PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

    Νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά : Προχωράνε οι εργασίες – Έτοιμο μέχρι τα μέσα του 2026

    28χρονος προέβη σε ασελγείς πράξεις εις βάρος γυναίκας, στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Ηράκλειο

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ναυτιλία: «Χειρόφρενο» στις παραγγελίες νέων bulkers
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: «Χειρόφρενο» στις παραγγελίες νέων bulkers

Ενημερώθηκε 16 Μαρτίου, 2025 4:30 μμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 30 ετών έχουν πέσει οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων bulker.

Όπως αναφέρει η BIMCO στο τελευταίο report της, οι συμβάσεις για νέες ναυπηγήσεις μειώθηκαν κατά 92% στις αρχές του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η ασταθής ναυλαγορά, οι υψηλές τιμές ναυπήγησης, οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης, αλλά και η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς εν όψει των πολιτικών προστατευτισμού του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς και οι γεωπολιτικές εξελίξεις αποθαρρύνουν τους περισσότερους πλοιοκτήτες να προχωρήσουν στη σύναψη συμβάσεων ναυπήγησης.

Ο ναυτιλιακός αναλυτής Filipe Gouveia της BIMCO, του μεγαλύτερου διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού, που εκπροσωπεί πάνω από 2.100 μέλη, ανέφερε ότι οι νέες συμβάσεις ναυπήγησης μέσα στον Ιανουάριο κινήθηκαν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ενώ κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου το «κοντέρ» μηδένισε αφού δεν παραγγέλθηκε κανένα bulk carrier.

Ως αποτέλεσμα, σημειώνει χαρακτηριστικά ο αναλυτής, κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών του 2025 οι συμβάσεις για νεότευκτα bulkers μειώθηκαν κατά 92% σε ετήσια βάση, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τουλάχιστον 30 ετών.

Επίσης πρόσθεσε ότι λόγω της πτώσης των τιμών ναύλωσης από το δεύτερο εξάμηνο του 2024, οι τιμές των μεταχειρισμένων bulkers πενταετίας μειώθηκαν κατά 12%, ενώ οι τιμές των νεότευκτων μειώθηκαν μόλις κατά 1%.

Όσον αφορά την αντιστοιχία τιμών μεταχειρισμένων με συμβόλαια παραγγελίες, κατά μέσο όρο τον Φεβρουάριο του 2025 ένα πλοίο πέντε ετών πωλούνταν για το 86% της αξίας ενός νεότευκτου.

Ακόμα ένας αρνητικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι τα ναυπηγεία έχουν φτάσει στα όριά τους, με νέες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια να είναι περισσότερο πολύπλοκες και πιο ακριβές κατασκευές.

Στο πλαίσιο αυτό τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης επεκτείνονται έως το 2027 για τα μικρότερα bulkers και για το 2028 για τα μεγαλύτερα.

Ο παγκόσμιος στόλος των χύδην φορτηγών πλοίων είναι νεότερος από τους στόλους των κιβωτιοφόρων και των δεξαμενόπλοιων, αλλά ο τομέας εξακολουθεί να έχει μέση ηλικία 13 ετών.

Το τρέχον βιβλίο παραγγελιών για το 2026-2027 ανέρχεται στο 10% του σημερινού στόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Bimco, το οποίο είναι επαρκές για την αντικατάσταση των παλαιότερων πλοίων σε μια σταθερή αγορά.

Στο μεταξύ, αν και τα συμβόλαια panamax ήταν τα πιο δημοφιλή φέτος, οδηγώντας το βιβλίο παραγγελιών στο 34% της χωρητικότητας του τομέα, οι νέες παραγγελίες εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά 83% σε σχέση με πέρυσι.

Τα capesizes που αντιπροσωπεύουν το 29% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν τη χαμηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο, μόλις 8%.

Μέχρι στιγμής φέτος δεν έχει δοθεί ούτε μία παραγγελία capesize.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Β. Κικίλιας: «Το μεγάλο λιμάνι της Χώρας θα είναι το σπίτι μου για τα επόμενα χρόνια»
Επόμενο θέμα Τsakos Energy Navigation: Υπέγραψε για τα 9 shuttle tankers
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ocean Pal (Σεμίραμις Παληού): Με ζημίες έκλεισε η περσινή χρονιά

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία OceanPal, της Σεμίραμις Παληού, ανακοίνωσε τα…

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο φάκελος Κικίλια και οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Συνάντηση περιμένουν οι εφοπλιστές

Από την πρώτη ομιλία του, κατά την τελετή ανάληψης των…

10 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σταθερή Πορεία για τη Safe Bulkers Παρά τη Μείωση Εσόδων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου,…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Global Ship Lease (Γιώργος Γιουρούκος): Πούλησε τρία πλοία, αγόρασε τέσσερα και έχει εξασφαλισμένα έσοδα 1,88 δισ. δολάρια

Η Global Ship Lease (GSL), συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου, επιβεβαίωσε συμφωνίες πώλησης…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?