Η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) αναλαμβάνει μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση του προσωπικού της, ανοίγοντας σχολή οδηγών που θα καλύπτει εξ ολοκλήρου το κόστος εκπαίδευσης και έκδοσης επαγγελματικού διπλώματος. Στόχος της εταιρείας είναι να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε οδηγούς, που έχουν προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις και απώλειες δρομολογίων.
Την είδηση ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του ethnos.gr. Όπως εξήγησε, «η ΟΣΥ θα αναλάβει το σύνολο της δαπάνης για την εκπαίδευση νέων οδηγών μέσω δικής της σχολής, με τη δέσμευση ότι ο οδηγός θα παραμείνει για πέντε χρόνια στο τιμόνι. Αν αποχωρήσει νωρίτερα, θα πρέπει να επιστρέψει το κόστος του διπλώματος».
Παράλληλα, θεσπίστηκε διάταξη που προβλέπει ότι όσοι οδηγοί αποδειχθεί πως δεν μπορούν να εργαστούν με ασφάλεια στο τιμόνι, θα χάνουν την άδεια οδήγησης, αφού θεωρούνται επικίνδυνοι και για τη δημόσια οδική ασφάλεια. Όπως τόνισε ο κ. Κυρανάκης, «οι φορολογούμενοι δεν θα πληρώνουν για οδηγούς που δεν είναι ενεργοί».
Σήμερα, η ΟΣΥ διαθέτει περίπου 2.500 ενεργούς οδηγούς, αριθμός μειωμένος από τους 3.100 που υπήρχαν μέχρι πρόσφατα. Οι ελλείψεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να χαθούν έως και 500.000 δρομολόγια το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας. Ο υπουργός, ωστόσο, υποστήριξε ότι ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος, εκτιμώντας τις απώλειες στα 192.000 δρομολόγια.
Για να καλυφθούν τα κενά, ανακοινώθηκε νέος διαγωνισμός για 300 προσλήψεις οδηγών, ενώ έχει ήδη ζητηθεί η έγκριση για 418 επιπλέον θέσεις μέσα στο 2026. «Με τις δύο αυτές κινήσεις θα φτάσουμε στους 3.200 οδηγούς και θα μειώσουμε τις χρονοαποστάσεις στα δρομολόγια έως και 40%», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.
Νέα λεωφορεία και ανανέωση στόλου
Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός αποκάλυψε ότι μέσα στο Νοέμβριο θα υπογραφεί η σύμβαση για 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ στόχος του υπουργείου είναι μέχρι το 2027 να έχει φτάσει ο αριθμός τους στα 1.500 οχήματα.
Σήμερα, ο στόλος της ΟΣΥ περιλαμβάνει:
- 100 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου Iveco
- 200 λεωφορεία φυσικού αερίου Menarini
- 140 ηλεκτρικά λεωφορεία
- 100 midi ηλεκτρικά
- 100 αρθρωτά 18μετρα Euro 6
- 100 12μετρα Euro 6
Σε αυτά θα προστεθούν τα 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς και 200 επιπλέον οχήματα κοινοπραξίας, φτάνοντας τα 1.050 λεωφορεία που κυκλοφορούν καθημερινά στις ώρες αιχμής.
Κλιματισμός και κατάργηση παλιών τρόλεϊ
Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι το καλοκαίρι του 2026 θα είναι το πρώτο χωρίς λεωφορεία χωρίς κλιματισμό στην Αθήνα, ενώ σταδιακά θα καταργηθούν τα παλιά τρόλεϊ, αντικαθιστάμενα από ηλεκτρικά λεωφορεία για μείωση του κόστους λειτουργίας.
Παράλληλα, η κυβέρνηση εξετάζει αυξήσεις στους μισθούς των οδηγών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, ώστε να ενισχυθούν τα κίνητρα πρόσληψης και παραμονής στο επάγγελμα.
