Με σταθερούς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ), «Νίκη» και «Αθηνά», να προχωρούν σταδιακά τις υπόγειες διαδρομές τους. Μέχρι το τέλος του μήνα, η «Νίκη» αναμένεται να φτάσει στον σταθμό Γαλάτσι, έχοντας ξεκινήσει από το Φρέαρ Άλσους Βείκου.
Αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, το μηχάνημα θα συνεχίσει την πορεία του προς τον σταθμό Ελικώνος, όπου αναμένεται να φτάσει μέσα στο καλοκαίρι.
Επόμενοι σταθμοί στο κέντρο της Αθήνας
Στη συνέχεια, η «Νίκη» θα κατευθυνθεί προς τους πιο κεντρικούς σταθμούς της γραμμής: Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, καθώς και τους σταθμούς Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι. Η διαδρομή της προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, καταλήγοντας στο Φρέαρ Ευαγγελισμού.
Σε καλό δρόμο και η «Αθηνά»
Το δεύτερο μηχάνημα, η «Αθηνά», ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και αυτή τη στιγμή βρίσκεται περίπου στη μέση της διαδρομής μεταξύ των σταθμών Ιλίσια και Πανεπιστημιούπολη. Η άφιξή της στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη υπολογίζεται εντός του καλοκαιριού.
Αμέσως μετά θα συνεχίσει προς Καισαριανή και Ευαγγελισμό, με στόχο να ολοκληρώσει τη διαδρομή της μέχρι τα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026, επίσης στο Φρέαρ Ευαγγελισμού.
Προτεραιότητα η ταχύτητα: Πρώτα οι σήραγγες, μετά οι σταθμοί
Για εξοικονόμηση χρόνου, τα ΤΒΜ περνούν από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς να σταματούν, αφού αυτοί θα διανοιχθούν στη συνέχεια. Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται και για τους επόμενους σταθμούς της γραμμής.
Πού βρίσκονται σήμερα τα έργα
- Σε αρχαιολογική φάση βρίσκονται οι σταθμοί Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου και Γουδή.
- Σε φάση κατασκευής βρίσκονται ήδη 10 από τους 15 σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ιλίσια.
Πότε ολοκληρώνονται τα έργα
Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα, εφόσον δεν προκύψουν απρόβλεπτες τεχνικές δυσκολίες, η πλήρης ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για το τέλος του 2029, όπως ορίζει και η σχετική σύμβαση.