PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

    Νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά : Προχωράνε οι εργασίες – Έτοιμο μέχρι τα μέσα του 2026

    28χρονος προέβη σε ασελγείς πράξεις εις βάρος γυναίκας, στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Ηράκλειο

    Ημέρες Θάλασσας 2025: Εντυπωσιακή επίδειξη μόδας την Παρασκευή 30 Μαΐου στο προαύλιο του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ναυτιλία σε Αχαρτογράφητα Νερά: Πώς η Παγκόσμια Αβεβαιότητα Φρενάρει τις Παραγγελίες και τις Συναλλαγές
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία σε Αχαρτογράφητα Νερά: Πώς η Παγκόσμια Αβεβαιότητα Φρενάρει τις Παραγγελίες και τις Συναλλαγές

Ενημερώθηκε 15 Απριλίου, 2025 11:32 μμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Οι γεωπολιτικές και οικονομικές αναταράξεις που συνοδεύουν την προεδρία Τραμπ συνεχίζουν να δημιουργούν «κύματα» στην παγκόσμια οικονομία, και η ναυτιλία –ειδικά οι θαλάσσιες μεταφορές και η ποντοπόρος ναυτιλία– δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη.

Contents
Δεύτερο χτύπημα: Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίωνΈνα διαφορετικό τοπίο σε σχέση με το 2024Επιπτώσεις στην παγκόσμια ναυτιλία

Μέσα σε αυτό το κλίμα αβεβαιότητας, η αγορά χύδην ξηρού φορτίου φαίνεται να κάνει βήματα πίσω. Οι νέες παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων έχουν πέσει αισθητά, με τα στοιχεία της Veson Nautical να δείχνουν μια πτώση της τάξης του 26% στα bulk carriers για το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Σε εκδήλωση στη Σεούλ, ο επικεφαλής της Veson στη Νότια Κορέα, Hongbeom Park, εξήγησε ότι βασικοί λόγοι για αυτή τη μείωση είναι η αβεβαιότητα γύρω από τα καύσιμα του μέλλοντος, οι υψηλές τιμές ναυπήγησης και το επιπλέον κόστος για πλοία διπλού καυσίμου. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η αγορά επιβραδύνεται στις νέες κατασκευές και οι παραγγελίες έχουν μειωθεί πάνω από 25% σε σχέση με πέρυσι».

Ο ίδιος τόνισε πως όσο συνεχίζεται η ασάφεια γύρω από τα δασμολόγια και τις εμπορικές σχέσεις, τόσο πιο πιθανό είναι να δούμε περαιτέρω πτώση στην αγορά.

Δεύτερο χτύπημα: Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

Η ίδια «ψυχρή» εικόνα παρατηρείται και στη second-hand αγορά, με τα Capesize, Panamax, Supramax και Handysize να καταγράφουν αισθητή πτώση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο του 2024. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις πλοίων Capesize πέντε ετών έπεσαν κατά 11%, ενώ τα Panamax και Supramax κατά 12% και 9% αντίστοιχα.

Ο Park σχολίασε ότι το 2024 η αγορά μεταχειρισμένων ήταν εξαιρετικά ενεργή, κάτι που εκτόξευσε τις τιμές. Παρ’ όλα αυτά, αν και φέτος παρατηρείται κάμψη, υπάρχουν ενδείξεις ότι το 2026 μπορεί να φέρει μια ανάκαμψη.

Ένα διαφορετικό τοπίο σε σχέση με το 2024

Αξιοσημείωτο είναι ότι το orderbook του 2025 έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα δεδομένα του 2024, όπου οι παραγγελίες bulk carriers είχαν αυξηθεί κατά 14% φτάνοντας τα 59,1 εκατομμύρια dwt – το υψηλότερο επίπεδο της δεκαετίας.

Μέχρι το τέλος της περασμένης χρονιάς, οι παραγγελίες bulk carriers αντιπροσώπευαν το 12,2% του συνολικού στόλου, με 124,7 εκατομμύρια dwt σε εξέλιξη.

Επιπτώσεις στην παγκόσμια ναυτιλία

Οι εμπορικές εντάσεις πλήττουν ακόμα περισσότερο την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου πάνω από το 11% του παγκόσμιου όγκου επηρεάζεται από δασμούς.

Όπως σημείωσε η Μαρία Μπερτζελέτου, Senior Market Analyst στο The Signal Group, μιλώντας στη «Ν», «ο σημερινός εμπορικός πόλεμος είναι αποτέλεσμα μιας βαθύτερης οικονομικής σύγκρουσης και ενός παγκόσμιου σκηνικού που συνεχώς αλλάζει».

Επιπλέον, έντονες είναι οι επιπτώσεις και στο εμπόριο αυτοκινήτων μέσω πλοίων (car carriers), αφού 1 στα 4 οχήματα που διακινούνται με πλοίο συναντούν περιορισμούς λόγω των δασμών.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Stellantis: Οργή των επενδυτών για την αμοιβή-μαμούθ του πρώην CEO της εταιρείας
Επόμενο θέμα Γαλλική Επίσκεψη Υψηλού Επιπέδου στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Αναγνώριση, Συνεργασία και Νέοι Ορίζοντες
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στυλιανίδης: Επιλέγεται η πιο ορθολογική διαχείριση για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα τον χειμώνα

«Επιλέγεται ο πιο ορθολογικός τρόπος προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλα τα…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τεχνικό πρόβλημα στο SUPERSTAR – Άμεση μέριμνα για τη μετακίνηση των επιβατών

Το πλοίο SUPERSTAR, που ξεκίνησε σήμερα 18/4 το πρωί από…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πώς δουλεύει η μηχανή χρήματος των Χούθι. Και πώς στοίχισε 200 δισ. δολ. στην παγκόσμια οικονομία σε έναν χρόνο

Με την εκεχειρία ανάμεσα σε Ισραήλ και Χαμάς να έχει…

7 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ONEX: Το ορόσημο των 700 πλοίων για επισκευή και οι επενδύσεις που έρχονται

Ένα σημαντικό ορόσημο, που πριν από λίγα χρόνια δεν φαινόταν…

8 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?