PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Δυναμική ανάπτυξη των logistics για την COSCO

    Φωτιά σε υπαίθριο χώρο στου Ρέντη

    Επιχείρηση «Καλυψώ»: Πάνω από 2.400 κοντέινερ κατασχέθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά – Κομπίνα με κινέζικα πατίνια και κατηγορίες σε 6 άτομα

    Ξυλοκόπησαν άγρια οδηγό τρόλεϊ στον Πειραιά για ένα κορνάρισμα: Στο νοσοκομείο με τραύματα στο κεφάλι το θύμα

    Συνελήφθη 23χρονος στο λιμάνι του Πειραιά με ποσότητα κοκαΐνης και κάναβης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Εμπορικός πόλεμος: Μακροπρόθεσμες οι επιπτώσεις στη ναυτιλία
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εμπορικός πόλεμος: Μακροπρόθεσμες οι επιπτώσεις στη ναυτιλία

Ενημερώθηκε 6 Φεβρουαρίου, 2025 6:39 μμ
4 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Ο εμπορικός πόλεμος των ΗΠΑ με Κίνα, Καναδά και Μεξικό, αν συνεχιστεί, θα επηρεάσει σημαντικά τις οικονομίες των χωρών αυτών μακροπρόθεσμα και με πιο εμφανή τρόπο στον κλάδο της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ήδη πολλοί εισαγωγείς, αλλά και στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών και logistics δεν υπογράφουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας, ενώ αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς εκτιμούν ότι οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν να ανατρέψουν τα επιχειρηματικά μοντέλα πολλών εταιρειών.

Contents
    • Ο εμπορικός πόλεμος των ΗΠΑ με Κίνα, Καναδά και Μεξικό, αν συνεχιστεί, θα επηρεάσει σημαντικά τις οικονομίες των χωρών αυτών μακροπρόθεσμα και με πιο εμφανή τρόπο στον κλάδο της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Η Hapag-Lloyd

Εκτιμάται επίσης ότι αν οι δασμοί παραμείνουν, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο πληθωρισμό, κάτι που στη συνέχεια θα μεταφερθεί στις μεταφορές και στη ναυτιλία.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, που έδωσε το εναρκτήριο σάλπισμα αυτού του πολέμου, επιβάλλοντας δασμούς στις τρεις χώρες, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Πεκίνου, το οποίο προχώρησε σε δασμολογικά αντίποινα, εν μέσω φόβων για τις παγκόσμιες οικονομικές επιπτώσεις.

Λίγες στιγμές μετά την έναρξη ισχύος των αμερικανικών δασμών ύψους 10% στην Κίνα το Πεκίνο απάντησε με δασμούς 15% στον άνθρακα, το υγροποιημένο φυσικό αέριο και 10% στο αργό πετρέλαιο, τον αγροτικό εξοπλισμό, τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και τα φορτηγά pickup από τις ΗΠΑ.

Επίσης η Κίνα ανακοίνωσε γρήγορα τη διενέργεια έρευνας για την καταπολέμηση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στην Google.

Σε χωριστές διαπραγματεύσεις, ο πρωθυπουργός του Καναδά και η πρόεδρος του Μεξικού συμφώνησαν με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να αναστείλουν τους προγραμματισμένους αμερικανικούς δασμούς στα προϊόντα τους για τουλάχιστον έναν μήνα.

Ο Τραμπ άφησε να εννοηθεί την περασμένη Κυριακή ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι ο επόμενος στόχος του για δασμούς, αλλά δεν είπε πότε.

Η πρόεδρος της Ε.Ε. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι οι Βρυξέλλες θα είναι έτοιμες για σκληρές διαπραγματεύσεις, αλλά υπογράμμισε την ανάγκη να τεθούν τα θεμέλια για μια ισχυρότερη εταιρική σχέση με τον μεγαλύτερο εμπορικό και επενδυτικό εταίρο της Ε.Ε.

Σύμφωνα με τη UNCTAD, οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας επηρέασαν περίπου το 2% του όγκου του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου κατά τη διάρκεια των αυξήσεων των δασμών στα τέλη του 2018 και στα μέσα του 2019 στην πρώτη θητεία Τραμπ.

Αυτό συνέβαλε στην επιβράδυνση της ανάπτυξης του θαλάσσιου εμπορίου, με τον όγκο να αυξάνεται μόνο κατά 2,7% το 2018, κάτω από τους ιστορικούς μέσους όρους.

Η Hapag-Lloyd

Πάντως, η ναυτιλιακή γερμανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd ανακοίνωσε ότι θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την έλευση των αμερικανικών δασμών στα κινεζικά προϊόντα.

Ο διευθύνων σύμβουλός της εταιρείας Ρολφ Χάμπεν Γιάνσεν είπε ότι «είναι πολύ νωρίς για να πατήσουμε το κουμπί του πανικού», ωστόσο πρόσθεσε ότι οι εταιρείες είναι σε θέση να αντιδρούν όταν αλλάζουν οι μεταφορικές ροές, σημειώνοντας ότι τα προβλέψιμα γεγονότα είναι ευκολότερο να αντιμετωπιστούν από τα απρόσμενα, όπως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι δασμοί που έχει επιβάλει ο Τραμπ στην Κίνα μέχρι στιγμής δεν θα πρέπει να αλλάξουν πολύ τη ροή των εμπορευμάτων, δήλωσε ο Χάμπεν Γιάνσεν, ο οποίος είναι επικεφαλής της πέμπτης μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα «Κράτει» το 2025 σε ναυπηγήσεις πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα
Επόμενο θέμα Οι τριάντα εφοπλιστές που εξελέγησαν στο νέο συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γιώργος Οικονόμου: Συμφωνία με την ZIM, ύψους 2,3 δισ. δολαρίων

Ο κρατικός μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων του Ισραήλ, ZIM έκλεισε συμφωνία για…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών: Ζητεί στήριξη και «πράσινη» ανανέωση του στόλου ρυμουλκών

Η σημασία των ρυμουλκών για την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία των…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σητεία: Υπό συνεχή επιτήρηση το ημιβυθισμένο «MN KOSTAS»

Υπό συνεχή επιτήρηση παραμένει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αναβαθμίσεις στο Λιμάνι του Πειραιά για την Καλοκαιρινή Περίοδο

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες αναβάθμισης στο κεντρικό επιβατικό…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?