PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Ν. Χαρδαλιάς: Αυτοψία στα έργα ανάπλασης στον Δήμο Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη

    Σοβαρή παραβίαση του πρωτοκόλλου διαπιστώνεται στο πόρισμα για τη λάθος μετάγγιση στο Τζάνειο νοσοκομείο

    Εξάρθρωση κυκλώματος ναρκωτικών στον Πειραιά

    Ημερίδα ΔΣΠ για τα δικαιώματα των παιδιών και την παραβατικότητα ανηλίκων

    Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το νέο πολιτιστικό κέντρο στο Νέο Φάληρο

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Η Νέα Πραγματικότητα στις Τιμές των Πλοίων Ξηρού Φορτίου
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Νέα Πραγματικότητα στις Τιμές των Πλοίων Ξηρού Φορτίου

Ενημερώθηκε 27 Μαΐου, 2025 9:43 πμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Την τελευταία δεκαετία, δεν είδαμε μόνο τις συνήθεις αυξομειώσεις στις ναυλαγορές και στις αξίες των πλοίων, αλλά και μια βαθύτερη αλλαγή στον τρόπο που αποτιμώνται τα πλοία ξηρού φορτίου. Η σημερινή αγορά επηρεάζεται από τον πληθωρισμό, την αβεβαιότητα στις κανονιστικές απαιτήσεις και τη μικρή προσφορά νέων πλοίων. Όλα αυτά μαζί έχουν ανεβάσει σημαντικά τις αξίες των πλοίων.

Όσοι πλοιοκτήτες αγόρασαν πλοία σε περιόδους χαμηλών τιμών έχουν βγει κερδισμένοι, ενώ όσοι εισέρχονται τώρα στην αγορά αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές, ενισχυμένες από την αισιοδοξία και το αυξημένο κόστος αντικατάστασης.

Σύμφωνα με αναλυτές της Xclusiv, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος αλλαγής της αγοράς. Αν οι συνθήκες αντιστραφούν, οι τιμές θα μπορούσαν να πέσουν, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν. Προς το παρόν, όμως, η «νέα κανονικότητα» φαίνεται να στηρίζεται τόσο στις τρέχουσες συνθήκες όσο και σε προσδοκίες για ένα πιο αυστηρό και συγκρατημένο μέλλον.

Η σύνδεση μεταξύ των κερδών στη spot αγορά και των αξιών των πλοίων παραμένει κρίσιμη για τη ναυτιλία. Αναλύοντας δεδομένα της τελευταίας δεκαετίας, από το 2015 έως και το 2025, διαπιστώνεται μια σαφής σχέση μεταξύ του δείκτη Baltic S10TC και της αξίας ενός 15ετούς Supramax. Η συσχέτιση είναι ισχυρή (0,65), δείχνοντας πως όταν ανεβαίνουν τα κέρδη, ανεβαίνουν και οι αξίες.

Όμως, η σχέση αυτή δεν είναι απόλυτα γραμμική. Οι αξίες επηρεάζονται όχι μόνο από τα κέρδη αλλά και από το γενικότερο κλίμα, τις προσδοκίες και τις οικονομικές εξελίξεις.

Αν δούμε κάθε χρονιά ξεχωριστά, βλέπουμε ότι σε περιόδους ύφεσης – όπως το 2016 – οι τιμές έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα (κάτω από 4 εκατομμύρια δολάρια για ένα 15ετές Supramax). Αντίθετα, κατά τις χρονιές ανάκαμψης, όπως το 2017 και το 2018, οι τιμές σχεδόν τριπλασιάστηκαν.

Κατά την περίοδο 2021–2022, οι αυξήσεις στα ναύλα και η ζήτηση για πλοία οδήγησαν τον δείκτη S10TC πάνω από 30.000 δολάρια/ημέρα και τις τιμές των παλαιότερων Supramax έως και τα 17–18 εκατομμύρια δολάρια. Το εντυπωσιακό είναι ότι, ακόμη και όταν τα κέρδη έπεσαν ξανά το 2025 (σε περίπου 7.000 δολάρια/ημέρα), οι τιμές των πλοίων παρέμειναν υψηλές.

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα ευρήματα είναι ότι το ίδιο επίπεδο κερδών (10.000 δολάρια/ημέρα) μπορεί να δίνει σήμερα πολύ υψηλότερες αξίες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Για παράδειγμα, ένα παλιό Supramax που κάποτε κόστιζε 9 εκατομμύρια δολάρια, τώρα μπορεί να φτάνει πάνω από 15 εκατομμύρια.

Αυτό το «premium» αποτυπώνεται σε όλα τα επίπεδα της αγοράς. Ακόμη και όταν ο δείκτης ήταν χαμηλά (π.χ. 5.000 δολάρια/ημέρα το 2016), οι τιμές των πλοίων σήμερα δεν πέφτουν κάτω από τα 7 εκατομμύρια δολάρια.

Οι λόγοι γι’ αυτό είναι πολλοί: το αυξημένο κόστος ναυπήγησης, η έλλειψη νέων παραγγελιών, η συγκρατημένη προσφορά και η αβεβαιότητα που προκαλούν οι νέοι κανονισμοί. Οι αγοραστές δεν βλέπουν μόνο τα σημερινά κέρδη, αλλά σκέφτονται τη μελλοντική αξία και την αντικατάσταση της υπάρχουσας χωρητικότητας.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Μύκονος: Απαγόρευση απόπλου του «Super Express» λόγω πρόσκρουσης
Επόμενο θέμα Καραμπόλα σκαφών στον Πόρο – Σύλληψη του μεθυσμένου καπετάνιου που την προκάλεσε
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κώστας Χλωμούδης: Τα πλοία με ελληνική σημαία μειώθηκαν κατά 25% μέσα στην τελευταία δεκαετία

“Οι απώλειες της ελληνικής σημαίας είναι εμφανείς και από το…

15 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία Ciner Shipping μετακομίζει στη Γλυφάδα

Μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Τουρκίας εγκαθίσταται στην…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Ελλάδα ανεβαίνει σταθερά στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας

Η Ελλάδα ενισχύει συνεχώς τη θέση της ως κορυφαίος προορισμός…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Διώρυγα Σουέζ: Επιστρέφουν τα Container Ships μετά την εκεχειρία Ισραήλ-Χαμάς – Τι αλλάζει στους ναύλους

H επιστροφή των Container Ships από τη διώρυγα του Σουέζ…

9 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?