PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Xclusiv: Μεγαλώνει σε ηλικία ο παγκόσμιος στόλος πλοίων – Ανησυχία για πιθανές κυρώσεις σε πλοία που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Xclusiv: Μεγαλώνει σε ηλικία ο παγκόσμιος στόλος πλοίων – Ανησυχία για πιθανές κυρώσεις σε πλοία που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα

Ενημερώθηκε 21 Ιανουαρίου, 2025 12:53 πμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Με το πέρασμα στο 2025, τα πλοία πρόσθεσαν ένα έτος στην ηλικία τους, αλλάζοντας σημαντικά την τρέχουσα κατάσταση γύρω από τις ηλικιακές ομάδες του στόλου, επισημαίνει στο εβδομαδιαίο ραπόρτο της, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.

Στην εβδομαδιαία επισκόπηση αναφέρονται τα εξής:

Από τον Ιανουάριο του 2025, ο τρέχων στόλος πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ανέρχεται σε 14.109 πλοία (>= 10.000 DWT), 1.856 πλοία (13% επί του συνολικού στόλου bulk carrier) είναι ηλικίας 21 ετών και άνω, αύξηση 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Η ηλικιακή ομάδα 16-20 ετών περιλαμβάνει σήμερα 2.269 πλοία (16% του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην), αύξηση 29% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024.

Όσον αφορά τα σύγχρονα πλοία (0-5 ετών), δεν παρατηρήθηκε κάποια σημαντική αλλαγή.

Ενώ περίπου 500 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου εντάχθηκαν στον ενεργό στόλο το 2024, περίπου 448 πλοία που κατασκευάστηκαν το 2019 μετατράπηκαν στην ηλικιακή ομάδα 6-10 ετών.

Ένας από τους πιο γερασμένους στόλους είναι ο τομέας Handysize, με μέσο όρο ηλικίας τα 13,5 έτη.

Επί του παρόντος, το 15% του συνολικού στόλου Handysize, που περιλαμβάνει 426 πλοία, είναι ηλικίας 21 ετών και άνω, ενώ μόνο 260 πλοία είναι σε παραγγελία.

Ο τρέχων στόλος δεξαμενόπλοιων, που περιλαμβάνει 7.674 πλοία (>= 10.000 DWT), περιλαμβάνει 1.401 πλοία (18% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων) ηλικίας 21 ετών και άνω, που αντιπροσωπεύει αύξηση 12% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.

Η ηλικιακή ομάδα 20 ετών περιλαμβάνει 2.232 σκάφη, που αποτελούν το 29% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων, αντικατοπτρίζοντας αύξηση 13% από τον Ιανουάριο του 2024.

Αντίθετα, τα σύγχρονα πλοία (ηλικίας 0-5 ετών) αντιπροσωπεύουν μόνο το 13% του στόλου δεξαμενόπλοιων, με 1.007 πλοία σε αυτήν την κατηγορία.

Ο τομέας MR1 είναι σημαντικά γηρασμένος, με μέση ηλικία τα 17,1 έτη. Το 34% του στόλου των 826 πλοίων είναι ηλικίας 21 ετών και άνω, ενώ το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία MR1 παραμένει σχετικά μικρό στα 63 πλοία.

Ακολουθεί το τμήμα Panamax/LR1, με μέση ηλικία τα 15,8 έτη. Συγκεκριμένα, το 16% του στόλου των 468 πλοίων είναι ηλικίας 21 ετών και άνω, ενώ το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία Panamax/LR1 ανέρχεται σε 69 πλοία.

Ο τομέας Aframax/LR2 παρουσιάζει επίσης σημαντική ηλικία, με μέση ηλικία τα 13,6 έτη. Ένα σημαντικό μερίδιο του στόλου Aframax/LR2, το 17% των 468 πλοίων, είναι ηλικίας άνω των 21 ετών, ενώ 225 νέα πλοία είναι επί του παρόντος σε παραγγελία.

Η ηλικία των πλοίων και η αυξανόμενη κυριαρχία της Κίνας στον ναυπηγικό τομέα, σε συνδυασμό με την ανάληψη της προεδρίας των ΗΠΑ, από τον Ντόναλντ Τραμπ, ενδεχομένως να προκαλέσουν αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.

Οι τρέχουσες στατιστικές του στόλου ενισχύουν τον ηγετικό ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν σήμερα σημαντικό μερίδιο του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου άνω των 10.000 DWT, που περιλαμβάνει το 47% των φορτηγών πλοίων, το 24% των δεξαμενόπλοιων, το 35% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 14% των πλοίων μεταφοράς αερίου.

Αυτή η κυριαρχία ενισχύεται περαιτέρω από τα στατιστικά του βιβλίου παραγγελιών. Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει το επιβλητικό 70% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων, το 68% των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων και το 75% των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εδραιώνοντας τη θέση τους στην αγορά.

Ωστόσο, υπάρχουν φήμες και ενισχύονται από δηλώσεις ότι η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ θα προσπαθήσει να περιορίσει τη ναυτιλιακή κυριαρχία της Κίνας με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων σε πλοία και ναυπηγεία της Κίνας.

Οι πιθανές παρεμβάσεις των ΗΠΑ θα προκαλέσουν αρκετές πρακτικές προκλήσεις. Οποιαδήποτε απαγόρευση σε πλοία κινεζικής κατασκευής θα διαταράξει σημαντικά τις παγκόσμιες ναυτιλιακές αγορές και θα επηρεάσει ενδεχομένως την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών των ΗΠΑ μέσω υψηλότερων ναύλων.

Επιπλέον, πολλά πλοία κινεζικής κατασκευής ανήκουν σε δυτικά συμφέροντα, γεγονός που περιπλέκει τυχόν περιοριστικά μέτρα.

Η τρέχουσα ανάγκη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για διαθέσιμη χωρητικότητα στα ναυπηγεία, ιδιαίτερα για τη μετασκευή υπαρχόντων πλοίων και την κατασκευή νέων πλοίων προσαρμοσμένα στα νέα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος, καθιστά επίσης προβληματική την επιθετική δράση κατά των κινεζικών ναυπηγείων.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Στυλιανίδης: Στόχος η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και 12ετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές
Επόμενο θέμα Παράταση της έκθεσης για «Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων: 124 χρόνια υποβρύχιας αρχαιολογικής έρευνας»
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ευρωπαϊκή Διάσκεψη στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

Η Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών, στο πλαίσιο της Διάσκεψης, πραγματοποίησε με…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

«Η ναυτιλία αποτελεί την καρδιά της Ευρώπης.Η θωράκιση της ηγετικής…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κρουαζιέρα: «Ούριος άνεμος» για τις επιδόσεις της στην Ελλάδα

Ιδιαίτερα θετικές αναμένονται οι επιδόσεις στην αγορά κρουαζιέρας και το 2025, καθώς…

7 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υποτονικές οι επιδόσεις του δείκτη BDI σε σχέση με τα επίπεδα του 2023

Καθώς το 2024 σιγά σιγά μας αποχαιρετά, ο βασικός δείκτης…

6 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?