PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Ν. Χαρδαλιάς: Αυτοψία στα έργα ανάπλασης στον Δήμο Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη

    Σοβαρή παραβίαση του πρωτοκόλλου διαπιστώνεται στο πόρισμα για τη λάθος μετάγγιση στο Τζάνειο νοσοκομείο

    Εξάρθρωση κυκλώματος ναρκωτικών στον Πειραιά

    Ημερίδα ΔΣΠ για τα δικαιώματα των παιδιών και την παραβατικότητα ανηλίκων

    Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το νέο πολιτιστικό κέντρο στο Νέο Φάληρο

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Ρεκόρ στα Πλοία Διπλού Καυσίμου έως το 2025
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ρεκόρ στα Πλοία Διπλού Καυσίμου έως το 2025

Ενημερώθηκε 8 Ιουνίου, 2025 12:00 μμ
4 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων που μπορούν να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα αναμένεται να φτάσει τα 1.000 πλοία μέχρι το τέλος του 2025. Η αύξηση αυτή οφείλεται στον πρωτοφανή αριθμό νέων παραδόσεων πλοίων διπλού καυσίμου από τα διεθνή ναυπηγεία.

Contents
Η Κυριαρχία του LNGΠοιοι Τομείς ΠρωτοστατούνΝέες Τεχνολογίες και Παραδόσεις

Σύμφωνα με ανάλυση της Lloyd’s List, που βασίζεται σε στοιχεία του DNV Alternative Fuel Insight, το 2025 αναμένεται να είναι χρονιά-ορόσημο, με 285 νέα πλοία διπλού καυσίμου να προστίθενται στον παγκόσμιο στόλο. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη επτά μετασκευές πλοίων ώστε να μπορούν να λειτουργούν με δύο καύσιμα.

Αυτό σημαίνει αύξηση 48% σε σχέση με τις 198 αντίστοιχες παραδόσεις που έγιναν το 2024.

Η Κυριαρχία του LNG

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) παραμένει το κυρίαρχο εναλλακτικό καύσιμο, καθώς αναμένεται να χρησιμοποιείται στο 75% των νέων πλοίων διπλού καυσίμου που θα παραδοθούν φέτος. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά κυρίως πλοία που θα καίνε μεθανόλη.

Αν και το LNG θεωρείται μεταβατικό καύσιμο προς την πλήρη απανθρακοποίηση, τα νέα μέτρα που προτείνει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) δεν φαίνεται να το ευνοούν για μακροπρόθεσμες επενδύσεις.

Αυτό έχει προκαλέσει ανησυχία στους κόλπους της ελληνικής ναυτιλίας. Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, δήλωσε πως η υποτίμηση της σημασίας του LNG μπορεί να αποθαρρύνει σημαντικές επενδύσεις του κλάδου. Αντίστοιχα, ο Πάνος Κουρκουντής της Martecma επισήμανε ότι η οικονομική επιβάρυνση για τα LNG πλοία είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι για τα συμβατικά, κάτι που θεωρείται άδικο.

Ποιοι Τομείς Πρωτοστατούν

Ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) ηγείται της πράσινης μετάβασης, με το 50% των νέων πλοίων του 2025 να είναι διπλού καυσίμου. Συγκεκριμένα, αναμένονται 120 παραδόσεις, εκ των οποίων τα 81 θα καίνε LNG και τα 39 μεθανόλη.

Μεγάλες εταιρείες όπως η CMA CGM και η Cosco σχεδιάζουν επίσης τη μετατροπή παλαιότερων πλοίων σε dual-fuel με μεθανόλη.

Στον τομέα μεταφοράς οχημάτων, τα 59 από τα 60 νέα πλοία που θα παραδοθούν φέτος είναι διπλού καυσίμου LNG. Το ένα που ξεχωρίζει θα καίει μεθανόλη και ανήκει στην China Merchants Group.

Παρόμοια εικόνα εμφανίζεται και σε άλλους κλάδους:

  • Δεξαμενόπλοια: 39 νέα dual-fuel πλοία, εκ των οποίων 7 με μεθανόλη.
  • Πλοία ξηρού φορτίου: 3 πλοία τύπου Ultramax με μεθανόλη και 14 με LNG.
  • Κρουαζιερόπλοια: 10 νέα πλοία, 8 με LNG και 2 με μεθανόλη.

Νέες Τεχνολογίες και Παραδόσεις

Στα πλοία ro-ro, η εταιρεία CLdN θα παραλάβει νέα dual-fuel πλοία LNG από τα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo στην Κορέα. Η σουηδική Stena Group, από την άλλη, θα αποκτήσει φέτος τα πρώτα παγκοσμίως ro-ro πλοία μεθανόλης, σχεδιασμένα για δρομολόγια στην Ιρλανδική Θάλασσα.

Η Attica Group θα αποκτήσει μέσω leasing δύο από τα νέα πλοία της Stena, με παράδοση το 2027. Τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης συμβατικών καυσίμων, βιοκαυσίμων, μεθανόλης ή και μπαταριών.

Παράλληλα, ο όμιλος Grimaldi έχει παραγγείλει εννέα Ro-Pax πλοία (methanol-ready), με τα δύο να προορίζονται για τις Μινωικές Γραμμές. Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Γ. Γεραπετρίτης: Η φιλολογία ότι δεν κλείσαμε την πόρτα στην Τουρκία, είναι άγνοια και πολιτικός καιροσκοπισμός
Επόμενο θέμα Προκλήσεις και Στρατηγική Ευελιξία για την EuroDry στη Χύδην Αγορά
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι επενδύσεις στα λιμάνια, τα φθηνότερα εισιτήρια και η στήριξη των νησιών: Όλα όσα είπε ο Βασίλης Κικίλιας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μίλησε στον…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πώς κινήθηκε η ναυτιλία το 2024

Με την εκπνοή του τρέχοντος έτους να βρίσκεται λίγες ημέρες…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Bluepool Panamax (Μπάχος, Αγγελόπουλος, Γαβριηλίδης): Πρόσθεσε άλλα δύο πλοία στον στόλο της

Η Bluepool Panamax Management, προσελκύει νέους πλοιοκτήτες και συνεχίζει την επέκταση…

6 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κρουαζιέρες Υψηλού Επιπέδου στην Ελλάδα από τη The Ritz-Carlton Yacht Collection

Η ναυτιλιακή εταιρεία The Ritz-Carlton Yacht Collection, γνωστή για τα…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?