2024 και στις αρχές του 2025.

Ωστόσο, εάν τα containerships επιστρέψουν σταδιακά στο Σουέζ, η “απελευθέρωση” χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τη νέα χωρητικότητα που εισέρχεται στην αγορά, θα μπορούσε ενδεχομένως να στρεβλώσει τη δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης σήμερα».

Στο τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους η εταιρεία ναύλωσε σε προθεσμιακή βάση 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέση διάρκεια χρονοναύλωσης περίπου δυόμισι ετών και εκτιμώμενα συμβατικά έσοδα κοντά στα 330 εκατ. δολάρια.

Η χρηματοδότηση

Η απασχόληση του στόλου των containerships ανέρχεται σε 96% για το 2025 και σε 69% για το 2026. Τα συνολικά συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 2,4 δισ. δολάρια με εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης 3,4 έτη.

Η εταιρεία πέρσι ολοκλήρωσε την αναχρηματοδότηση 36 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου μέσω τεσσάρων διμερών διευκολύνσεων μακροπρόθεσμου δανείου με ευρωπαϊκά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Τα συνολικά αναληφθέντα ποσά φτάνουν τα 339,3 εκατ. δολάρια, χωρίς να καταγράφεται καμία αύξηση της μόχλευσης. Η διάρκεια αποπληρωμής φτάνει τουλάχιστον τα 5 έτη και παράλληλα βελτιώνεται το κόστος της χρηματοδότησης.

Παράλληλα δεν υπάρχουν σημαντικές λήξεις χρέους μέχρι το 2027. Αποπληρώθηκε πλήρως από τη ρευστότητα της εταιρείας το ποσό των 100 εκατ. ευρώ μη εξασφαλισμένων ομολόγων που εκδόθηκαν από την κατά 100% θυγατρική, Costamare Participations Plc.

38 bulk carriers στο νερό

Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, όπου η εταιρεία έχει έναν στόλο από 38 πλοία, τα επίπεδα των ναύλων έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του έτους και ξεκίνησαν το 2025 με παρόμοιο ήπιο πρόσημο.

Η υποχώρηση της συμφόρησης σε συνδυασμό με τις πιέσεις στην αγορά χάλυβα της Κίνας και τη μικρότερη ζήτηση σε επίπεδο τονομιλίων για τα σιτηρά έχουν οδηγήσει σε υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Η πλατφόρμα διαχείρισης bulk carriers (charter in) η CBI διαχειρίζεται έναν στόλο 51 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης.

«Όπως αναφέρθηκε στο παρελθόν, έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα και θεωρούμε την πλοιοκτησία και την εμπορική πλατφόρμα ως εξαιρετικά συμπληρωματικές δραστηριότητες» τονίζει ο κ. Ζήκος.

Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με ένα υγιές pipeline, έχοντας συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που ξεπερνούν τα 500 εκατ. δολ.

Ολοκληρώθηκε η απόκτηση ενός πλοίου Capesize και δύο Ultramax, καθώς και η πώληση ενός πλοίου Handysize, ενώ συμφωνήθηκε η πώληση ενός ακόμα Panamax.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα TEN (Νίκος Τσάκος): Μέρισμα 0,578125 δολάρια για τις προνομιούχες μετοχές
Επόμενο θέμα «Κράτει» το 2025 σε ναυπηγήσεις πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Επέπλευσαν» τα containers στον Πειραιά

Με πτώση μόλις 5,8% στη διακίνηση έκλεισε ο χρόνος -…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έλληνες εφοπλιστές: Διατηρούν την πρωτιά στον στόλο των δεξαμενόπλοιων

Τα σκήπτρα του κλάδου μεταφοράς ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο κρατά…

7 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα τέλη από τις ΗΠΑ για τα πλοία που κατασκευάζονται (ή ανήκουν) στην Κίνα

Το Γραφείο Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) αποφάσισε να βάλει...…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Προσλήψεις προσωπικού και ενίσχυση του εξοπλισμού του Λιμενικού από την επόμενη σεζόν

Τη Μυτιλήνη επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, όπου…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?