PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Συνελήφθη 32χρονος για ληστείες σε Καμίνια, Κορυδαλλό και Νίκαια

    Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά ο Σταύρος Βοϊδονικόλας-Συγχαρητήρια Δημάρχου Πειραιά

    Κορυδαλλός: Συνελήφθησαν δύο άτομα για απόρριψη στερεών αποβλήτων

    Αυτοψία του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη σε σχολικές μονάδες

    Τραμ συγκρούστηκε με βαν στον Πειραιά

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: «Γρίφος» η δημόσια πρόταση για τον ΟΛΘ
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Γρίφος» η δημόσια πρόταση για τον ΟΛΘ

Ενημερώθηκε 25 Ιανουαρίου, 2025 1:17 πμ
4 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται η προαιρετική δημόσια πρόταση για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ Α.Ε. από την LeonidsPort B.V. της διεθνούς βεληνεκούς επιχειρηματικής οικογένειας Louis-Dreyfus.

Και αυτό διότι αφενός βρίσκεται σε εξέλιξη ένα δυνατό «μπρα ντε φερ» μεταξύ των γαλλο-ελβετών και του μεγαλομετόχου της ΟΛΘ Α.Ε. Ιβάν Σαββίδη, που συνεχίζει να αγοράζει μετοχές σε τιμή υψηλότερη από το τίμημα που προσφέρουν οι Dreyfus. Αφετέρου, με βάση τους κανονισμούς του Χρηματιστηρίου Αθηνών για την ελεύθερη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών στην Κύρια Αγορά εκ των πραγμάτων ακόμη και με τη μεταβίβαση πρόσθετου ποσοστού της τάξης του 2,5%  από εδώ και πέρα στην πλευρά των Dreyfus ή /και στην πλευρά Σαββίδη, η ΟΛΘ Α.Ε. θα κληθεί να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον της στο ταμπλό της Σοφοκλέους.

Δεδομένου ότι η χρηματιστηριακή αξία της ΟΛΘ Α.Ε. ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τους κανονισμούς του Χ.Α. πρέπει να υπάρχει ελεύθερη διασπορά μετοχών ύψους 15% (για τις ήδη εισηγμένες εταιρείες το όριο στη διασπορά θα ισχύσει από 1ης Ιουλίου 2025 και θα υπολογιστεί με βάση τον μέσο όρο διασποράς του α’ εξαμήνου).Την ημερομηνία της ανακοίνωσης της προαιρετικής δημόσιας πρότασης (10 Ιανουαρίου) η ελεύθερη διασπορά ανερχόταν σε περίπου 21% -συγκεκριμένα 20,88% –  με τον μεγαλομέτοχο Ιβάν Σαββίδη να ελέγχει μέσω της Belterra ποσοστό 71,85% της ΟΛΘ Α.Ε. και το ελληνικό δημόσιο  – συγκεκριμένα η ΕΕΣΥΠ-Υπερταμείο ποσοστό 7,27%.

Έκτοτε και μέχρι τις 22 Ιανουαρίου ο Ιβάν Σαββίδης έχει αυξήσει το ποσοστό του σε 72,69% αγοράζοντας μετοχές της ΟΛΘ Α.Ε. σε τιμές υψηλότερες από το τίμημα των 27 ευρώ ανά μετοχή που προσφέρει η LeonidisPort B.V. των γαλλο-ελβετών Louis-Dreyfus. Οι τελευταίοι επίσης με τη σειρά τους έχουν αγοράσει μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία μετοχές που αντιπροσωπεύουν το 2,58% του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΛΘ Α.Ε., κατά συνέπεια η ελεύθερη διασπορά μετοχών στις 22 Ιανουαρίου είχε ήδη μειωθεί σε 17,46%, ενώ υπολείπεται μόλις ένα ποσοστό 2,5% για να ξεπεράσουν οι Dreyfus το πλαφόν του 5% που θα τους εντάξει στους βασικούς μετόχους.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, εάν είτε η πλευρά Σαββίδη είτε η πλευρά Dreyfus αποκτήσει εφεξής πρόσθετο ποσοστό της τάξης του 2,5% αυτομάτως προκύπτει πρόβλημα με βάση τους κανονισμούς του Χ.Α. περί free float και η εταιρεία θα πρέπει είτε να μεταφερθεί σε άλλη αγορά, λ.χ.  να μεταφερθεί  από την Κύρια στην Εναλλακτική Αγορά, είτε να δει την πόρτα της εξόδου από το ταμπλό (σε βάθος χρόνου), αναλόγως τι θα αποφασίσουν οι μέτοχοί της. Ωστόσο, η έξοδος της ΟΛΘ Α.Ε. από το Χρηματιστήριο μπορεί να γίνει μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού δημοσίου, δηλαδή πλέον του Υπερταμείου.

Μία εύλογη απορία, βέβαια, είναι γιατί κάποιος να πουλήσει μετοχές στον προτείνοντα, δηλαδή στην πλευρά Dreyfus στα 27 ευρώ όταν η πλευρά Σαββίδη προσφέρει υψηλότερο τίμημα, αλλά και το τι στάση θα τηρήσει η CMA CGM που συμμετέχει κατά 33%  στην Κοινοπραξία SEGT, η οποία κατέχει το 67% από το 72,69% της ΟΛΘ Α.Ε. που ελέγχει η Belterra.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Πέθανε ο Μίμης Δομάζος
Επόμενο θέμα Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα συζητά στην Αθήνα για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εκπαιδευτικοί: Μειωμένα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τα Χριστούγεννα

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αεροδιακομιδή τραυματία με Super Puma από φορτηγό πλοίο ανοιχτά της Χίου

Αποστολή διάσωσης -υπό άσχημες καιρικές συνθήκες- ενός τραυματία από φορτηγό…

0 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Βαγγέλης Μαρινάκης: Ναυπηγεί 20 πλοία κοντέινερ συνολικής αξίας 1,6 δισ. δολαρίων

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, σύμφωνα με πληροφορίες από τον ναυτιλιακό τομέα,…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κήρυξη νέας 24ωρης απεργίας στα Ε/Γ- O/Γ πλοία Πάτρας Ηγουμενίτσας Ιταλίας

Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σε…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?