PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: «Κράτει οι μηχανές» για περαιτέρω αύξηση της χρήσης των βιοκαυσίμων
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Κράτει οι μηχανές» για περαιτέρω αύξηση της χρήσης των βιοκαυσίμων

Ενημερώθηκε 19 Φεβρουαρίου, 2025 10:23 πμ
6 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Τον κώδωνα του κινδύνου για την αυξανόμενη χρήση βιοκαυσίμων στη ναυτιλιακή βιομηχανία κρούουν, με κοινή επιστολή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), μια σειρά από ναυτιλιακές εταιρείες και περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Τα τελευταία χρόνια, η θέσπιση αυστηρότερων περιβαλλοντικών κριτηρίων είχε φέρει στο προσκήνιο τα βιοκαύσιμα. Ωστόσο, με την εκστρατεία που ξεκίνησε χθες, με αφορμή τη 18η συνεδρίαση της διασυνοδικής ομάδας εργασίας για τα αέρια του θερμοκηπίου (ISWG-GHG), οι υπογράφοντες προειδοποιούν ότι μια περιοχή μεγέθους της Γερμανίας θα πρέπει να ανακαλλιεργηθεί για να ανταποκριθεί στην προβλεπόμενη ανάπτυξη των βιοκαυσίμων στα πλοία.

Contents
Τον κώδωνα του κινδύνου για την αυξανόμενη χρήση βιοκαυσίμων στη ναυτιλιακή βιομηχανία κρούουν, με κοινή επιστολή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), μια σειρά από ναυτιλιακές εταιρείες και περιβαλλοντικές οργανώσεις.Οι συστάσεις του ΟΗΕΟ στόχος του 2030Περιορισμοί σε ισχύΤο παράδειγμα με τον κλάδο της αεροπορικής βιομηχανίας

Μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που επιδιώκουν το «φρένο» στην περαιτέρω αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων είναι ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd, η γαλλική εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA), που διαχειρίζεται έναν μεγάλο στόλο bulk carriers, καθώς και η νορβηγική εταιρεία μεταφοράς αυτοκινήτων Hoegh Autoliners.

Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά, η πλειονότητα των βιοκαυσίμων που παράγονται τώρα από πρώτες ύλες οι οποίες βασίζονται σε καλλιέργειες τροφίμων προέρχονται από άμεση και έμμεση αποψίλωση των δασών. Παράλληλα, επί τάπητος τίθενται και πολλά άλλα ζητήματα βιωσιμότητας, από τη λειψυδρία έως την επισιτιστική ασφάλεια. «Εάν δεν εισαχθούν νομικά δεσμευτικές διασφαλίσεις, υπάρχει ο κίνδυνος να αντικατασταθεί μεγάλη ποσότητα ορυκτών καυσίμων με μη βιώσιμα βιοκαύσιμα» υποστηρίζουν οι υπογράφοντες την επιστολή.

Οι συστάσεις του ΟΗΕ

Επιπλέον, με φόντο τις συστάσεις του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΟΗΕ, τονίζεται πως ο ΙΜΟ και τα κράτη-μέλη του θα πρέπει να αποθαρρύνουν τη χρήση βιοκαυσίμων από τα πλοία με βάση τις καλλιέργειες και να λάβουν υπόψη τις ακόλουθες συστάσεις:

  • Να εξαιρεθούν τα βιοκαύσιμα με βάση τις καλλιέργειες (ενεργειακές καλλιέργειες) από τη λίστα επιλεξιμότητας για συμμόρφωση με τους υφιστάμενους και μελλοντικούς κανονισμούς (MARPOL – παράρτημα VI).
  • Να διασφαλιστεί ότι τα βιοκαύσιμα με βάση τις καλλιέργειες δεν θα επωφελούνται από οικονομικά κίνητρα που στοχεύουν στην προώθηση καυσίμων μηδενικών και σχεδόν μηδενικών εκπομπών ως μέρος των τεχνικών και οικονομικών μέτρων που αναπτύσσει επί του παρόντος ο ΙΜΟ.
  • Ο ΙΜΟ θα πρέπει να λάβει υπόψη τις εμπειρίες για τα βιοκαύσιμα και να αποφύγει παρόμοια λάθη για να εξασφαλίσει ένα βιώσιμο μέλλον για τη διεθνή ναυτιλία. Διαφορετικά, ελλοχεύει ο κίνδυνος ανάπτυξης μιας θεραπείας χειρότερης από την ασθένεια.

Ο στόχος του 2030

Χαρακτηριστικά της αυξητικής τάσης των βιοκαυσίμων ήταν τα αποτελέσματα έρευνας για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μεταφορών και Περιβάλλοντος (NGO T&E), σύμφωνα με την οποία σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας ναυτιλίας θα μπορούσε να λειτουργεί με βιοκαύσιμα το 2030, έναντι ποσοστού κάτω του 1% σήμερα. Συγκεκριμένα, το 2023 ο ναυτιλιακός τομέας κατανάλωσε μόλις 0,7 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) υγρών βιοκαυσίμων, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 0,6% της παγκόσμιας προσφοράς υγρών βιοκαυσίμων και το 0,3% της συνολικής χρήσης ενέργειας της ναυτιλίας.

Η μελέτη της T&E δείχνει ότι το φοινικέλαιο και το σογιέλαιο θα αποτελούν πιθανότατα σχεδόν τα δύο τρίτα του βιοντίζελ που θα χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία της ναυτιλιακής βιομηχανίας το 2030, καθώς αντιπροσωπεύουν τα φθηνότερα καύσιμα που συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες. Η T&E, όμως, προειδοποιεί ότι αυτό δημιουργεί σοβαρό κλιματικό πρόβλημα, καθώς ο φοίνικας και η σόγια ευθύνονται για διπλάσιες και τριπλάσιες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με τα πιο βρόμικα ναυτιλιακά καύσιμα ναυτιλίας, αφού ληφθούν υπόψη η αποψίλωση των δασών και η εκκαθάριση μεγάλων εκτάσεων γης. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα χρειαζόταν τεράστιες εκτάσεις γεωργικής γης (34 εκατομμύρια εκτάρια το 2030). Θα απαιτηθεί, δηλαδή, μια έκταση που ισούται με το μέγεθος της Γερμανίας, προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση βιοκαυσίμων από τη ναυτιλία.

Για να γίνει αντιληπτή η ποσότητα βιοκαυσίμων που απαιτείται για τις ναυτιλιακές διαδρομές, η ανάλυση της T&E αναφέρει ότι ένα containership μεταφορικής ικανότητας 20.000 TEUs, που ταξιδεύει μεταξύ Κίνας και Βραζιλίας, θα χρειαζόταν ανακυκλωμένο μαγειρικό λίπος τουλάχιστον 2.000 εστιατορίων fast food σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, για να λειτουργήσει το ίδιο πλοίο με ζωικά λίπη θα απαιτούνταν πάνω από 1 εκατομμύριο χοίροι.

Περιορισμοί σε ισχύ

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία για τις αρνητικές επιπτώσεις έχουν ωθήσει χώρες όπως η Γαλλία, η Νορβηγία και η Ολλανδία να περιορίσουν ή να σταματήσουν τα βιοκαύσιμα με βάση τους φοίνικες και τη σόγια για οικιακή χρήση. Επίσης, η Ευρώπη αποφάσισε να εξαιρέσει τη χρήση βιοκαυσίμων με βάση τις ζωοτροφές και τα τρόφιμα από τον εμβληματικό κανονισμό για τα ναυτιλιακά καύσιμα (FuelEU). Για παράδειγμα, το FuelEU Maritime ορίζει ότι τα βιοκαύσιμα δεν πρέπει να προέρχονται από καλλιέργειες τροφίμων ή ζωοτροφών. Διαφορετικά, ταξινομούνται ως ορυκτά καύσιμα με μεγαλύτερο κόστος.

Το παράδειγμα με τον κλάδο της αεροπορικής βιομηχανίας

Με μία ξεχωριστή επιστολή προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, η ΜΚΟ Biofuelwatch και ο Παγκόσμιος Συνασπισμός Δασών έθεσαν παρόμοιες ανησυχίες με αυτές των ναυτιλιακών εταιρειών και των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Πριν από μερικά χρόνια οι δύο φορείς είχαν απευθύνει μια παρόμοια προειδοποίηση για την αεροπορική βιομηχανία και τώρα, διαισθανόμενοι έναν νέο πιθανό κίνδυνο, σημαίνουν συναγερμό σημειώνοντας ότι η ναυτιλία μπορεί να κάνει το ίδιο ή ακόμα μεγαλύτερο λάθος. Έπειτα από βελτιώσεις, οι αερομεταφορές χαρακτηρίζονται πλέον ως μια πιο ελκυστική αγορά για τα βιοκαύσιμα, λόγω των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους που οφείλονται σε αυστηρότερες απαιτήσεις ποιότητας και πολύπλοκες μεθόδους παραγωγής. Οι αεροπορικοί κανονισμοί, όπως το ReFuelEU Aviation, επιβάλλουν ένα συγκεκριμένο μερίδιο του Sustainable Aviation Fuel (SAF), παρέχοντας σαφέστερους στόχους σε σύγκριση με τους κανονισμούς για τα καύσιμα στα πλοία.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Αλλαγή τηλεφωνικού αριθμού Κέντρου Υγείας Αίγινας
Επόμενο θέμα Χατζημανώλη: Προτεραιότητά μας η αύξηση του Κυπριακού Νηολογίου
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Νέα Πραγματικότητα στις Τιμές των Πλοίων Ξηρού Φορτίου

Την τελευταία δεκαετία, δεν είδαμε μόνο τις συνήθεις αυξομειώσεις στις…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμενικό: Νέος αρχηγός ο αντιναύαρχος Τρύφων Κοντιζάς

Τον αντιναύαρχο – μέχρι πρότινος νεότερο υπαρχηγό – Τρύφωνα Κοντιζά…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πώς η BlackRock έγινε πανίσχυρος παίκτης στη ναυτιλία – με τη βοήθεια του Τραμπ

Οι περισσότεροι αντέδρασαν με δυσπιστία όταν ο Ντόναλντ Τραμπ απείλησε…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Μελίνα Τραυλού στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για την ασφάλεια στη θάλασσα

Σημαντική διεθνής προβολή για την ελληνική ναυτιλία αποτελεί η παρουσία…

2 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?