Το Γραφείο Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) αποφάσισε να βάλει… φρένο σε κινεζικά αλλά και άλλα ξένα πλοία, θεσπίζοντας νέα λιμενικά τέλη από τον Οκτώβριο του 2024.
Μετά από μήνες συζητήσεων, πάρθηκαν αποφάσεις που θα επηρεάσουν σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών. Συγκεκριμένα:
🔹 Τέλη για κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες και πλοιοκτήτες:
Θα πληρώνουν 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο για κάθε ταξίδι σε λιμάνι των ΗΠΑ, με το ποσό αυτό να αυξάνεται σταδιακά μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Τα τέλη θα εφαρμόζονται σε κάθε προσέγγιση, εκτός αν το πλοίο σταματήσει πρώτα σε συγκεκριμένα αμερικανικά λιμάνια πριν φύγει για το εξωτερικό.
🔹 Τέλη για πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα:
Ανεξάρτητα από τον ιδιοκτήτη, κάθε πλοίο κινεζικής κατασκευής θα επιβαρύνεται με επιπλέον τέλη, είτε με βάση την καθαρή χωρητικότητα είτε ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Οι τιμές ξεκινούν από 18 δολάρια/τόνο και φτάνουν τα 33 δολάρια μέχρι το 2028. Για τα εμπορευματοκιβώτια, το τέλος αρχίζει από τα 120 δολάρια και θα αυξηθεί στα 250 δολάρια ως το 2028.
🔹 Κίνητρα για κατασκευές πλοίων στις ΗΠΑ:
Για να ενισχυθεί η ναυπηγική βιομηχανία εντός των ΗΠΑ, θα μπουν τέλη και σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί στο εξωτερικό, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους.
🔹 Σταδιακοί περιορισμοί στα LNG πλοία ξένης κατασκευής:
Σε βάθος 22 ετών, θα τεθούν περιορισμοί στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου από πλοία που δεν έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ, με στόχο την τόνωση της εγχώριας ναυπήγησης LNG carriers.