PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Ν. Χαρδαλιάς: Αυτοψία στα έργα ανάπλασης στον Δήμο Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη

    Σοβαρή παραβίαση του πρωτοκόλλου διαπιστώνεται στο πόρισμα για τη λάθος μετάγγιση στο Τζάνειο νοσοκομείο

    Εξάρθρωση κυκλώματος ναρκωτικών στον Πειραιά

    Ημερίδα ΔΣΠ για τα δικαιώματα των παιδιών και την παραβατικότητα ανηλίκων

    Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το νέο πολιτιστικό κέντρο στο Νέο Φάληρο

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Έντονη αντίδραση της Κίνας στις νέες χρεώσεις πλοίων από τις ΗΠΑ
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έντονη αντίδραση της Κίνας στις νέες χρεώσεις πλοίων από τις ΗΠΑ

Ενημερώθηκε 23 Απριλίου, 2025 9:16 πμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε στην Κίνα η απόφαση της διοίκησης Τραμπ να επιβάλει τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια. Η απόφαση, που ανακοινώθηκε από το Γραφείο Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ, έρχεται έπειτα από μακρές διαπραγματεύσεις.

Contents
Ποια πλοία επηρεάζονται από τα νέα μέτραΣτο βάθος, δασμοί 145% στα κινεζικά προϊόνταΗ επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Εμπορίου της ΚίναςΑντιδράσεις από τους ναυτιλιακούς και ναυπηγικούς φορείς της ΚίναςΟι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και την αμερικανική αγοράΗ στάση των ΗΠΑ και το σκεπτικό της απόφασης

Ποια πλοία επηρεάζονται από τα νέα μέτρα

Τα νέα τέλη δεν περιορίζονται μόνο στα κινεζικά πλοία. Επεκτείνονται και σε άλλους τύπους πλοίων:

  • Τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (car carriers) επιβαρύνονται ανεξαρτήτως χώρας κατασκευής, εκτός αν είναι αμερικανικής προέλευσης.
  • Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers) θα επιβαρυνθούν με τέλη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, αν δεν έχουν ναυπηγηθεί στις ΗΠΑ.

Στο βάθος, δασμοί 145% στα κινεζικά προϊόντα

Η απόφαση για τα λιμενικά τέλη έρχεται λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση νέων δασμών ύψους 145% σε κινεζικά προϊόντα, ενισχύοντας περαιτέρω την ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στον τομέα του εμπορίου.


Η επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας

Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας κατηγορεί τις ΗΠΑ ότι χρησιμοποιούν τους δασμούς καταχρηστικά και επιδιώκουν συμφωνίες με άλλες χώρες εις βάρος των συμφερόντων της Κίνας. Παρόλα αυτά, εκφράζει διάθεση για διάλογο και συνεργασία με στόχο τη μείωση των εμπορικών εντάσεων.


Αντιδράσεις από τους ναυτιλιακούς και ναυπηγικούς φορείς της Κίνας

Η Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (CANSI) χαρακτήρισε τα νέα μέτρα άδικα και αντέδρασε έντονα, αποδίδοντας την παρακμή της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας στον προστατευτισμό των ΗΠΑ. Παράλληλα, κάλεσε τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να σταθεί ενάντια σε αυτή την πολιτική.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κίνας (CSA) ζήτησε την άμεση διακοπή των διακρίσεων και των πολιτικά υποκινούμενων ενεργειών, επισημαίνοντας πως οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες λειτουργούν με βάση τους διεθνείς κανόνες και συμβάλλουν σταθερά στο παγκόσμιο εμπόριο.


Οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και την αμερικανική αγορά

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC) εξέφρασε ανησυχίες για σοβαρές επιπτώσεις στις επενδύσεις, προειδοποιώντας ότι οι νέες χρεώσεις θα αυξήσουν το κόστος μεταφορών και θα επιβαρύνουν τους Αμερικανούς εξαγωγείς. Σύμφωνα με το WSC, τα μέτρα αυτά πλήττουν κυρίως τα μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά πλοία που μεταφέρουν κρίσιμα αγαθά.


Η στάση των ΗΠΑ και το σκεπτικό της απόφασης

Ο Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Σον Νταφ, υπερασπίστηκε την απόφαση, δηλώνοντας ότι σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής αμερικανικής υπεροχής στις μεταφορές.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι βασικές χρεώσεις που θα εφαρμοστούν είναι:

  • Τέλη $50 ανά τόνο net tonnage για κινεζικά πλοία, με ετήσια αύξηση $30 για τρία έτη.
  • Τέλη $18 ανά τόνο ή $120 ανά κοντέινερ για πλοία κινεζικής κατασκευής, με ετήσια αύξηση $5.
  • Τέλη $150 ανά μονάδα CEU για car carriers που δεν είναι αμερικανικά.
  • Σταδιακοί περιορισμοί και τέλη στις εξαγωγές LNG μέσω ξένων πλοίων, σε βάθος 22 ετών.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα “Νέο Εγχείρημα Κόκκαλη: Ευρώπη Holdings και η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου”
Επόμενο θέμα Συνάντηση Υπουργού Ναυτιλίας με την ΠΝΟ σε θετικό κλίμα συνεργασίας
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μεταναστευτικό: Πάνω από 256.000 μετανάστες έχουν διασωθεί από το Λιμενικό την τελευταία δεκαετία

Πάνω από 256.067 υπήκοοι τρίτων χωρών που κινδύνευαν στο θαλάσσιο…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Προσομοιωτής γέφυρας στο κέντρο της Capital Group στη Χίο

Τη συνεργασία για τη δημιουργία του πρώτου πλήρους Προσομοιωτή Γέφυρας…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Συνάντηση Μητσοτάκη – Στυλιανίδη για τις τιμές

Το θέμα των αυξήσεων των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενόψει της χρήσης…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΥΝΑΝΠ: Οι ενέργειες για αποκατάσταση της νομιμότητας στην Αδριατική

Σε επίσημη ανακοίνωση προχώρησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΥΝΑΝΠ) αναφορικά…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?