PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Χιλιάδες Άγιοι Βασίληδες «πλημμύρισαν» τον Πειραιά στο Santa Night Run

    Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

    Πειραιάς: Συνελήφθη 14χρονος που αφαίρεσε αλυσίδα από συνομήλικό του

    Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποια εταιρεία επενδύει

    Χρηματοδότηση από τον Υπουργό Μετανάστευσης Θάνο Πλεύρη στο Πέραμα

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν από πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.

Ενημερώθηκε 22 Δεκεμβρίου, 2025 10:01 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε η NielsenIQ για λογαριασμό του ΣΕΛΠΕ σχετικά με τη χρήση των ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από τους Έλληνες καταναλωτές παρουσιάζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Η έρευνα καταγράφει για πρώτη φορά, το εύρος της διείσδυσης, τα κίνητρα, τις συνήθειες και τις αντιλήψεις γύρω από την αγορά προϊόντων από πλατφόρμες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.Κύρια ευρήματα της έρευνας

Contents
    • Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε η NielsenIQ για λογαριασμό του ΣΕΛΠΕ σχετικά με τη χρήση των ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από τους Έλληνες καταναλωτές παρουσιάζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).
  • Ισχυρή και επαναλαμβανόμενη χρήση
  •  Τι αγοράζουν οι Έλληνες από τις online πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.
  • Η τιμή καθοριστικός παράγοντας
  • Εμπιστοσύνη & ικανοποίηση
  • Ποιότητα, ασφάλεια & ευρωπαϊκά πρότυπα
  • Αντιδράσεις σε πιθανές ρυθμιστικές παρεμβάσεις
  • Χώρα προέλευσης
  • Αναζήτηση πριν την αγορά

Εξαιρετικά υψηλή διείσδυση των ασιατικών πλατφορμών στην ελληνική αγορά

  • Το 94% των συμμετεχόντων πραγματοποίησε online αγορές το τελευταίο 12μηνο.
  • Από αυτούς, το 85% έχει αγοράσει από τουλάχιστον μία πλατφόρμα με έδρα σε χώρα εκτός Ε.Ε.
  • Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές.
  • Οι πιο αναγνωρίσιμες πλατφόρμες είναι το Temu και το Shein, με πολύ υψηλά επίπεδα awareness.

Ισχυρή και επαναλαμβανόμενη χρήση

  • Περίπου 3 στους 10 χρήστες κάθε πλατφόρμας πραγματοποιούν αγορές τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

 Τι αγοράζουν οι Έλληνες από τις online πλατφόρμες εκτός Ε.Ε.

  • Μόδα και ένδυση.
  • Είδη σπιτιού και μικροαντικείμενα.
  • Ηλεκτρονικά και gadgets.

Η τιμή καθοριστικός παράγοντας

  • Η χαμηλή τιμή αποτελεί το κυρίαρχο κίνητρο για online αγορές, με μεγάλη διαφορά από κάθε άλλο κριτήριο.
  • Οι χρήστες ασιατικών πλατφορμών ξοδεύουν συνολικά περισσότερα online από τους non-buyers.
  • Η μέση ετήσια δαπάνη που κατευθύνεται στα marketplaces χωρών εκτός Ε.Ε. ανέρχεται σε 244 € και αντιστοιχεί στο 45% της συνολικής online δαπάνης αυτών των χρηστών.

Εμπιστοσύνη & ικανοποίηση

  • 4 στους 10 χρήστες δηλώνουν υψηλή ικανοποίηση από τις αγορές τους.
  • Η εμπιστοσύνη παραμένει μέτρια, με έντονη επιφυλακτικότητα.
  • Οι μη χρήστες δηλώνουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη συνολικά.

Ποιότητα, ασφάλεια & ευρωπαϊκά πρότυπα

  • 6 στους 10 καταναλωτές θεωρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας «πολύ σημαντικά».
  • 7 στους 10 χρήστες των matketplaces με έδρα χώρες εκτός Ε.Ε., γνωρίζουν ότι αυτά ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά standards.
  • Παρά αυτή τη γνώση, η χαμηλή τιμή εξακολουθεί να υπερισχύει ως κίνητρο αγοράς.

Αντιδράσεις σε πιθανές ρυθμιστικές παρεμβάσεις

  • Σε περίπτωση αύξησης τιμών λόγω δασμών, σχεδόν 40% των χρηστών δηλώνει ότι θα σταματούσε τις αγορές από αυτές τις πλατφόρμες.
  • Αντίστοιχα, περίπου 1 στους 3 καταναλωτές εμφανίζεται θετικός στην εφαρμογή ειδικού τέλους ανά παραγγελία, κυρίως όσοι ήδη δεν αγοράζουν από αυτές τις πλατφόρμες.

Χώρα προέλευσης

  • Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν σωστά ότι Temu και Shein προέρχονται από την Ασία.
  • Η αναγνώριση είναι χαμηλότερη για Trendyol και Aliexpress.
  • Η χώρα προέλευσης επηρεάζει λίγο τους buyers, αλλά πολύ τους non-buyers.

Αναζήτηση πριν την αγορά

Περίπου 1 στους 2 χρήστες αναζητά πληροφορίες για τις πλατφόρμες πριν αγοράσει.

Οι non-buyers αναζητούν σημαντικά περισσότερες πληροφορίες.

Βασικές πηγές: Google, reviews, websites των sellers, online communities.

Η ελληνική αγορά παρουσιάζει ιδιαίτερα υψηλή διείσδυση των πλατφορμών με έδρα χώρες εκτός Ε.Ε., κυρίως λόγω της πολιτικής χαμηλών τιμών και της έντονης παρουσίας στα social media.

Παρά τη μεγάλη χρήση, οι καταναλωτές διατηρούν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα, την ασφάλεια συναλλαγών και την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Η συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα αποτελεί κρίσιμο ζητούμενο για τη βιωσιμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ πιθανές ρυθμιστικές παρεμβάσεις φαίνεται να μπορούν να μεταβάλουν ουσιαστικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον Κώστα Γεράρδο, πρόεδρο ΣΕΛΠΕ, «τα ευρήματα της έρευνας καταγράφουν με ποσοτικούς όρους αυτό που στο λιανεμπόριο βιώνουμε ήδη ως δομική στρέβλωση: τη διαμόρφωση ενός παράλληλου εμπορίου, όπου η χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται μέσω απουσίας κανόνων.

Οι ευρωπαϊκές και ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής λειτουργούν σε περιβάλλον υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης, αυστηρών ελέγχων και πλήρους συμμόρφωσης με το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο. Αντίθετα, ένα μεγάλο μέρος των marketplaces χωρών με έδρα εκτός Ε.Ε., δραστηριοποιείται ουσιαστικά εκτός αυτού του πλαισίου, χωρίς ισοδύναμες υποχρεώσεις και χωρίς αντίστοιχη ευθύνη για τα προϊόντα που διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι στοχευμένες ρυθμιστικές παρεμβάσεις μπορούν να επηρεάσουν ουσιαστικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι υπάρχει περιθώριο πολιτικής δράσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ζητούμε ίσους κανόνες για όλους: ουσιαστικούς ελέγχους, φορολογική και τελωνειακή ισοτιμία και διασφάλιση ότι κάθε προϊόν που εισέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά πληροί τα ίδια πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.

Η προστασία του καταναλωτή και η βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού λιανεμπορίου δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται αποσπασματικά, απαιτούν ενιαίο, συνεκτικό και αποτελεσματικό ευρωπαϊκό πλαίσιο».

Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη NielsenIQ για τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) με στόχο την αποτύπωση των στάσεων και συμπεριφορών των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, που έχουν έδρα σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Τα ευρήματα αποτελούν ποσοτική αποτύπωση απόψεων και εμπειριών καταναλωτών και δεν συνιστούν νομικές διαπιστώσεις ή αξιολογήσεις του ΣΕΛΠΕ.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Χιλιάδες Άγιοι Βασίληδες «πλημμύρισαν» τον Πειραιά στο Santa Night Run
Επόμενο θέμα Σαρωτικοί έλεγχοι με κάμερες AI στην Αττική: Πάνω από 1.500 παραβάσεις σε μόλις 4 ημέρες
2KFollowersLike
3KFollowersFollow
3.5KFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Bitcoin στο δάσος: Το ορυχείο cryptos στην απομακρυσμένη Ζάμπια

Ο βρυχηθμός του Ζαμβέζη είναι εκκωφαντικός, καθώς εκατομμύρια γαλόνια νερού…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Κίνηση – ματ της ΔΕΗ για είσοδο στην ΑΙ: Πρόταση στην Κομισιόν για Gigafactory τεχνητής νοημοσύνης στη Δυτική Μακεδονία

Εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη δημιουργία στη Δυτική Μακεδονία ενός εκ…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

ΟΠΑΠ – Ισχυρές επιδόσεις στο Α’ Τρίμηνο 2025 με ώθηση από online και ΤΖΟΚΕΡ

Οικονομικά Αποτελέσματα Q1 2025 Στρατηγική και Προοπτικές Ο ΟΠΑΠ συνεχίζει…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Οι Τράπεζες Μπαίνουν σε Νέα Εποχή με τις Ψηφιακές Πληρωμές

Οι τράπεζες και οι κεντρικές τράπεζες ξεκινούν μια νέα φάση…

2 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?