Η Huawei επικεντρώνεται στη μεγιστοποίηση της αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στην έκθεση MWC 2025 στη Βαρκελώνη, προσδιορίζοντας τις στρατηγικές για τη χρήση της AI στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Στην ομιλία του, ο Li Peng, Senior Vice President της Huawei, ανέλυσε πώς οι πάροχοι μπορούν να εκμεταλλευτούν την AI για να απελευθερώσουν τη δυναμική των δικτύων τους, ενισχύοντας την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας 5G και 5G-Advanced.
Στρατηγική AI και 5G-Advanced για Αύξηση Απόδοσης
Ο Li προβλέπει ότι η συνύπαρξη των τεχνολογιών 5G-A και AI θα επιφέρει διψήφια αύξηση στη χρήση δεδομένων και στα έσοδα ανά χρήστη (ARPU) για τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. «Βαδίζουμε γρήγορα προς έναν πλήρως έξυπνο κόσμο», δήλωσε ο Li, υπογραμμίζοντας τη σημασία της υιοθέτησης του 5G και της συνεχούς εξέλιξης του δικτύου με στόχο την ενίσχυση της τεχνολογικής υποδομής και την ενσωμάτωση της AI σε κάθε επίπεδο.
Εξέλιξη της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Μηχανής
Η πρόοδος στην AI αλλάζει τις αλληλεπιδράσεις ανθρώπου-μηχανής (HMI), επιτρέποντας πιο φυσικές μορφές επικοινωνίας, όπως φωνητικές βοήθειες και χειρονομίες. Με την υποστήριξη των AI avatars, η εμπειρία χρήσης γίνεται πιο εξατομικευμένη, προσφέροντας ανατροφοδότηση μέσω οπτικών δεδομένων, ειδικά σε εφαρμογές υγείας και άλλες προσωπικές υπηρεσίες.
Αυτή η ανάπτυξη απαιτεί από τα δίκτυα την ικανότητα να εγγυώνται χαμηλό χρόνο απόκρισης (latency), μια πρόκληση που απαιτεί την εξέλιξη του 5G NSA σε 5G SA και στη συνέχεια στο 5G-A.
Αυξημένες Απαιτήσεις για Δίκτυα και Περιεχόμενο
Ο Li υπογραμμίζει τη σημασία της Τεχνητής Νοημοσύνης στην παραγωγή και διανομή περιεχομένου, ειδικά μέσω της τεχνολογίας AI-Generated Content (AIGC), που επιτρέπει τη δημιουργία 2D και 3D βίντεο με ένα πάτημα κουμπιού. Αυτό θα οδηγήσει σε αυξημένη κίνηση δεδομένων, απαιτώντας ενίσχυση του φάσματος και μεγαλύτερη χωρητικότητα δικτύου, καθώς και υψηλότερο εύρος ζώνης για το uplink και downlink.
Δίκτυα και Εμπειρία Χρήστη
Έως το 2030, η χρήση cloud phones και cloud drives θα εκτοξευτεί, με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες να απαιτούν άμεση πρόσβαση σε υπολογιστική ισχύ στο cloud. Οι έξυπνες εφαρμογές θα απαιτούν πλήρη κάλυψη δικτύου σε όλες τις περιοχές, με στόχο την παροχή συνεχιζόμενης και αξιόπιστης εμπειρίας στους χρήστες.
Προσαρμογή στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Οργάνωσης και Συντήρησης (O&M)
Η ανάπτυξη καινοτόμων AI agents για τη συντήρηση και βελτιστοποίηση δικτύων θα επιτρέψει στους παρόχους να μειώσουν τον χρόνο ανταπόκρισης και να βελτιώσουν την αποδοτικότητα της διαχείρισης του δικτύου. Χρησιμοποιώντας ψηφιακά δίδυμα και αυτό-εκπαιδευόμενους AI agents, οι πάροχοι θα μπορούν να προβλέπουν και να επιλύουν προβλήματα σε πραγματικό χρόνο.
Εμπορική Αξιοποίηση και Νέα Επιχειρηματικά Μοντέλα
Οι πάροχοι εξετάζουν νέους τρόπους εμπορικής αξιοποίησης της AI και της εμπειρίας χρήστη, μέσω εξατομικευμένων υπηρεσιών για επαγγελματίες και δημιουργούς περιεχομένου. Η συνεργασία με κλάδους όπως η ασφάλιση και η εστίαση μέσω Open APIs έχει ήδη δείξει θετικά αποτελέσματα, αυξάνοντας τα έσοδα από επιχειρηματικούς πελάτες.
Στρατηγική Ανάπτυξης του 5G-Advanced και AI
Το 2025, η εμπορική ανάπτυξη του 5G-Advanced θα επιταχυνθεί, ενώ η AI θα αναμορφώσει τον τρόπο λειτουργίας των δικτύων και των επιχειρηματικών μοντέλων, με στόχο τη δημιουργία ενός διασυνδεδεμένου και έξυπνου κόσμου. Η Huawei συνεργάζεται ενεργά με παρόχους και βιομηχανικούς εταίρους παγκοσμίως για να επιταχύνει τη μετάβαση προς αυτήν την κατεύθυνση.