Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το παραπάνω επιβεβαιώνει πρόσφατη έκθεση της Petrofin Research, η οποία εστιάζει στην επέκταση του ελληνόκτητου στόλου κατά τη διάρκεια του 2024.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, το 2024 ο ελληνόκτητος στόλος επεκτάθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση (13,8 εκατ. dwt) και διαμορφώθηκε στα 488,6 εκατ. dwt. Σε απόλυτους αριθμούς, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 214 πλοία, έναντι 85 πλοίων το 2023 και 286 πλοίων το 2022.
Ειδικότερα, στον υπό ελληνική διαχείριση στόλο bulk carriers προστέθηκαν 128 επιπλέον πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt. Ως εκ τούτου, ο στόλος των bulk carriers σημείωσε ετήσια άνοδο περίπου 4% (σε όρους χωρητικότητας). Την ίδια περίοδο, ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 24 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,4 εκατ. dwt, καταγράφοντας ετήσια άνοδο περίπου 1% (σε όρους χωρητικότητας).
Όσον αφορά τα containerships, ο ελληνόκτητος στόλος επεκτάθηκε κατά 1% (σε όρους χωρητικότητας), παρά το γεγονός ότι ο αριθμός πλοίων παρέμεινε σταθερός.
Τέλος, ο στόλος των ελληνόκτητων LNG carriers σημείωσε ετήσια άνοδο περίπου 4,4% (σε όρους χωρητικότητας), με έξι πλοία να προστίθενται σε αυτόν κατά τη διάρκεια του 2024. Έξι πλοία προστέθηκαν, επίσης, στον στόλο LPG carriers των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο οποίος επεκτάθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση (σε όρους χωρητικότητας).