PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Ο Γιάννης Μώραλης στη διανομή Χριστουγεννιάτικων δεμάτων αγάπης της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς

    Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά ενέκρινε τα ανταποδοτικά τέλη για το 2026

    Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Το κοινωνικό παντοπωλείο δίπλα στους ευάλωτους

    Χιλιάδες Άγιοι Βασίληδες «πλημμύρισαν» τον Πειραιά στο Santa Night Run

    Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ναυσιπλοΐα: Η εφοδιαστική αλυσίδα έρμαιο των εξελίξεων στα πολεμικά μέτωπα
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυσιπλοΐα: Η εφοδιαστική αλυσίδα έρμαιο των εξελίξεων στα πολεμικά μέτωπα

Ενημερώθηκε 29 Δεκεμβρίου, 2024 10:46 μμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι πολεμικές επιχειρήσεις του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας και η απειλή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σημάδεψαν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας το 2024.

Ο αντίκτυπος αυτών των εξελίξεων δεν περιορίστηκε μόνο στη ναυτιλία, αλλά διαχύθηκε αστραπιαία στο σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς επηρεάστηκαν αρνητικά οι αλυσίδες προσφοράς και οι τιμές.

Contents
    • Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι πολεμικές επιχειρήσεις του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας και η απειλή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σημάδεψαν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας το 2024.
  • Οι Χούθι και η ανάγκη για σχέδια έκτακτης ανάγκης
  • Μετατόπιση εξελίξεων

Επιπρόσθετα, ο εμπορικός κατακερματισμός και η επέκταση πρακτικών εμπορικού προστατευτισμού δημιούργησαν σημαντικούς κινδύνους για τη ζήτηση υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.

Οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις δημιούργησαν αντίθετους ανέμους για τον κλάδο και -σύμφωνα με τους αναλυτές- δεν φαίνεται να υπάρχει τέλος στον αντίκτυπό τους μετά τη χρονιά που εκπνέει σε λίγες ημέρες.

Οι Χούθι και η ανάγκη για σχέδια έκτακτης ανάγκης

Παράλληλα, οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι και ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας διατάραξαν τις παραδοσιακές ναυτιλιακές διαδρομές και ανάγκασαν ορισμένους μεταφορείς να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ καταγράφηκαν περιστατικά με τραγικές απώλειες ναυτικών.

Βέβαια, οι συγκρούσεις στην Ουκρανία οδήγησαν στην επιμήκυνση των ναυτιλιακών αποστάσεων, γεγονός που διατήρησε τις τιμές των τονομιλίων σε υψηλά επίπεδα, ενώ -παρά την επιθετικότητα των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα- υπήρξε θετικός αντίκτυπος των πλόων σε μεγαλύτερες αποστάσεις για την αποφυγή των επικίνδυνων σημείων στη συγκεκριμένη περιοχή.

Ωστόσο, πάντα υπάρχει ο κίνδυνος, αν αλλάξουν πάλι τα δεδομένα, η αγορά να αντιμετωπίσει μια καθοδική διόρθωση.

Συνολικά, ο πολύπλοκος και δυναμικός χαρακτήρας των γεωπολιτικών γεγονότων υπογραμμίζει την ανάγκη για συνεχή επαγρύπνηση και προσαρμογή της ναυτιλιακής και εμπορικής βιομηχανίας.

Μάλιστα, εάν αναπτυχθούν σχέδια έκτακτης ανάγκης, εφαρμοστούν μέτρα ασφαλείας και διερευνηθούν εναλλακτικές ναυτιλιακές οδοί, ο κλάδος μπορεί να μετριάσει τις συνέπειες και να διασφαλίσει την απρόσκοπτη ροή του εμπορίου.

Μετατόπιση εξελίξεων

Από την άλλη πλευρά, δεν θα πρέπει να θεωρείται απίθανη η μετατόπιση των εξελίξεων προς μια ουσιαστική επίλυση, κάτι που ορισμένοι θα θεωρούσαν δυσοίωνο για την κερδοφόρα πορεία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Όμως, τα νομίσματα έχουν πάντα δύο όψεις. Έτσι από τη μία οι παρατεταμένες διαταραχές θα μπορούσαν να προσφέρουν ανοδικές προοπτικές, ενώ από την άλλη η επίτευξη ειρήνης σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή θα μπορούσε να «γεννήσει» νέες ευκαιρίες, καθώς η ανοικοδόμηση των ισοπεδωμένων περιοχών θα απαιτούσε την αρωγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τη μεταφορά όλων των απαραίτητων υλικών και αγαθών.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα «Πειραιάρχης» από τα…Lidl!
Επόμενο θέμα Βλάβες σε φάρους νησιών λόγω της κακοκαιρίας – Πλοίο αδυνατεί να δέσει σε λιμάνι
2KFollowersLike
3KFollowersFollow
3.5KFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Γυναίκες στα ΔΣ, άνδρες στην κορυφή – Το χάσμα παραμένει

Παρά το γεγονός ότι η παρουσία των γυναικών στα ΔΣ…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νταλακογιώργος: Προειδοποιητική απεργία στις 2 και 3 Απριλίου στα πλοία της Αδριατικής

Με πέντε αιτήματα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού πραγματοποιεί…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Φλοίσβος και Άγιος Κοσμάς στον Παγκόσμιο Καθαρισμό Ακτών 2025

Σε μια συντονισμένη πρωτοβουλία για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος,…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

RINA: Πράσινο φως για το αυτόνομο αιολικό φορτηγό της Clippership

Ο RINA διευθύνων σύμβουλος του οποίου είναι  ο Ugo Salerno,ανακοίνωσε…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?