PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά ο Σταύρος Βοϊδονικόλας-Συγχαρητήρια Δημάρχου Πειραιά

    Κορυδαλλός: Συνελήφθησαν δύο άτομα για απόρριψη στερεών αποβλήτων

    Αυτοψία του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη σε σχολικές μονάδες

    Τραμ συγκρούστηκε με βαν στον Πειραιά

    Παραιτήθηκε, τον “παραίτησαν” ή σήμανε η αρχή του τέλους..;

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ελληνικό νηολόγιο: Ισχυρό μεν, σε ιστορικό χαμηλό δε
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελληνικό νηολόγιο: Ισχυρό μεν, σε ιστορικό χαμηλό δε

Ενημερώθηκε 11 Μαρτίου, 2025 9:41 πμ
6 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Στρατηγικές και μέτρα για να καταστεί το ελληνικό νηολόγιο ελκυστικό λαμβάνει τα τελευταία χρόνια το υπουργείο Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός, Στέφανος Γκίκας, στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Σταύρου Μιχαηλίδη, «το ελληνικό νηολόγιο ήταν και παραμένει ισχυρό. Εργαζόμαστε με σχέδιο, για να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο την ανταγωνιστικότητα και την ισχύ της ελληνικής Ναυτιλίας».

Contents
    • Στρατηγικές και μέτρα για να καταστεί το ελληνικό νηολόγιο ελκυστικό λαμβάνει τα τελευταία χρόνια το υπουργείο Ναυτιλίας.
  • Το νηολόγιο
  • Τι είπε ο υφυπουργός

Στην πραγματικότητα, η ελληνική σημαία παραμένει σταθερά στα τοπ 10 νηολόγια παγκοσμίως, σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Είναι επίσης από τα λίγα που «παίρνουν» άριστα στις επιδόσεις ποιότητας σύμφωνα με τους διεθνείς φορείς.

Ωστόσο, σε ετήσια σχεδόν βάση, εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες, χάνει δυνάμεις. Με αποτέλεσμα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, για τον ελληνικών συμφερόντων στόλο, για πλοία άνω των 1.000 gt, το 2023 να πέσει για πρώτη φορά στην ιστορία κάτω από τα 500 πλοία (συνολικά 496). Ο αριθμός αυτός διατηρήθηκε και το 2024, δηλαδή 496 πλοία, ενώ τον Μάρτιο του 2025 σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee πέτυχε νέο ιστορικό χαμηλό, με μόλις 480 πλοία στη σημαία.

Το νηολόγιο

Το 2023 και εν συνεχεία το report του 2024 του Committee έδειξε ότι για πρώτη φορά η ελληνική σημαία έπεσε κάτω από τα 500 πλοία άνω των 1.000 gt και πιο συγκεκριμένα στα 496 πλοία.

Φέτος καταγράφεται και νέα πτώση, αυτή τη φορά κατά 16 πλοία. Πιο συγκεκριμένα, στο ελληνικό νηολόγιο είναι καταγεγραμμένα 480 πλοία.

Επίσης, σημειώθηκε ελαφρά μείωση όσον αφορά το dwt και την gt, με τα στοιχεία να ανέρχονται πλέον σε 29.551.538 gt και 48.717.807 dwt, σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους που ήταν 30.759.394 gt και 51.694.269 dwt, αναφέρει στο report η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής συνεργασίας του Λονδίνου.

Μάλιστα, το ελληνικό νηολόγιο φαίνεται ότι χάνει δυνάμεις σε μια περίοδο που οι Έλληνες εφοπλιστές ενισχύουν την παρουσία τους στα ευρωπαϊκά νηολόγια.

Ειδικότερα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα υπό σημαίες της Ε.Ε. ανέρχεται σε 1.414, που αντιστοιχεί στο 33,5% του συνόλου. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος σε σύγκριση με τον περσινό αριθμό των 1.278 πλοίων, ο οποίος αντιπροσώπευε το 30,3% του ελληνικού στόλου.

Σύμφωνα με το report, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος είναι νηολογημένος υπό περίπου 29 σημαίες.

Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου, με 1.149 και 1.036 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους.

Σε όρους dwt, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 103.121.400 dwt, που αντιστοιχούν στο 29,1%, οι Νήσοι Μάρσαλ 81.845.098 dwt, που αντιστοιχούν στο 23,1% και η Μάλτα με 587 πλοία 53.575.910 dwt, που αντιστοιχούν στο 15,1% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου.

Η ελληνική σημαία κατέχει 480 πλοία χωρητικότητας 48.717.807 dwt, αντιπροσωπεύοντας το 13,8% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου. Σε όρους dwt ακολουθούν ο Παναμάς με 300 πλοία 20.054.910 dwt, η Κύπρος με 253 πλοία 18.561.879 dwt και οι Μπαχάμες με 190 πλοία 15.904.923 dwt.

Τι είπε ο υφυπουργός

«Αποτελεί στόχο η προσέλκυση περισσοτέρων πλοίων στην ελληνική σημαία. Και σε αυτό το πλαίσιο λαμβάνονται πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο», σημείωσε ο κ. Γκίνας στην απάντησή του και προσέθεσε:

«Εκσυγχρονίζεται και αναβαθμίζεται η Ναυτική Εκπαίδευση, προσαρμοζόμενη στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της μεταβατικής φάσης που βρισκόμαστε στην παγκόσμια Ναυτιλία».

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών εφαρμογών που έχουν δημιουργηθεί, με στόχο την απλοποίηση και συντόμευση των διαδικασιών και συγκεκριμένα:

Στην εφαρμογή “myNaftiliaLive.gov.gr”, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα στους ναυτικούς να προγραμματίζουν ηλεκτρονικά ραντεβού για διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών τους ζητημάτων.

Στην εφαρμογή “e-Θυρίδα Ναυτικού”, που σχετίζεται με θέματα απογραφής των ναυτικών.

Στην εφαρμογή “e-Ναυτολόγιο”, που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αποσκοπεί στην αναβάθμιση του ναυτολογίου από έγχαρτη διαδικασία σε ψηφιακή.

Όπως δε σημείωσε ο κ. Γκίκας, «με την ηλεκτρονική μορφή του Ναυτολογίου, μεταξύ άλλων, θα αποτυπώνεται το σύνολο της θαλάσσιας υπηρεσίας του κάθε ναυτικού σε χρόνο άμεσο, κάτι το οποίο θα διευκολύνει σημαντικά και θα επιταχύνει τους χρόνους και τις διαδικασίες απονομής των συντάξεων του ΝΑΤ».

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «το “e-Ναυτολόγιο” αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο 12μηνο, με τον συνολικό προϋπολογισμό της δράσης να κυμαίνεται στο 1.000.000€».

Η υλοποίηση των συγκεκριμένων πολιτικών θα συνδράμει στη μείωση της γραφειοκρατίας, απλοποιώντας και βελτιώνοντας τις διαδικασίες.

Σε ό,τι αφορά στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, ο υφυπουργός ανέφερε: «Οι εγκατεστημένες στην Ελλάδα ναυτιλιακές επιχειρήσεις ανέρχονται αυτή τη στιγμή σε 1.647, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση, αν σκεφθεί κανείς ότι το 2015 ήταν 1.343 και το 2019 ήταν 1.441».

Επιπλέον, ο κ. Γκίκας υπογράμμισε ότι «τα περισσότερα ποντοπόρα πλοία που εγγράφονται στο ελληνικό Νηολόγιο τα τελευταία χρόνια είναι νεότευκτα, υπερσύγχρονα και συμβάλλουν ουσιαστικά στην μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».

Ολοκληρώνοντας, ο υφυπουργός επισήμανε πως «η προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής Ναυτιλίας είναι διαρκής και απαιτεί όραμα, σχεδιασμό και προσαρμογή στις απαιτήσεις της διεθνούς κοινότητας καιαΑγοράς, ενώ σε αυτή την κατεύθυνση ο διάλογος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τους θεσμικούς εταίρους είναι συνεχής και δυναμικός».

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Τραμπ: Συνάντηση με τους επικεφαλής των μεγάλων εταιρειών της Wall Street την Τρίτη, μετά τα συνεχόμενα sell off
Επόμενο θέμα Xclusiv: Υπάρχει μεγάλη εξάρτηση της ελληνικής ναυτιλίας από τα ναυπηγεία της Κίνας
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εξόδος Δεκαπενταύγουστου: Αυξημένη κίνηση στα λιμάνια – «Αγγίζει» το 100% η πληρότητα των δρομολογίων

Αυξημένη είναι από το πρωί η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Οι προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος

Από την αρχαιότητα έως σήμερα, οι Έλληνες υπήρξαν πρωτοπόροι στο…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Πορεία της Element Shipmanagement και της Οικογένειας Λεμονίδη στη Ναυτιλία

Η Element Shipmanagement είναι μια ανερχόμενη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, που…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Neptune Lines : Προχωρά η ναυπήγηση του δεύτερου πλοίου διπλού καυσίμου μεταφοράς οχημάτων

Το έλασμα για το δεύτερο πλοίο τελευταίας γενιάς της Neptune Lines, στο…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?