Η United Maritime Corporation (NASDAQ: USEA) ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, μαζί με τη διανομή μερίσματος 0,01 δολαρίων ανά μετοχή — το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο που επιβραβεύει τους μετόχους της.
Οικονομικά αποτελέσματα με… αντίξοο καιρό
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν δύσκολο για την United Maritime. Τα έσοδα έφτασαν τα 7,8 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας πτώση σε σχέση με τα 10,6 εκατ. δολάρια της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Το προσαρμοσμένο EBITDA υποχώρησε στα 0,9 εκατ. δολάρια από 3,7 εκατ., ενώ οι καθαρές ζημιές αυξήθηκαν στα 4,5 εκατ. δολάρια (έναντι 1,3 εκατ. δολάρια το 2024).
Η μέση ημερήσια απόδοση (TCE) του στόλου διαμορφώθηκε στα 9.953 δολάρια, παρουσιάζοντας σημαντική πτώση από τα 15.165 δολάρια του προηγούμενου έτους.
Σταθερά στη διανομή μερισμάτων και στην ισχυρή βάση κεφαλαίων
Παρά τα δύσκολα αποτελέσματα, η εταιρεία συνεχίζει να στηρίζει τους μετόχους της, διανέμοντας το 10ο κατά σειρά τρίμηνο μέρισμα. Τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος Μαρτίου ήταν 3,4 εκατ. δολάρια, ενώ τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε 55,6 εκατ. και η συνολική αξία του στόλου έφτασε τα 151,3 εκατ. δολάρια.
Σχόλιο Διοίκησης: Με το βλέμμα μπροστά
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της United, κ. Σταμάτης Τσαντάνης, αναγνώρισε την επίδραση της εποχικότητας στα έσοδα, αλλά εξέφρασε αισιοδοξία για τη συνέχεια:
«Παρά τα χαμηλά έσοδα, οι προοπτικές για τη ναυτιλία ξηρού φορτίου είναι θετικές. Ήδη στο δεύτερο τρίμηνο βλέπουμε βελτίωση στους ναύλους.»
Η πώληση του παλαιότερου πλοίου M/V Gloriuship αναμένεται σύντομα, ενώ τα M/V Goodship και M/V Nisea συνεχίζουν να αποφέρουν σταθερά έσοδα μέσω κερδοφόρων χρονοναυλώσεων. Για το δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία έχει ήδη «κλειδώσει» το 79% των διαθέσιμων ημερών με μέσο ημερήσιο ναύλο 16.835 δολάρια — σημαντικά βελτιωμένος σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο.
Επέκταση και στον ενεργειακό τομέα
Η United αυξάνει το ποσοστό συμμετοχής της στο πλοίο ενεργειακών υποδομών ECV στο 30%, επεκτείνοντας στρατηγικά τις δραστηριότητές της και στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Αισιοδοξία για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
Παρά τη χαμηλή ζήτηση στο ξεκίνημα της χρονιάς λόγω της μείωσης του εμπορίου άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος, η αγορά δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Ο περιορισμένος αριθμός νεότευκτων πλοίων και η διαρκής ζήτηση για πρώτες ύλες ενισχύουν τη μακροπρόθεσμη προοπτική του κλάδου.