Μεθοδικά, χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες, ο εφοπλιστής Γιώργος Χατζής ενισχύει τη θέση του στη διεθνή αγορά ξηρού φορτίου. Μέσω των εταιρειών Newport SA και Grehel Shipmanagement, που έχουν έδρα στον Πειραιά, αναπτύσσει σταθερά τον στόλο του και χτίζει ένα ισχυρό επιχειρηματικό αποτύπωμα.
Η στρατηγική του συνδυάζει δύο βασικούς άξονες: την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων σε συμφέρουσες τιμές και την παραγγελία νεότευκτων πλοίων από κορυφαία ναυπηγεία στην Ιαπωνία, με έμφαση στην ποιότητα και την αξιοπιστία.
Η πορεία του ξεκίνησε στον Πειραιά, ως ναυλομεσίτης. Η εμπειρία που απέκτησε στις εμπορικές συμφωνίες του άνοιξε τον δρόμο για μια διεθνή καριέρα, με επόμενο σταθμό το Μονακό, έναν κομβικό χώρο για τη διεθνή ναυτιλία. Εκεί ανέπτυξε σημαντικές γνωριμίες και συνεργασίες, πριν επιστρέψει στην Ελλάδα και κάνει το επόμενο βήμα: την ίδρυση της Newport το 2004 και, αρκετά αργότερα, της Grehel το 2019.
Η Newport ειδικεύεται σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου handy, ενώ η Grehel έχει επικεντρωθεί κυρίως στα panamax και δίνει έμφαση στη μεταφορά σιτηρών. Με τα χρόνια, και οι δύο εταιρείες έχουν μεγαλώσει σημαντικά. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, η Newport διαχειρίζεται 12 πλοία και η Grehel 22 — όμως το TradeWinds αναφέρει ότι ο συνολικός στόλος του Χατζή φτάνει πλέον τα 45 πλοία, με νέες εξαγορές και παραγγελίες να «τρέχουν» πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.
Επενδύσεις με σύνεση στη second-hand αγορά
Τελευταία του κίνηση, η εξαγορά δύο supramax bulkers από την ιαπωνική IMECS. Τα πλοία Indigo Flora (58.700 dwt, 2013) και Indigo Luffy (58.100 dwt, 2012) αγοράστηκαν έναντι περίπου 35 εκατ. δολαρίων και πλέον φέρουν τα ονόματα Fiora και Luffy.
Το ενδιαφέρον του για ιαπωνικά πλοία δεν είναι τυχαίο. Ο Χατζής επενδύει σε second-hand πλοία υψηλής ποιότητας, που διακρίνονται για την αποδοτική κατανάλωση καυσίμου και την αξιοπιστία τους — μια προσέγγιση που ταιριάζει με τις απαιτήσεις του αυστηρότερου περιβαλλοντικού πλαισίου που εφαρμόζει ο IMO.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η Newport φαίνεται να έχει αποκτήσει και ένα ακόμη handysize πλοίο χωρητικότητας 38.000 dwt, κατασκευής 2011, του οποίου το όνομα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη.
Νέα πλοία, παλιά φιλοσοφία
Αφού δραστηριοποιήθηκε για χρόνια στη second-hand αγορά, ο Χατζής έκανε το επόμενο βήμα: μπήκε δυναμικά και στις παραγγελίες νεότευκτων. Τον Μάρτιο του 2024, συμφώνησε με το ιαπωνικό Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών πλοίων τύπου kamsarmax. Ακολούθησε τέταρτη παραγγελία στο ίδιο ναυπηγείο, δύο ultramax στο Imabari και δύο handy στο Shin Kurushima.
Όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και οι παραδόσεις αναμένονται μεταξύ 2026 και 2028. Προς το παρόν, αυτές οι παραγγελίες δεν έχουν περάσει ακόμα στα επίσημα ναυτιλιακά δεδομένα, όμως το ενδιαφέρον είναι σαφές και ενδεικτικό της φιλοσοφίας του: σταθερά βήματα, με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Παρών και στη μεταφορά σιτηρών
Ο Γιώργος Χατζής έχει ενεργό ρόλο και στην αγορά μεταφορών. Πίσω από τη Langlois Enterprises Group —με παρουσία στην Ελλάδα και γραφεία στη Λουγκάνο της Ελβετίας— λέγεται ότι βρίσκεται ο ίδιος. Η εταιρεία διαχειρίζεται περίπου 60 πλοία τρίτων και δραστηριοποιείται έντονα στη μεταφορά σιτηρών.
Χαμηλών τόνων, αλλά πάντα μπροστά
Όσοι τον γνωρίζουν κάνουν λόγο για έναν ιδιαίτερα ευφυή και διορατικό επιχειρηματία, που «διαβάζει» την αγορά σωστά και εντοπίζει ευκαιρίες πριν τις δουν άλλοι. Αν και ξεκίνησε με μια περιουσία από την οικογένειά του (με ακίνητα σε Παλαιό Ψυχικό και Γλυφάδα), κατάφερε να χτίσει κάτι πολύ μεγαλύτερο.
Πέρα από τη ναυτιλία, φαίνεται να έχει μπει και στον χώρο του real estate, με πληροφορίες να αναφέρουν αγορά πολυκατοικίας στο Κολωνάκι και ανάπτυξη ξενοδοχειακής μονάδας με θέα την Ακρόπολη.
Μπορεί να μην είναι από τα ονόματα που φιγουράρουν συχνά στα πρωτοσέλιδα, αλλά ο Γιώργος Χατζής δείχνει να χτίζει, βήμα-βήμα, μια ισχυρή και πολυσχιδή παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας — και όχι μόνο.