PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ναυτιλία: Τι «κύματα» φέρνει ο νέος εμπορικός πόλεμος
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Τι «κύματα» φέρνει ο νέος εμπορικός πόλεμος

Ενημερώθηκε 12 Φεβρουαρίου, 2025 8:29 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Την «κρυστάλλινη γυάλα» έχουν βγάλει από τα «σεντούκια» οι αναλυτές, προκειμένου να υπολογίσουν τον αντίκτυπο των δασμών και των κυρώσεων που έχει επιβάλει ή ανακοινώσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.

Στις πρώτες εβδομάδες του στον Λευκό Οίκο ο Ντ. Τραμπ έχει ανακοινώσει πολλούς δασμούς, πολλοί από τους οποίους έκτοτε έχουν ανακληθεί ή αναβληθεί.

Contents
Την «κρυστάλλινη γυάλα» έχουν βγάλει από τα «σεντούκια» οι αναλυτές, προκειμένου να υπολογίσουν τον αντίκτυπο των δασμών και των κυρώσεων που έχει επιβάλει ή ανακοινώσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.Χάλυβας-αλουμίνιοΚλιμάκωση«Κανόνας η ρευστή κατάσταση της αμερικανικής πολιτικής»

Χάλυβας-αλουμίνιο

Τελευταία κίνηση η επιβολή δασμών 25% στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου.

Χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση της εταιρείας συμβούλων Vespucci Maritime, η οποία αναφέρει: «Για τον τομέα της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας βρισκόμαστε σε ένα σημείο που τέτοιες δηλώσεις θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με κάποιο σκεπτικισμό – τουλάχιστον όσον αφορά την απόφαση να αλλάξουν ξαφνικά οι αλυσίδες εφοδιασμού και τα πρότυπα προμηθειών. Όπως έδειξαν οι εξελίξεις της τελευταίας εβδομάδας, όχι μόνο οι δηλώσεις που σχετίζονται με τους δασμούς, αλλά και τα πραγματικά εκτελεστικά διατάγματα είναι επιρρεπή σε γρήγορες αλλαγές και αναβολές».

Αλλά και η Hartland Shipping σημειώνει: «Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ο αντίκτυπος των δασμών στη ναυτιλία και το εμπόριο. Τα σήματα στους φωτεινούς σηματοδότες αλλάζουν συχνά. Πράσινο, πορτοκαλί, κόκκινο. Ακόμα και σπασμένα φανάρια».

Ρευστή χαρακτηρίζουν την κατάσταση και οι Clarksons. Όπως αναφέρουν, μια επανάληψη του «εμπορικού πολέμου» ΗΠΑ-Κίνας του 2018-19 ήταν αναμενόμενη.

Για τώρα, με εξαίρεση τον χάλυβα και το αλουμίνιο, περιλαμβάνει δασμούς 10% (επιπλέον των υφιστάμενων) σε όλα τα αμερικανικά λιμάνια για τις εισαγωγές από την Κίνα.

Από την πλευρά του το Πεκίνο σχεδιάζει εστιασμένα αντίποινα προς το παρόν. Άνθρακας, LNG και αργό πετρέλαιο, αλλά όχι πιο σημαντικά εμπορεύματα, όπως υγραέριο και σιτηρά.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Clarksons τα μέτρα αυτά θα έχουν πιο περιορισμένο άμεσο αντίκτυπο σε σχέση με το 2018-19 (0,7% του όγκου του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου που θα δασμολογηθεί έναντι 1,8% το 2019).

Η «μεταβλητότητα» στους δασμούς και η υποκατάσταση των trade σε πολλές περιπτώσεις αναμένεται να μετριάσουν και πάλι τον αντίκτυπο για τη ναυτιλία, αν και οι μετατοπίσεις στα εμπορικά πρότυπα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιβάρυνση των τονοχιλιομέτρων, σημειώνουν οι Clarksons.

Με βάση αυτές τις νέες πολιτικές των ΗΠΑ και της Κίνας, οι άμεσες επιπτώσεις στα χύδην φορτηγά (άνθρακας), στα δεξαμενόπλοια (αργό) και στο LNG είναι περιορισμένες (λιγότερο από 1% του παγκόσμιου εμπορίου που «δασμολογείται» για το καθένα).

Κλιμάκωση

Τα ανακοινωθέντα μέτρα των ΗΠΑ για το Μεξικό και τον Καναδά (δασμοί 25%) έχουν πλέον ανασταλεί, ενώ για την Ε.Ε. εξακολουθούν να εξετάζονται.

Το διμερές θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ των ΗΠΑ και του Καναδά, του Μεξικού και της Ε.Ε. αντιπροσωπεύει το 3,5% του παγκόσμιου όγκου και το 1,7% σε όρους τονοχιλιομέτρων.

«Κανόνας η ρευστή κατάσταση της αμερικανικής πολιτικής»

Αλλαγές στην πολιτική κυρώσεων (π.χ. πρόσφατες κυρώσεις σε δεξαμενόπλοια που εμπλέκονται σε συναλλαγές με τη Ρωσία και το Ιράν) μπορεί ενδεχομένως να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στις αγορές δεξαμενόπλοιων σε σχέση με τους δασμούς που επιβάλλουν οι ΗΠΑ.

Για λόγους σύγκρισης, το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου ΗΠΑΚίνας αντιπροσωπεύει μόλις το 0,5% του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου σε τονοχιλιόμετρα, ενώ το 10% της χωρητικότητας του στόλου δεξαμενόπλοιων πετρελαίου υπόκειται τώρα σε κυρώσεις.

Και οποιαδήποτε πολιτική των ΗΠΑ επηρεάζει τη σταθερότητα στην Ερυθρά Θάλασσα (η οποία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και σημαντικό για τα product tankers).

Οι Clarksons επισημαίνουν, τέλος, ότι στη σύγκρουση Ρωσίας/Ουκρανίας οποιαδήποτε κατάπαυση του πυρός θα μπορούσε να έχει πολύ διαφορετικό χρονοδιάγραμμα από τις αλλαγές στο καθεστώς κυρώσεων και χρειάζεται παρακολούθηση.

Τέλος, οι εξελίξεις στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) τον επόμενο μήνα μπορεί να δώσουν κάποια καθοδήγηση σχετικά με το πώς οι αλλαγές στην πολιτική των ΗΠΑ έχουν αντίκτυπο στην παγκόσμια ρύθμιση των εκπομπών των πλοίων.

Παράλληλα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι οι ΗΠΑ εξετάζουν αλλαγές και στη ναυπηγική βιομηχανία.

Υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, ως απάντηση στην πρωτοκαθεδρία της Κίνας στον τομέα.

«Η “ρευστή” κατάσταση της αμερικανικής πολιτικής φαίνεται να αποτελεί προς το παρόν κανόνα, καθιστώντας την ανάλυση και τις προβλέψεις ιδιαίτερα δύσκολες» καταλήγουν συμπερασματικά οι Clarksons.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Alpha Bank: Στρατηγική συνεργασία με το Πανεπιστήμιο St. Gallen
Επόμενο θέμα Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τις επιλογές του υπουργείου Ναυτιλίας για τις θαλάσσιες γραμμές των νησιών του Βορείου Αιγαίου
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Costamare: Εμβόλισε το «φράγμα» των 2 δισ.

Ακόμα έναν μεγάλο στόχο έπιασε το 2024 η Costamare, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου.…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Καλωσορίζουμε τα θετικά σημεία της συμφωνίας του ΙΜΟ

Μετά από μήνες εντατικών διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO)…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα τέλη από τις ΗΠΑ για τα πλοία που κατασκευάζονται (ή ανήκουν) στην Κίνα

Το Γραφείο Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) αποφάσισε να βάλει...…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα τεχνολογία για ασφαλή αποθήκευση και χρήση αμμωνίας στη ναυτιλία

Μια καινοτόμα και αποδοτική λύση για την αποθήκευση και διαχείριση…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?