PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

    Πειραιάς: Συνελήφθη 14χρονος που αφαίρεσε αλυσίδα από συνομήλικό του

    Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποια εταιρεία επενδύει

    Χρηματοδότηση από τον Υπουργό Μετανάστευσης Θάνο Πλεύρη στο Πέραμα

    I.N. Αγ. Κωνσταντίνου: Υποδοχή ιερών λειψάνων της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής και των Αγίων Δέκα αύριο Σάββατο

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Η «πράσινη επανάσταση» στα containerships
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η «πράσινη επανάσταση» στα containerships

Ενημερώθηκε 25 Σεπτεμβρίου, 2025 10:09 πμ
4 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Μέχρι το 2030, ο στόλος των containerships με εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται να φτάσει τα 837 πλοία, αριθμός που αντιστοιχεί σε πάνω από το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO, τα στοιχεία του οκταμήνου δείχνουν ότι 534 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που βρίσκονται υπό παραγγελία, θα μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, αμέσως με την παράδοσή τους.

Contents
    • Μέχρι το 2030, ο στόλος των containerships με εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται να φτάσει τα 837 πλοία, αριθμός που αντιστοιχεί σε πάνω από το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
  • Κυριαρχία

Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 53% όλων των υπό παραγγελία πλοίων (1.008 πλοία) και στο εντυπωσιακό 77% της χωρητικότητας σε TEUs.

Παράλληλα, οι παραγγελίες δείχνουν ότι η αγορά containerships προηγείται σημαντικά έναντι των bulkers και των tankers στη «μάχη» της απανθρακοποίησης.

Η τάση είναι πιο έντονη στα μεγαλύτερα πλοία. Για χωρητικότητα άνω των 8.000 TEUs, το 81%
των παραγγελιών αφορά πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, που συγκεντρώνουν το 85% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας.

Αντίθετα, τα μικρότερα πλοία υστερούν σε παραγγελίες, αποτυπώνοντας το υψηλότερο κόστος και την περιορισμένη πρόσβαση σε καύσιμα.

Παρά την πρόοδο στα containerships, οι υπόλοιποι τομείς κινούνται πιο αργά. Στα bulk carriers, μόνο 8% των παραγγελιών αφορά πλοία με εναλλακτικά καύσιμα.

Στα δεξαμενόπλοια, το ποσοστό φτάνει στο 17%, ενώ στα product tankers περιορίζεται στο 9%.

Όπως επισημαίνει ο Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen, η διαφορά οφείλεται στη δομή των κλάδων: η αγορά containers ελέγχεται από λίγες μεγάλες εταιρείες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να επενδύσουν, ενώ στα bulk και tankers κυριαρχεί ένα πιο κατακερματισμένο τοπίο μικρών operators.

Κυριαρχία

Το LNG αναδεικνύεται σε κυρίαρχο καύσιμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου τα δύο τρίτα των
παραγγελιών (66,7%).

Η μεθανόλη ακολουθεί με 31%, παρότι το 2023 βρέθηκε στην κορυφή των επιλογών, ενώ τα άλλα καύσιμα (αμμωνία, υδρογόνο κ.λπ.) ανέρχονται σε 2,3%.

Η επιστροφή στο LNG αντανακλά την καλύτερη διαθεσιμότητα και την υπάρχουσα υποδομή ανεφοδιασμού.

Ωστόσο,  όπως τονίζει η ανάλυση, το ζήτημα παραμένει η προσβασιμότητα καυσίμων χαμηλού άνθρακα.

Το LNG χρησιμοποιείται σήμερα κυρίως ως καύσιμο ορυκτής προέλευσης, αλλά στο μέλλον μπορεί να διατεθεί σε μορφή bio-LNG ή e-fuel, μειώνοντας δραστικά το αποτύπωμα άνθρακα.

Εφόσον κανένα από τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα που βρίσκονται σήμερα στο νερό δεν θα
οδηγηθεί σε ανακύκλωση, μέχρι το 2030 ο στόλος των containerships θα περιλαμβάνει 837 πλοία τέτοιου τύπου, με συνολική χωρητικότητα 10,9 εκατ. TEUs.

Αυτό αντιστοιχεί σε περισσότερο από 25% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας της αγοράς.

Η εκτίμηση αυτή δείχνει ότι η μετάβαση δεν αποτελεί πια μακρινό στόχο αλλά απτή πραγματικότητα, με τον κλάδο των containers να ηγείται.

Παρά τη θετική τάση, τα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) της DNV δείχνουν επιβράδυνση.

Ο Αύγουστος 2025 ήταν ο πρώτος μήνας από το 2018 χωρίς καμία νέα παραγγελία πλοίου με εναλλακτικά καύσιμα.

Οι αναλυτές αποδίδουν την κάμψη αυτή στις αβεβαιότητες γύρω από την παγκόσμια οικονομία, αλλά και στο υψηλό κόστος που συνεπάγονται οι νέες τεχνολογίες.

Το βασικό μήνυμα της ανάλυσης της BIMCO είναι ότι η τεχνολογία υπάρχει, αλλά η υποδομή και η διαθεσιμότητα καυσίμων δεν έχουν ακόμη συμβαδίσει με αυτήν.

Η μετάβαση σε καύσιμα χαμηλού άνθρακα παραμένει στρατηγικός στόχος, αλλά η ταχύτητα υλοποίησης εξαρτάται από τη συνεργασία κυβερνήσεων, λιμένων και βιομηχανίας καυσίμων.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Ετοιμάζεται για γερή «ψαριά» ο κλάδος της ιχθυοκαλλιέργειας
Επόμενο θέμα «Blue Star Χίος»: Ο 20χρονος ναυτεργάτης είχε προσληφθεί ως καθαριστής μηχανής – Σε εξέλιξη η έρευνα για το δυστύχημα
2KFollowersLike
3KFollowersFollow
3.5KFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «χτίζουν» πλοία στην Κίνα – Αγωνία για τα υψηλά τέλη του Τραμπ

Σκηνικό αβεβαιότητας και προβληματισμό στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει προκαλέσει η…

7 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Καθυστερούν τα λιμάνια τις ηλεκτρικές υποδομές για σύνδεση με τα πλοία

Τα περισσότερα ευρωπαϊκά λιμάνια καθυστερούν στην εγκατάσταση της παράκτιας ηλεκτρικής υποδομής που…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμάνι Πειραιά: Αναχώρησε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2025

Το “Viking Saturn” καλωσόρισε η ΟΛΠ Α.Ε. ως πρώτο κρουαζιερόπλοιο για τη…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΘ: «Τρικυμία» στο λιμάνι πριν τη σημερινή Γενική Συνέλευση

«Τρικυμία» επικρατεί στους κόλπους του ΟΛΘ, λίγες ώρες πριν τη…

2 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?