PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Πειραιάς: Λεωφορείο παρέσυρε και τραυμάτισε 72χρονη -Νοσηλεύεται διασωληνωμένη

    Ο Δήμος Πειραιά επενδύει στο μέλλον των παιδιών του

    Δ. Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Έναρξη λειτουργίας Σαββάτου και ΑQUA FITNESS στο Δημοτικό Κολυμβητήριο

    Δήμος Πειραιά: Σε εξέλιξη αιτήσεις για 120 προσλήψεις

    Καλλιθέα: 50χρονος σε αμόκ χτυπούσε αυτοκίνητα, επιτέθηκε σε αστυνομικούς

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Σχέδιο για δημόσια πρόταση στα 40 ευρώ για τον ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη από αμερικανικό fund με σύμπραξη Ντρέιφους
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχέδιο για δημόσια πρόταση στα 40 ευρώ για τον ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη από αμερικανικό fund με σύμπραξη Ντρέιφους

Ενημερώθηκε 12 Ιουνίου, 2025 8:29 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Γεωστρατηγικού χαρακτήρα επιλογές, σε συνδυασμό με ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα, φαίνεται να δρομολογούν καταλυτικού χαρακτήρα εξελίξεις για  τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Παραπέμποντας στην σφόδρα πιθανή έξοδο του πολυσυζητημένου μεγαλομετόχου Ιβάν Σαββίδη.

Contents
  • Που φτάνει η αποτίμηση
  • Game changer με γεωστρατηγικό υπόβαθρο
  • Τα κέρδη για τον Ιβάν Σαββίδη

Αργά χθες στο βράδυ και ανάμεσα σε εκείνους που είναι σε θέση να γνωρίζουν περισσότερα, ήταν διάχυτη η αίσθηση περί επικείμενης δημόσιας πρότασης για τον ΟΛΘ με τίμημα στα 40 ευρώ ανά μετοχή…

Σύμφωνα με πληροφορίες η κίνηση αναμένεται να γίνει από αμερικανικό private equity fand σε συνεργασία  με την πολύφερνη οικογένεια των Λουί Ντρέιφους. Η οποία με επικεφαλής την «τσαρίνα» Μαργκαρίτα, πλαισιωμένη από τα τρία της παιδιά Κύριλ, Μορίς και Ερίκ, είχε και προ μηνών  προχωρήσει σε δημόσια πρόταση για την απόκτηση μειοψηφικού ποσοστού. Ωστόσο το χαμηλό τίμημα (στα 27 ευρώ ανά μετοχή) αποτέλεσε τροχοπέδη με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί ποσοστό μόλις 2,58%.

Τώρα και όπως όλα δείχνουν υπάρχει η πρόθεση για μεγάλο «χτύπημα» για το οποίο όμως μένει να διακριβωθούν και επίσημα οι δεδηλωμένες προθέσεις. Χωρίς ακόμη να είναι γνωστό το αν και πότε θα λάβουν «σάρκα και οστά» τα όλα όσα μεταδίδονται από πηγές, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είναι μέσα στις εξελίξεις.

Προχθές η μετοχή του ΟΛΘ κινήθηκε έντονα ανοδικά (7,84%) ενώ χθες το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν εξ ίσου έντονο, οδηγώντας το «χαρτί» 6,06% ψηλότερα με κλείσιμο στα 35 ευρώ. Λαμβάνοντας υπόψη και την έντονη κινητικότητα που είχε υπάρξει και την περασμένη Παρασκευή, στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις η μετοχή του ΟΛΘ έχει ενισχυθεί κατά 15,1% ( από τα 30,4 στα 35 ευρώ) με τον συνολικό συναλλακτικό όγκο να ανέρχεται σε 84.261 «κομμάτια». Πολύ μεγάλος για τα δεδομένα της εταιρείας, καθώς προφανέστατα η αγορά έχει τον δικό της τρόπο να οσμίζεται τα επερχόμενα.

Που φτάνει η αποτίμηση

Με τίμημα στα 40 ευρώ ανά μετοχή η συνολική αποτίμηση του ΟΛΘ ανεβαίνει στα 403,2 εκατ. ευρώ για το σύνολο των μετοχών της εταιρείας.

Σήμερα η πλευρά του Ιβάν Σαββίδη ελέγχει το 50,579% της εταιρείας του ΟΛΘ.  Έχοντας κτίσει δύο ειδών συμμετοχές.

Η πρώτη αφορά το κοινοπρακτικό σχήμα της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) όπου η συμμετοχή Σαββίδη μεταφράζεται σε 4.502.625 μετοχές , οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 44,669%.

Στο ίδιο σχήμα μετέχει η γαλλοκινεζικών συμφερόντων Τerminal Link, της οποίας το μερίδιο συμμετοχής είναι 2.250.975 μετοχές, που αφορούν το 22,331% του ΟΛΘ.

Η δεύτερη πτυχή της παρουσίας Σαββίδη ασκείται μέσω της κυπριακής Belterra Investments, που κατέχει απευθείας 595.743 μετοχές του ΟΛΘ, οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 5,91%.

Game changer με γεωστρατηγικό υπόβαθρο

Αποτελεί κοινό μυστικό ότι ο αμερικανικός παράγοντας δεν επιθυμεί την παρουσία Σαββίδη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εντασσόμενο στη ζώνη της γεωστρατηγικής σημασίας ερεισμάτων. Ταυτόσημες αντιλήψεις δείχνει να έχει και η κυβέρνηση, όπως πιστοποιείται από την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου, όπου ο αποκαλούμενος «Ρώσος ολιγάρχης» Ιβάν Σαββίδης είχε υπερισχύσει με την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Επί της ουσίας εκείνο που προέχει είναι το «τόξο» των λιμανιών από την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, τη Θεσσαλονίκη και τον Βόλο να περάσει για λόγους γεωστρατηγικής, σε αμερικανικά και εν γένει δυτικά συμφέροντα.

Τα κέρδη για τον Ιβάν Σαββίδη

Το ερώτημα είναι τι θα πράξει ο Σαββίδης από τη στιγμή που όντως θα κατατεθεί η δημόσια πρόταση και θα αφορά το σύνολο των μετοχών.

Με καθαρά οικονομικούς όρους μάλλον τον συμφέρει αφού η πρόταση του εξασφαλίζει την έξοδο με κέρδη 60% στα περίπου οκτώ χρόνια μετοχικής παρουσίας του στον ΟΛΘ. Για τις μετοχές που κατέχει έχει ξοδέψει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 168,8 εκατ. ευρώ, αλλά καθώς έχει εισπράξει έως τώρα μερίσματα ύψους 41 εκατ. ευρώ, το καθαρό κόστος κτήσης πέφτει στα 127,8 ευρώ. Δηλαδή στα 25,066 ευρώ ανά μετοχή. Το «πακέτο» αυτό αν πουληθεί με τίμημα στα 40 ευρώ ανά μετοχή, αποφέρει έσοδα 203,9 εκατ. ευρώ. Εκ των οποίων τα 76,1 εκατ. ευρώ είναι κέρδη.

Σε κάθε περίπτωση καθοριστικό στοιχείο είναι το εάν το αμερικανικό private equity fand σε συνεργασία με τους Ντρέιφους, θέλουν τον πλήρη έλεγχο του ΟΛΘ. Όπου το ελληνικό δημόσιο διατηρεί κι εκείνο μετοχικό ποσοστό 7,27%.

Πρακτικά αν πει όχι ο Σαββίδης εξουδετερώνει και τις προθέσεις που έχει η γαλλοκινεζική πλευρά. Καθώς εκείνος διαθέτει το προτιμησιακό δικαίωμα για την «τύχη» του ποσοστό της συμμετοχής τους (22,331%).

Αν μη τι άλλο οι εξελίξεις στον ΟΛΘ μόλις ξεκινούν…

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Μελίνα Τραυλού: «Καμία απόφαση για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία»
Επόμενο θέμα Ηλεκτρονικά όλα τα ενοίκια από το 2026 – Τι αλλάζει για ενοικιαστές, ιδιοκτήτες και επιχειρήσεις
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ναυτιλία: Κύμα επιθεωρήσεων από την Κίνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων

Με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των πληρωμάτων που έχουν…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Ελλάδα χαράζει στρατηγική στη θάλασσα – Ο νέος θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός

Η Ελλάδα προχώρησε σε μια κίνηση που, αν και πέρασε…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA): «Ναι» στην επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας

Την «πυξίδα ανταγωνιστικότητας», που στοχεύει στην επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ρυμουλκά πλοία: Προβλήματα και προοπτικές

Τη σημασία του κλάδου των ρυμουλκών στη σημερινή εθνική και…

4 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?