PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Διώρυγα Σουέζ: Επιστρέφουν τα Container Ships μετά την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς – Τι αλλάζει στους ναύλους
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Διώρυγα Σουέζ: Επιστρέφουν τα Container Ships μετά την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς – Τι αλλάζει στους ναύλους

Ενημερώθηκε 26 Ιανουαρίου, 2025 11:23 πμ
9 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

H επιστροφή των Container Ships από τη διώρυγα του Σουέζ μετά την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς και τον προσωρινό τερματισμό των επιθέσεων των Χούθι εναντίον της Διεθνούς ναυτιλίας στην κρίσιμη ναυτιλιακή οδό της Ερυθράς Θάλασσας, θα ωθήσει σε σημαντική πτώση τους ναύλους εμπορευματοκιβωτίων κυρίως στις μεταφορές Ασίας-Ευρώπης.

Contents
Μια σύμβαση με δύο τιμές για εναλλαγή δρομολογήσεων-Μείωση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτιαΕτοιμη να λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα η Διώρυγα

Η διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας είναι η συντομότερη διαδρομή από την Ασία προς την Ευρώπη, χάρη στη διώρυγα του Σουέζ με εναλλακτική λύση τη διαδρομή προς το νότιο άκρο της Αφρικής. Το ταξίδι ενός πλοίου στον διάπλου γύρω από την Αφρική είναι 11.800 ναυτικά μίλια (21.830 χλμ.) έναντι 8.500 ναυτικών μιλίων (15.725 χλμ.), μέσω Σουέζ ενώ στη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος προστίθενται επιπλέον περίπου 10 ημέρες στο χρόνο μεταφοράς.

Σύμφωνα με το Ρόιτερς ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της DP World Yuvraj Narayan στο περιθώριο της συνάντησης του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που πραγματοποιείται στο Νταβός της Ελβετίας, δήλωσε ότι οι τιμές των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών θα μπορούσαν να πέσουν «τουλάχιστον 20%, με 25%» και αυτό θα μπορούσε να συμβεί σε διάστημα δύο έως τριών μηνών.

Σημειώνεται ότι ο ναυτιλιακός αναλυτής Drewry έχει εκτιμήσει ότι η δρομολόγηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας μείωσε την πραγματική χωρητικότητα κατά περίπου 9%, κάτι που βοήθησε τους liners να σημειώσουν και πάλι πολύ υψηλά κέρδη τους τελευταίους 12 μήνες.

Ο επικεφαλής αναλυτής της Xeneta Peter Sand εκτιμά ότι η επιστροφή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα γίνει σταδιακά με αρχή στα container ships κάτω των 10.000 teu ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και πλοία των 18.000-24.000 teu

Σύμφωνα με τους Clarksons οι διελεύσεις από το Σουέζ έχουν σημειώσει πτώση 70% σε όρους gt σε σύγκριση με τα μέσα επίπεδα του 2023. Ειδικά οι διελεύσεις των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι πλέον μειωμένες κατά 90% ή και περισσότερο.

Στο εμπόριο από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη, οι μέσες τιμές spot έχουν μειωθεί από τα ύψη που είχαν σημειωθεί τον Ιούλιο του περασμένου έτους, αλλά εξακολουθούν να είναι 14% υψηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο, στα 6590 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU.

Ενα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν επίσης οι ναυλωτές αυτή τη στιγμή είναι τα νέα συμβόλαια και οι τιμές ναύλων που θα πρέπει να διαμορφωθούν στη χρήση της διώρυγας του Σουέζ.

Μια σύμβαση με δύο τιμές για εναλλαγή δρομολογήσεων-Μείωση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια

Εταιρείες ναυτιλιακών υπηρεσιών στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων δεν αποκλείουν μία σύμβαση με δύο τιμές που να αφορά είτε τις δρομολογήσεις των πλοίων μέσω Σουέζ είτε του διάπλου γύρω από τη Αφρική προκειμένου να επιτρέψει και στα δύο μέρη να σταθεροποιήσουν τις δεσμεύσεις τους για την περίοδο αιχμής του 2025, γνωρίζοντας ποια θα είναι τα αντίστοιχα κόστη και έσοδα σε κάθε σενάριο ενδεχόμενης κρίσης.

Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων της Drewry αυτή την εβδομάδα μειώθηκε κατά 11% στα 3.445 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft

Ο σύνθετος δείκτης Drewry WCI μειώθηκε κατά 11% στα 3.445 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών, 67% κάτω από το προηγούμενο ανώτατο όριο της πανδημίας των 10.377 δολαρίων τον Σεπτέμβριο του 2021, αλλά ήταν 143% υψηλότερος από τον μέσο όρο των 1.420 δολαρίων το 2019 (πριν από την πανδημία).

Οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 19% ή 797 δολάρια στα 3.434 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, ενώ οι ναύλοι από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα μειώθηκαν κατά 10% ή 524 δολάρια στα 4.562 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.

Ομοίως, οι τιμές από τη Σαγκάη προς το Λος ‘Αντζελες μειώθηκαν κατά 8% ή 415 δολάρια σε 4.813 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft και ακολούθησαν οι τιμές από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη που μειώθηκαν κατά 7% ή 448 δολάρια σε 6.377 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft. Επίσης, οι τιμές από το Ρότερνταμ προς τη Σαγκάη, το Λος ‘Αντζελες προς τη Σαγκάη, τη Νέα Υόρκη προς το Ρότερνταμ και το Ρότερνταμ προς τη Νέα Υόρκη μειώθηκαν κατά 1% σε 515, 721, 821 και 2.778 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft αντίστοιχα.

Η Drewry αναμένει ότι οι τιμές spot θα μειωθούν ελαφρώς την ερχόμενη εβδομάδα λόγω των αργιών του κινεζικού σεληνιακού νέου έτους.

Ετοιμη να λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα η Διώρυγα

Ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Ossama Rabiee, συναντήθηκε αυτή την εβδομάδα με τον κ. Arsenio Dominguez, Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της επίσημης επίσκεψης του Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ στην Αίγυπτο με αφορμή το άνοιγμα περιφερειακού γραφείου εκπροσώπησης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Κατά την έναρξη της συνάντησης, ο Ναύαρχος Ossama Rabiee τόνισε την ετοιμότητα της Διώρυγας του Σουέζ να λειτουργήσει με την πλήρη δυναμικότητά της για να εξυπηρετήσει τις υπηρεσίες ναυσιπλοΐας των μεγάλων ναυτιλιακών γραμμών υπό το πρίσμα των προετοιμασιών για τη σταδιακή επιστροφή της παγκόσμιας εμπορικής κίνησης στην κανονική της πορεία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ με την επιστροφή της σταθερότητας στην Ερυθρά Θάλασσα και την περιοχή Bab al-Mandab.

Στο πλαίσιο αυτό, επεσήμανε ότι η Διώρυγα του Σουέζ υποδέχεται μια ομάδα πλοίων της ναυτιλιακής γραμμής CMA CGM στο πλαίσιο της υπηρεσίας πλοήγησης EPIC στην εμπορική διαδρομή μεταξύ Νότιας Ασίας και Ευρώπης

Επεσήμανε ότι η Διώρυγα Σουέζ συνεχίζει να παρέχει κανονικά τις ναυτιλιακές και θαλάσσιες υπηρεσίες της και να τις αναπτύσσει βέλτιστα ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών και να συμβαδίζει με τις εξελίξεις στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών.

Τόνισε ότι πλέον η Διώρυγα έχει εντείνει τις μέγιστες προσπάθειές της για την ολοκλήρωση του έργου της ανάπτυξης του νότιου τομέα που συμβάλλει στην αύξηση του συντελεστή ασφάλειας ναυσιπλοΐας στην αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης καθώς και στην αύξηση της χωρητικότητας υποδοχής κατά 6-8 επιπλέον πλοία.

Μίλησε επίσης για τις προόδους που σημειώθηκαν στον ποικίλο θαλάσσιο στόλο της Αρχής, που περιλαμβάνει την προσθήκη 27 πλοηγικών σκαφών αλουμινίου κατηγορίας «Bahar», που εισάγονται σταδιακά για την εξυπηρέτηση των εργασιών επιβίβασης και αποβίβασης των πλοηγών.

Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη η ναυπήγηση 29 ρυμουλκών πολλαπλών χρήσεων, με 4 ρυμουλκά χωρητικότητας 70 τόνων και 6 ρυμουλκά χωρητικότητας 75 τόνων να έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Επιπλέον, έχουν κατασκευαστεί 7 μικρά ρυμουλκά της κλάσης «Azima» με ικανότητα έλξης από 9 έως 15 τόνους, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή 10 ρυμουλκών με ικανότητα έλξης 90 τόνων.

Πρόκειται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν το 2025-2026, παράλληλα με την κατασκευή δύο ρυμουλκών διάσωσης με ικανότητα έλξης 190 τόνων.

Από την πλευρά του, ο κ. Arsenio Dominguez, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), εξέφρασε την ικανοποίηση του οργανισμού για την επιστροφή της σταθερότητας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και της Bab al-Mandab, η οποία θα οδηγήσει στη σταδιακή επιστροφή της ναυσιπλοΐας μέσω της διώρυγας του Σουέζ κανονικά.

Ο κ.Dominguez πρόσθεσε ότι η διώρυγα του Σουέζ είναι ένας απαραίτητος παγκόσμιος διάδρομος για το διεθνές εμπόριο, ενώ κάλεσε τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να επανεκτιμήσουν τα δρομολόγιά τους κατά την προσεχή περίοδο, ώστε να διευκολυνθεί η σταδιακή επιστροφή τους στη διώρυγα του Σουέζ, καθώς οι συνθήκες ασφαλείας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας αρχίζουν να σταθεροποιούνται.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Ηλιακοί θερμοσίφωνες: 2η στην Ευρώπη, 5η στον κόσμο η ελληνική βιομηχανία
Επόμενο θέμα Πόρος – East Med Yacht Show 2025 : Ανοιξιάτικο ραντεβού με τα πιο εντυπωσιακά σκάφη
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμάνι Πειραιά: Αναχώρησε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2025

Το “Viking Saturn” καλωσόρισε η ΟΛΠ Α.Ε. ως πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κυριαρχούν στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων οι Greeks

Ελληνικών συμφερόντων ήταν το ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν κατά τη…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απομάκρυνση του Λιμενάρχη Αλοννήσου μετά από Επικίνδυνο Συμβάν στο Λιμάνι

Απομακρύνθηκε από τη θέση του ο λιμενάρχης της Αλοννήσου, έπειτα…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Ο Γεώργιος Αλεξανδράτος νέος πρόεδρος

Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος διεξήχθησαν…

2 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?