PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Πειραιάς: Σε κρίσιμη κατάσταση παραμένει η 72χρονη που την παρέσυρε λεωφορείο – Υπέστη ακρωτηριασμό στο πόδι

    Πειραιάς: Λεωφορείο παρέσυρε και τραυμάτισε 72χρονη -Νοσηλεύεται διασωληνωμένη

    Ο Δήμος Πειραιά επενδύει στο μέλλον των παιδιών του

    Δ. Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Έναρξη λειτουργίας Σαββάτου και ΑQUA FITNESS στο Δημοτικό Κολυμβητήριο

    Δήμος Πειραιά: Σε εξέλιξη αιτήσεις για 120 προσλήψεις

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Τι προτείνουν Ελλάδα και ακόμη 46 ναυτικές δυνάμεις για την τιμολόγηση των εκπομπών αερίων
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τι προτείνουν Ελλάδα και ακόμη 46 ναυτικές δυνάμεις για την τιμολόγηση των εκπομπών αερίων

Ενημερώθηκε 12 Ιανουαρίου, 2025 10:55 μμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Στην υποβολή πρότασης προς τον ΙΜΟ για την υιοθέτηση ενός κοινού μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων στη διεθνή ναυτιλία, προκειμένου να υπάρξει ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων καυσίμων, προχώρησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) με πρόταση 47 χωρών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ICS, το κοινό ρυθμιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL του ΙΜΟ απαιτεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες που εκμεταλλεύονται πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλλουν εισφορές για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο εκπεμπόμενου CO2e σε ένα νέο Ταμείο Εφαρμογής της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου.

Contents
    • Στην υποβολή πρότασης προς τον ΙΜΟ για την υιοθέτηση ενός κοινού μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων στη διεθνή ναυτιλία, προκειμένου να υπάρξει ταχύτερη υιοθέτηση πράσινων καυσίμων, προχώρησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) με πρόταση 47 χωρών.
  • Οι ημερομηνίες – σταθμοί
  • Η συνεισφορά
  • Η λίστα υποστηρικτών της πρότασης

Οι ημερομηνίες – σταθμοί

Η κανονιστική πρόταση θα εξεταστεί σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον επόμενο μήνα (την εβδομάδα που αρχίζει στις 17 Φεβρουαρίου 2025 στην ISWG-GHG 18).

Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2025, θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο στις αρχές του 2027, ενώ η συλλογή ετήσιων εισφορών για τα αέρια του θερμοκηπίου από τα πλοία θα αρχίσει το 2028.

Το κοινό κείμενο υποστηρίζεται από μεγάλα ναυτιλιακά κράτη, όπως η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα μεγαλύτερα κράτη σημαίας στον κόσμο, όπως Μπαχάμες, Λιβερία, Νήσοι Μάρσαλ και Παναμάς, όλα τα κράτη της Ε.Ε., αφρικανικές χώρες όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και από μικρά αναπτυσσόμενα νησιωτικά κράτη στην Καραϊβική και στον Ειρηνικό.

Ο βασικός σκοπός αυτής της υποχρεωτικής εισφοράς για τα αέρια του θερμοκηπίου θα είναι να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ των καυσίμων μηδενικών/σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ώστε να δοθεί κίνητρο για την ταχύτερη υιοθέτηση των πράσινων πηγών ενέργειας στη ναυτιλία.

Τα έσοδα που θα προκύψουν θα χρησιμοποιηθούν για την επιβράβευση της παραγωγής και της υιοθέτησης καυσίμων μηδενικών εκπομπών, ενώ παράλληλα θα παρέχουν δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως για τη στήριξη των ναυτιλιακών προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Η συνεισφορά

Το ποσό της εισφοράς για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο εκπεμπόμενου διοξειδίου CO2e δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί από τα κράτη μέλη του ΙΜΟ, αλλά αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 60 και 300 δολαρίων ΗΠΑ ανά τόνο συμβατικού ναυτιλιακού μαζούτ που καταναλώνεται, ανάλογα με το συμφωνημένο ποσοστό ανταμοιβής για τη χρήση ναυτιλιακών καυσίμων με μηδενικές η σχεδόν μηδενικές εκπομπές, ενώ τα έσοδα θα διατίθενται ετησίως για τη στήριξη των αναπτυσσόμενων χωρών.

«Ο κλάδος υποστηρίζει πλήρως την υιοθέτηση από τον ΙΜΟ ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για παγκόσμια εφαρμογή στη ναυτιλία. Το κοινό κείμενο που προτάθηκε από αυτόν τον ευρύ συνασπισμό είναι μια ρεαλιστική λύση και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δοθεί κίνητρο για μια ταχεία ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία, ώστε να επιτευχθεί ο συμφωνημένος στόχος του ΙΜΟ για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 ή κοντά σε αυτό» τόνισε σε δήλωσή του ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Guy Platten.

Εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίησή του για την υποστήριξη από μια ομάδα εθνών της πρότασης που βασίζεται σε γενικές γραμμές σε ιδέες τις οποίες η ICS υποστηρίζει τα τελευταία δέκα χρόνια.

Η λίστα υποστηρικτών της πρότασης

Ο τρέχων κατάλογος των υποστηρικτών του προτεινόμενου κειμένου της MARPOL υποβλήθηκε στον ΙΜΟ από: Αυστρία, Μπαχάμες, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρο, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φίτζι, Φινλανδία, Γαλλία, Γεωργία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Τζαμάικα, Ιαπωνία, Κένυα, Λετονία, Λιβερία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νήσους Μάρσαλ, Μαυροβούνιο, Ολλανδία, Νιγηρία, Παλάου, Παναμά, Πολωνία, Πορτογαλία, Δημοκρατία της Κορέας, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Νήσους Σολομώντος, Ισπανία, Σουηδία, Σεϋχέλλες, Τόνγκα, Τουβαλού, Ουκρανία, Μεγάλη Βρετανία, Βανουάτου, Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ICS.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) έχει ταχθεί υπέρ της αντιμετώπισης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) στη διεθνή ναυτιλία, αναγνωρίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα για τη χρήση «πράσινων» καυσίμων. Ο κοινός μηχανισμός τιμολόγησης των εκπομπών έγινε προκειμένου να μπορεί να εφαρμοστεί ομοιόμορφα στον ναυτιλιακό τομέα χωρίς στρεβλώσεις, αλλά και να διασφαλίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης παγκοσμίως. Τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα δοθούν για την έρευνα και ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών, αλλά και για την ανάπτυξη υποδομών, καθώς και στις αναπτυσσόμενες χώρες για να προσαρμοστούν στα νέα πρότυπα ναυτιλίας.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Χρ. Στυλιανίδης: Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας
Επόμενο θέμα Έπαιξε όσο χρειάστηκε
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ΠΕΠΕΝ καταγγέλλει τις διώξεις σε βάρος Πλοιάρχων: «Σεβαστείτε το έργο μας»

Την έντονη αντίδρασή της εξέφρασε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Νέα Πραγματικότητα στις Τιμές των Πλοίων Ξηρού Φορτίου

Την τελευταία δεκαετία, δεν είδαμε μόνο τις συνήθεις αυξομειώσεις στις…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Πλοίαρχος: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον της Ναυτιλίας

Ο τίτλος «Ο Πλοίαρχος του χθες, του σήμερα και του…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Capital Ship Management Corp παρέλαβε τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια ‘ΑΙΣΩΠΟΣ’ & ‘ΑΙΟΛΟΣ’

Η Capital Ship Management Corp. (‘Capital’) παρέλαβε πρόσφατα τα υπό ελληνική…

2 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?