PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Χιλιάδες Άγιοι Βασίληδες «πλημμύρισαν» τον Πειραιά στο Santa Night Run

    Πειραιάς: Έτοιμος για «απογείωση» μόλις ανοίξει η Ερυθρά Θάλασσα

    Πειραιάς: Συνελήφθη 14χρονος που αφαίρεσε αλυσίδα από συνομήλικό του

    Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποια εταιρεία επενδύει

    Χρηματοδότηση από τον Υπουργό Μετανάστευσης Θάνο Πλεύρη στο Πέραμα

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Π. Αναστασόπουλος (Ο. Λ. Πάτρας): Δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα διεθνές ευρωπαϊκό λιμάνι αν δεν έχουμε εξασφαλίσει τις συνδυασμένες μεταφορές
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Π. Αναστασόπουλος (Ο. Λ. Πάτρας): Δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα διεθνές ευρωπαϊκό λιμάνι αν δεν έχουμε εξασφαλίσει τις συνδυασμένες μεταφορές

Ενημερώθηκε 5 Σεπτεμβρίου, 2025 10:44 πμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Social Hub by Routelab με θέμα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Α.Ε., κ. Παναγιώτης Γ. Αναστασόπουλος, συμμετείχε ως ομιλητής στην ενότητα «Ο ρόλος των παράπλευρων υποδομών στην αναπτυξιακή πορεία των λιμένων».

Ο κ. Παναγιώτης Γ. Αναστασόπουλος ανέδειξε τη στρατηγική σημασία του λιμανιού της Πάτρας, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο κρατικό λιμάνι της χώρας, επισημαίνοντας ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα διεθνές ευρωπαϊκό λιμάνι αν δεν έχουμε εξασφαλίσει τις συνδυασμένες μεταφορές.

Αναφερόμενος στην κρουαζιέρα, τόνισε ότι η συζήτηση ξεκίνησε την ημέρα που ανακοινώθηκε η ημερομηνία παράδοσης της Ολυμπία Οδού, η οποία ενώνει το λιμάνι με την Αρχαία Ολυμπία, έναν παγκόσμιο προορισμό.

Σήμερα, όπως σημείωσε, βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός για την υποπαραχώρηση της υπηρεσίας της Κρουαζιέρας, μια μεγάλη ευκαιρία που πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε καν στον σχεδιασμό.

Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού με γραμμή ικανή να εξυπηρετεί εμπορευματικές αμαξοστοιχίες. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει λύση στο εμπορευματικό ζήτημα, καθώς θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς κοντέινερς και θα ενισχύσει σημαντικά τα ασυνόδευτα φορτία. Ήδη το λιμάνι της Πάτρας διευρύνει το δίκτυό του πέρα από την Ιταλία, προς νέους προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Γαλλία.

Οι συνδυασμένες μεταφορές μπορούν να λειτουργήσουν αλυσιδωτά και γρήγορα, δημιουργώντας νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την παραγωγή πλούτου. Έτσι, το λιμάνι της Πάτρας καθίσταται πόλος ανάπτυξης, ικανός να συμβάλει καθοριστικά στη βιώσιμη πορεία της χώρας.

Στη συνέχεια στάθηκε στο ζήτημα της συνεργασίας και της βιωσιμότητας:

«Δεν έχω ζήσει εν τοις πράγμασι τον όρο “συνεργασία” όσο καιρό διευθύνω το λιμάνι της Πάτρας. Ο Υπουργός κ. Δήμας είπε ότι η Ολυμπία Οδός για να είναι βιώσιμη θα πρέπει να εξυπηρετεί και τις τοπικές ανάγκες.

Στην Πάτρα δεν ξέρουμε κατά πόσο έχουμε ορίσει σωστά τις τοπικές ανάγκες. Είναι πολύ μεγάλη η ανάγκη της έννοιας του διαλόγου, για να μπούμε επιτέλους στην υλοποίηση ενός όρου που λέγεται βιωσιμότητα. Λύσεις υπάρχουν, αρκεί να θέλουμε όλοι να φτάσουμε στη λύση για το κοινό όφελος και όχι για το προσωπικό πολιτικό όφελος».

Τέλος, αναφορά έγινε και στο μέλλον της ενέργειας στα λιμάνια. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη εφαρμογής τεχνολογιών cold ironing, που θα επιτρέπουν τον εφοδιασμό των πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια όσο βρίσκονται δεμένα, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων.

Στο επίκεντρο τέθηκε και η αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών, με παράδειγμα το θαλάσσιο αιολικό πάρκο της Κοπεγχάγης. Μια αντίστοιχη λύση, όπως επισημάνθηκε, θα μπορούσε να υλοποιηθεί με το θαλάσσιο Αιολικό Πάρκο στον Πατραϊκό κόλπο, καλύπτοντας ενεργειακές ανάγκες όχι μόνο του λιμανιού αλλά και της πόλης.

Πρόκειται για ζητήματα που πρέπει να τεθούν σε διάλογο, ώστε να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις με στόχο το κοινό όφελος.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Πάνος Λασκαρίδης: Νέα δωρεά στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών
Επόμενο θέμα Αφγανιστάν: Δύο μετασεισμοί συγκλόνισαν τη χώρα μετά την ισχυρή δόνηση που κόστισε τη ζωή σε περισσότερους από 2.200 ανθρώπους
2KFollowersLike
3KFollowersFollow
3.5KFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

XRTC Business Consultants: Σε ρότα εκσυγχρονισμού η ελληνική ακτοπλοΐα

Την ελληνική ακτοπλοΐα σε καμπή ιστορικής σημασίας αποτυπώνει η ετήσια έκθεση της…

8 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λιμενικό: Ανέλαβε καθήκοντα ο νέος αρχηγός αντιναύαρχος Τρύφων Κοντιζάς

Στον νέο αρχηγό, αντιναύαρχο Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά, παρέδωσε την Πέμπτη…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΗΕ: Υιοθέτησε απόφαση που καταρτίστηκε από Ελλάδα και ΗΠΑ για την ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα – Τι προβλέπει

Απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας το σχέδιο της οποίας καταρτίστηκε κατά…

6 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στην τελική ευθεία το υδατοδρόμιο Ναυπλίου!

Το ΚΑΣ εγκρίνει, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση η τελική απόφαση! Μετά…

4 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?