PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Κορυδαλλός: Συνελήφθησαν δύο άτομα για απόρριψη στερεών αποβλήτων

    Αυτοψία του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη σε σχολικές μονάδες

    Τραμ συγκρούστηκε με βαν στον Πειραιά

    Παραιτήθηκε, τον “παραίτησαν” ή σήμανε η αρχή του τέλους..;

    Στο ΕΣΠΑ η ενεργειακή αναβάθμιση των Νοσοκομείων Πειραιά «Μεταξά», Χανίων και Πέλλας

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Σαρωτικές αλλαγές στον ΟΣΕ – Δεν αποκλείεται και «λουκέτο» για ένα διάστημα
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Σαρωτικές αλλαγές στον ΟΣΕ – Δεν αποκλείεται και «λουκέτο» για ένα διάστημα

Ενημερώθηκε 4 Μαρτίου, 2025 10:53 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Οι πρωτοφανείς σε μέγεθος συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα την περασμένη Παρασκευή για τα Τέμπη έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα, το οποίο αναμένεται τις επόμενες ημέρες να φανεί εάν ελήφθη και από το Μέγαρο Μαξίμου.

Ο πρωθυπουργός έδωσε ένα στίγμα για τις προθέσεις του με την ανάρτηση που έκανε, το πρωί της Παρασκευής, λίγο πριν από τα συλλαλητήρια, λέγοντας ότι «η κυβέρνηση έχει πλέον το βαρύ καθήκον να προχωρήσει πιο δυναμικά και γρήγορα σε τομές που θα οδηγήσουν σε σύγχρονα και ασφαλή τρένα. Σε πιο αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες. Και σε μια αναβαθμισμένη καθημερινότητα για όλους».

Contents
    • Οι πρωτοφανείς σε μέγεθος συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα την περασμένη Παρασκευή για τα Τέμπη έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα, το οποίο αναμένεται τις επόμενες ημέρες να φανεί εάν ελήφθη και από το Μέγαρο Μαξίμου.
  • Αχίλλειος πτέρνα για την κυβέρνηση
  • Στα όρια της ανθρώπινης αντοχής

Το τριήμερο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, γράφονταν οι σαρωτικές αλλαγές που σχεδιάζονται στον ΟΣΕ, με το κεφάλαιο τρένα να είναι το πρώτο, αλλά και το μόνο. Πολλοί, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν λόγω συμφωνιών με την ιταλική εταιρεία λειτουργίας των τρένων, αλλά και συμφωνιών με μεγάλες εταιρείες, όπως η Cosco, αναμένουν ριζοσπαστικές κινήσεις για τον ΟΣΕ από τον πρωθυπουργό, όπως και για τη Hellenic Train, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και υπηρεσίες οι οποίες σχετίζονται με την ασφάλεια των μετακινήσεων και τον συντονισμό των εμπλεκομένων σε περίπτωση δυστυχήματος.

Ορισμένοι μάλιστα δεν αποκλείουν ακόμη και το κλείσιμο του ΟΣΕ για ένα διάστημα, προκειμένου να επαναλειτουργήσει με εντελώς νέα και υγιή δομή, με τη συνδρομή ειδικών από άλλες χώρες. Σε κάθε περίπτωση, ενσωματώνοντας και τις συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, θα επιδιωχθεί ο νέος ΟΣΕ να μην έχει καμία σχέση με τον ΟΣΕ των Τεμπών και του σήμερα.

Oι 17 οδηγίες του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του σιδηροδρόμου, θα μπορούσαν να είναι μπούσουλας για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε σύντομα ο σιδηρόδρομος να λειτουργεί με σοβαρές προδιαγραφές ασφαλείας και να μην υπάρξουν νέα Τέμπη.

Αχίλλειος πτέρνα για την κυβέρνηση

Τα τρένα εξελίσσονται σε «αχίλλειο πτέρνα» της κυβέρνησης, καθώς ακόμη και την ημέρα του δυστυχήματος αναδείχθηκε η πλημμελής ενασχόληση της τότε ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τις εκκρεμότητες του σιδηροδρόμου, ο οποίος αφέθηκε από την εποχή των μνημονίων και εντεύθεν να ρημάζει. Ακόμη και κυβερνητικά στελέχη, πάντως, αναγνωρίζουν τις δεδομένες καθυστερήσεις, καθώς οι βαριές παρεμβάσεις στο κράτος και στη λειτουργία των σιδηροδρόμων ήταν στον πυρήνα της πολιτικής εντολής που πήρε η κυβέρνηση το καλοκαίρι του 2023, λίγους μήνες μετά το δυστύχημα των Τεμπών.

Μια εντολή όμως που δεν υλοποιήθηκε όσο η κυβέρνηση είχε άνετη κυριαρχία στο πολιτικό πεδίο. Ύστερα από τις 6 κόκκινες κάρτες που δέχτηκε ο ΟΣΕ με πολλά από τα κακώς κείμενα που αφορούν την ακραία υποστελέχωση του Οργανισμού να συνεχίζονται ακόμα και σήμερα, όπως διαπιστώνει η τεχνική έκθεση, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Παναγιώτης Τερεζάκης, υπέγραψε απόφαση για την αναγκαιότητα ψυχομετρικών τεστ στους σταθμάρχες.

Στα όρια της ανθρώπινης αντοχής

Από τα όσα αναφέρουν οι διερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, προκύπτει ότι οι σιδηροδρομικοί δούλευαν επί σειρά ετών στα όρια της ανθρώπινης αντοχής με συνεχόμενες νυχτερινές βάρδιες που κόντευαν τον μήνα, με έως και 29 μέρες εργασίας χωρίς ρεπό, με μόλις δύο με τρεις αναπαύσεις μηνιαίως και με τη συνεχή κατάρτιση να θεωρείται μάλλον περιττή, αφού οι μηδενικές εφεδρείες δεν επέτρεπαν σε κανέναν να λείψει από τη βάρδια ακόμα και για να μετεκπαιδευτεί.

Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν, όπως αναφέρεται, οι «παραβιάσεις ρουτίνας» και η μη υιοθέτηση αυστηρών πρωτοκόλλων στις συνομιλίες, που δημιουργούσαν κενά στην ασφάλεια της κυκλοφορίας. Γι’ αυτόν τον λόγο μία από τις συστάσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προς τον ΟΣΕ αφορά τις κρίσιμες για την ασφάλεια ειδικότητες, όπως οι σταθμάρχες, για τους οποίους ζητά καλύτερη εκπαίδευση, τακτική αξιολόγηση, συνεχή κατάρτιση και περιοδικούς ελέγχους ψυχολογικής και σωματικής ικανότητας, καθώς εντόπισε ότι μετά την αρχική τους εκπαίδευση δεν επαναξιολογούνται έως και το τέλος της καριέρας τους.

Σήμερα στον ΟΣΕ δουλεύουν 1.194 άτομα και από αυτούς οι 563 είναι μόνιμο προσωπικό, εκ των οποίων οι 108 σταθμάρχες. Κι αυτό ενώ το οργανόγραμμα του Οργανισμού απαιτεί την κάλυψη 2.100 θέσεων. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στο πόρισμα, παρόλο που εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ ανέφεραν ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 ζητήθηκε η κρατική έγκριση για την πρόσληψη 290 μόνιμων υπαλλήλων, αρχική έγκριση δόθηκε για 140, οι οποίοι σήμερα τέσσερα χρόνια μετά δεν έχουν ακόμη προσληφθεί.

Ως αποτέλεσμα ο Οργανισμός εξακολουθεί να καλύπτει τις ανάγκες του με εργαζομένους με μπλοκάκι, όπως έγινε και το 2022 με την προσθήκη 200 εργαζομένων, εκ των οποίων οι 70 σταθμάρχες.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Avramar: Μισογεμάτα τα δίχτυα της διάσωσης
Επόμενο θέμα ΟΛΘ Α.Ε.: Επιθεώρηση ασφαλείας στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

«International Nanotech Hub, Thessaloniki»: Τον Φεβρουάριο του 2026 σε λειτουργία το πρώτο παγκοσμίως εργοστάσιο μαζικής παραγωγής φωτοβολταϊκών 3ης γενιάς 

Απτή πραγματικότητα αποτελεί πλέον το «International Nanotech Hub, Thessaloniki», με…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Μαζικές διασταυρώσεις σε ακίνητα και εισοδήματα από το εξωτερικό

Σε μαζικές διασταυρώσεις για την αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων και μαύρου χρήματος…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Capital Economics: Μικρός αντίκτυπος στην Ελλάδα από τους δασμούς Τραμπ – Θα συνεχιστεί η υπεραπόδοση της οικονομίας

Η Ελλάδα παραμένει σε τροχιά υπεραπόδοσης έναντι της ευρύτερης οικονομίας…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Ελληνική Ένωση Αλουμινίου: Να συμπεριληφθεί το σκραπ αλουμινίου στα Στρατηγικά Αποθέματα της Ευρώπης

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου, κ. Γιώργος Μεντζελόπουλος, στην…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?