«Επιβάλλεται να ανοίξει η συζήτηση για προσαρμογή της νομοθεσίας που διέπει στην δρομολόγηση πλοίων στα νέα δεδομένα της ακτοπλοϊκής αγοράς μετά την αλλαγή του μείγματος δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων σε σχέση με τα συμβατικά», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος προς το Mononews.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Διονύσης Θεοδωράτος, υπογραμμίζει επίσης, ότι σήμερα είναι ελεύθερη η δρομολόγηση ακτοπλοϊκών πλοίων στην Ελλάδα και προσθέτει:
«Ο υγιής ανταγωνισμός στην ακτοπλοΐα έχει πλαίσιο κανόνων που εξασφαλίζει ίσους όρους συμμετοχής για όλες τις εταιρείες, διασφαλίζει την ποιότητα των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και ενισχύει τη συνδεσιμότητα των νησιών.
Σίγουρα θα έχετε διαβάσει ή ακούσει για “μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές γραμμές ή έλλειψη ανταγωνισμού”.
Βάσει της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας που διέπει την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, δεν υπάρχουν εμπόδια ή περιορισμοί στην ελεύθερη πρόσβαση τα οποία να επηρεάζουν την είσοδο νέων ανταγωνιστών στις γραμμές του ακτοπλοϊκού δικτύου, από κάθε κοινοτικό πλοιοκτήτη και κάθε πλοίο με κοινοτική σημαία έχει τη δυνατότητα να δρομολογηθεί με μια απλή δήλωση και ανακοίνωση των δρομολογίων.
Δηλαδή, για την είσοδο στις ακτοπλοϊκές αγορές, δεν απαιτείται έγκριση ή αδειοδοτική διαδικασία από το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, αλλά μόνο η κατάθεση μιας απλής δήλωσης δρομολόγησης», διευκρινίζει ο Διονύσης Θεοδωράτος και επισημαίνει στη συνέχεια:
«Όλες οι ενδιαφερόμενες εταιρείες έχουν ισότιμους όρους, καθεστώς διαφάνειας και ελευθερίας πρόσβασης στην αγορά όπως και όλες οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε συνθήκες ισότιμης μεταχείρισης και συμμετοχής σε γραμμές, με ξεκάθαρους όρους δρομολόγησης, ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και μάλιστα με διαγωνιστικές διεθνείς διαδικασίες.
Η συντονιστική και ρυθμιστική παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π) προβλέπεται μόνο αν αιτιολογημένα διαπιστώνεται αντικειμενική αδυναμία εξυπηρέτησης πλοίων, επιβατών και οχημάτων από τα λιμάνια προσέγγισης καθώς και ζητήματα ασφάλειας και τάξης στον λιμένα, ωστόσο απαιτείται πλέον να ανοίξει η συζήτηση για προσαρμογή της νομοθεσίας που διέπει στην δρομολόγηση πλοίων στα νέα δεδομένα της ακτοπλοϊκής αγοράς μετά την αλλαγή του μείγματος δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων σε σχέση με τα συμβατικά».