PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Ανάρτηση Γιάννη Μώραλη για την παράδοση ειδών διατροφής στην Πυροσβεστική

    Μηχανική βλάβη στο «ΕΛΥΡΟΣ» – Το πλοίο αναχώρησε με καθυστέρηση από τον Πειραιά προς τα Χανιά

    ΑΑΔΕ και OLAF αποκάλυψαν την απάτη στο Τελωνείο Πειραιά

    Σοβαρό τροχαίο στο ύψος του Κεράνη στον Πειραιά

    Συνάντηση του Δημάρχου Πειραιά με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Σε ρότα ναυπηγήσεων η ακτοπλοΐα
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε ρότα ναυπηγήσεων η ακτοπλοΐα

Ενημερώθηκε 27 Δεκεμβρίου, 2024 7:49 μμ
3 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Οι δύο ακτοπλοϊκοί όμιλοι Αttica Group και Grimaldi ήδη έχουν ξεκινήσει τα ναυπηγικά τους προγράμματα

Εφαλτήριο για τις νέες ναυπηγήσεις μεγάλων πλοίων της ακτοπλοΐας ήταν το 2024, αφού το μεγαλύτερο μέρος του στόλου θα πρέπει να αντικατασταθεί ή να εκσυγχρονιστεί, σύμφωνα με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Ε.Ε., με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.

Τα τελευταία μεγάλα πλοία που ναυπηγήθηκαν για την ελληνική ακτοπλοΐα ήταν της εταιρείας Blue Star το 2012, με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Delos, και το 2011, με το Patmos.

Ήδη oι δύο ακτοπλοϊκοί όμιλοι Αttica Group και Grimaldi έχουν ξεκινήσει τα ναυπηγικά τους προγράμματα, προκειμένου ο στόλος τους να μεταβεί σταδιακά προς την πράσινη μετάβαση, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας έχει αναλάβει παράλληλα πρωτοβουλίες για ρύθμιση της αγοράς και εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Ο όμιλος της Αttica Group έχει ήδη υπογράψει συμφωνία για την κατασκευή 2 μεγάλων ακτοπλοϊκών πλοίων τύπου Ε-Flexer, που θα ναυπηγηθούν από τη Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai της Κίνας και η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027.

Τα νέα πλοία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές που θα είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου.

Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την προοπτική επέκτασης για τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo, για λογαριασμό της Attica, 2 επιπλέον πλοίων.

Επίσης, σκοπεύει να αποκτήσει άλλα δύο ταχύπλοα πλοία Aero Catamaran, αλλά μεγαλύτερης χωρητικότητας από τα τρία που ήδη εκμεταλλεύεται στον Σαρωνικό και αποκτήθηκαν σταδιακά από το 2022.

Την ίδια ώρα το νέο ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου Grimaldi αφορά εννέα συνολικά Ro Pax, εκ των οποίων τέσσερα προορίζονται για τον όμιλο Grimaldi, τρία για τη Finnlines και δύο για τις Μινωικές Γραμμές.

Η συμφωνία, που έχει προγραμματιστεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025, αποτιμάται σε περίπου 1,5 δισ. δολ.

Τα έξι νέα πλοία για την Grimaldi Euromed και τη Minoan Lines θα είναι «έτοιμα για μεθανόλη» και εξοπλισμένα για τη μεταφορά 2.500 επιβατών και 300 αυτοκινήτων, ενώ θα διαθέτουν 300 καμπίνες και 3.300 γραμμικά μέτρα χώρου γκαράζ.

Το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS είναι αυτό που η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία θα πρέπει να αγοράζει για κάθε τόνο καυσίμου που καίει, τη χρηματιστηριακή αξία του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει, ενώ παράλληλα η εφαρμογή του κανονισμού της Ε.Ε. FuelEU Maritime υποχρεώνει τα πλοία της ακτοπλοΐας να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είναι και ακριβότερα από το κοινό μαζούτ.

Ευχή όλων είναι η χώρα να μπορέσει να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών, καθώς ο ακτοπλοϊκός κλάδος καλείται πλέον να αντιμετωπίσει μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που είναι η αντικατάσταση του στόλου προς την πράσινη μετάβαση.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Πώς δρουν τα κυκλώματα επαιτείας
Επόμενο θέμα Ο ελληνόκτητος στόλος και η μικροψυχία των Ευρωπαίων
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σίμος Παληός: «Ο Έλληνας πρέπει να πίνει καφέ όρθιος»

«Για μας θα γράψουν άλλοι», σημείωνε ο Σοστακόβιτς, «και θα πουν…

11 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Με ανεβασμένα στάνταρ η ρότα για σκραπ

Οι πλοιοκτήτες που επιθυμούν να διαλύσουν φέτος παλαιότερα πλοία θα…

4 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας σε συνάντηση με Γ. Μώραλη: «Θα παλέψουμε μαζί, ώστε το μεγάλο λιμάνι να δίνει προστιθέμενη αξία στην πόλη του Πειραιά»

Η ενίσχυση της συνεργασίας και οι άμεσες ενέργειες που πρέπει…

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Θεοδωράτος (ΣΕΕΝ): Πάνω από 1 δισ. έχουν επενδυθεί για αναβάθμιση του στόλου από την ελληνική ακτοπλοΐα

Την ανταγωνιστικότητα και την πράσινη μετάβαση της Ακτοπλοΐας έθεσε στο επίκεντρο η…

12 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?