PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

    Νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά : Προχωράνε οι εργασίες – Έτοιμο μέχρι τα μέσα του 2026

    28χρονος προέβη σε ασελγείς πράξεις εις βάρος γυναίκας, στο πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Ηράκλειο

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Xclusiv: Υπάρχει μεγάλη εξάρτηση της ελληνικής ναυτιλίας από τα ναυπηγεία της Κίνας
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Xclusiv: Υπάρχει μεγάλη εξάρτηση της ελληνικής ναυτιλίας από τα ναυπηγεία της Κίνας

Ενημερώθηκε 11 Μαρτίου, 2025 9:42 πμ
6 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Στο ερώτημα: “Πόσο εκτεθειμένη είναι η ελληνική ναυτιλία στις αμερικανικές προθέσεις να πλήξουν την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία;” απαντά στην εβδομαδιαία επισκόπηση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.

Οι αναλυτές της Xclusiv, επισημαίνουν ότι μια ανάλυση του ελληνικού ναυτιλιακού στόλου και του βιβλίου παραγγελιών αποκαλύπτει μια σημαντική και αυξανόμενη εξάρτηση από την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία.

“Αυτή η τάση, τονίζει η Xclusiv, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους τομείς των πλοίων μεταφοράς χύδην και γενικού φορτίου (για πλοία ≥ 10.000 DWT), όπου το 43% του υπάρχοντος στόλου κατασκευάζεται στην Κίνα”.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές, από τα 168 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου επί παραγγελία, τα 135 ναυπηγούνται σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ μόλις 33 πλοία βρίσκονται υπό κατασκευή σε άλλες χώρες.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, όμως, η τάση παραμένει, αν και σε ελαφρώς μικρότερο βαθμό.

Το 26% του ελληνικού στόλου δεξαμενόπλοιων κατασκευάζεται σε κινεζικά ναυπηγεία, τονίζει στην ανάλυση του, ο ναυλομεσιτικός οίκος και προσθέτει:

“Το βιβλίο παραγγελιών τονίζει περαιτέρω την επιρροή της Κίνας, με 216 από τα 288 δεξαμενόπλοια κατόπιν παραγγελίας να κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων δείχνει την πιο έντονη εξάρτηση από την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Το 30% του σημερινού ελληνικού στόλου εμπορευματοκιβωτίων κατασκευάζεται στην Κίνα.

Ο αριθμός αυτός ενισχύεται από το γεγονός ότι και τα 46 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία.

Αντίθετα, ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου παρουσιάζει τη μικρότερη εξάρτηση από τα κινεζικά ναυπηγεία. Μόνο το 4% του υφιστάμενου στόλου ελληνικών μεταφορέων είναι κινεζικής κατασκευής.

Επιπλέον, από τα 100 πλοία μεταφοράς αερίου κατά παραγγελία, μόνο τα 7 είναι υπό κατασκευή στην Κίνα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν προτιμούν τα κινεζικά ναυπηγεία για αυτόν τον εξειδικευμένο τομέα, πιθανώς λόγω τεχνολογικών απαιτήσεων, μακροχρόνιων σχέσεων με συγκεκριμένα ναυπηγεία και στρατηγικών κριτηρίων”.

Στη συνέχεια, ο οίκος Xclusiv, αναφέρεται στα γεγονότα που εξελίσσονται στις ΗΠΑ, σχετικά με την επιβολή δασμών και των μέτρων κατά των κινέζικων πλοίων:

“Την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα που αντιστρέφει εν μέρει τους δασμούς 25% στον Καναδά και το Μεξικό, μόλις δύο ημέρες μετά την επιβολή τους.

Αυτή η ξαφνική αλλαγή πολιτικής, που εξαιρεί τα αγαθά που καλύπτονται από το USMCA, υπογραμμίζει τη χαοτική και απρόβλεπτη φύση της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ.

Εν μέσω αυτής της αστάθειας, η πρόταση του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) για επιβολή δασμών σε όλα τα πλοία που ναυπηγούνται στην Κίνα έχει αναστατώσει περαιτέρω την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, εγείροντας ανησυχίες για αύξηση του κόστους και διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σε αυτό το πλαίσιο, η επένδυση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων της CMA CGM στη θαλάσσια υποδομή των ΗΠΑ αναδεικνύεται ως μια σημαντική κίνηση, ευθυγραμμισμένη με την ώθηση του Ντόναλντ Τραμπ να αναζωογονήσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και να εξασφαλίσει τα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ στον ναυτιλιακό τομέα.

Σε μια υψηλού συμβολισμού ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της CMA CGM, Rodolphe Saadé, δεσμεύτηκε για επένδυση 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη ναυτιλία και τα logistics των ΗΠΑ, υποσχόμενος να δημιουργήσει 10.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Αυτό το φιλόδοξο σχέδιο περιλαμβάνει την επέκταση των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή ενός κόμβου αεροπορικού φορτίου στο Σικάγο, την απόκτηση πέντε νέων φορτηγών Boeing 777 και τον τριπλασιασμό του αριθμού των πλοίων υπό σημαία ΗΠΑ που εκμεταλλεύεται η θυγατρική της εταιρείας, APL.

Ο Ντόναλντ Τραμπ, εκμεταλλευόμενος τη στιγμή, επιβεβαίωσε τη δέσμευσή του για την αναζωογόνηση της ναυπηγικής στις ΗΠΑ, δεσμευόμενος να ξεκινήσει ένα νέο κυβερνητικό πρόγραμμα για την κατασκευή «των μεγαλύτερων πλοίων στον κόσμο» – μια κίνηση που θα μπορούσε να διαταράξει την παγκόσμια ναυτιλία, ιδιαίτερα για πλοία κινεζικής ναυπήγησης”.

Οι αναλυτές της Xclusiv, τονίζουν επίσης στην εβδομαδιαία ανάλυση τους ότι η στάση της διοίκησης υποδηλώνει πιθανές αλλαγές πολιτικής που θα μπορούσαν να ευνοήσουν τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ, ενώ τιμωρούν τα πλοία ξένης ναυπήγησης, οδηγώντας πιθανότατα σε υψηλότερο κόστος και υλικοτεχνικές προκλήσεις για τους διεθνείς ναυτιλιακούς φορείς.

Επιπλέον, υπογραμμίζουν οι αναλυτές επικρατεί αβεβαιότητα καθώς τα πιθανά λιμενικά τέλη σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης εξακολουθούν να εξετάζονται, εγείροντας ανησυχίες για αναταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και αύξηση του κόστους ναύλων και καταλήγουν οι αναλυτές:

“Η δέσμευση της CMA CGM σηματοδοτεί την ισχυρή υποστήριξη του ιδιωτικού τομέα για τις θαλάσσιες υποδομές των ΗΠΑ, αλλά παραμένουν ερωτήματα σχετικά με τη σκοπιμότητα μεγάλης κλίμακας ναυπήγησης στις ΗΠΑ και τον ευρύτερο αντίκτυπο των προστατευτικών πολιτικών στη δυναμική του παγκόσμιου εμπορίου. Καθώς αυτές οι εξελίξεις εξελίσσονται, η ναυτιλιακή βιομηχανία προετοιμάζεται για ένα αναδιαμορφωμένο ανταγωνιστικό τοπίο, με εκτεταμένες επιπτώσεις τόσο για τους εγχώριους όσο και για τους διεθνείς παίκτες”.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Ελληνικό νηολόγιο: Ισχυρό μεν, σε ιστορικό χαμηλό δε
Επόμενο θέμα Συνελήφθη ο Ντουτέρτε για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας – Σπάνια επιτυχία για το δικαστήριο της Χάγης
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο φάκελος Κικίλια και οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Συνάντηση περιμένουν οι εφοπλιστές

Από την πρώτη ομιλία του, κατά την τελετή ανάληψης των…

10 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ακτοπλοΐα: 24ωρη απεργία της ΠΝΟ 28 Φεβρουαρίου

Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 28 Φεβρουαρίου, ημέρα…

0 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Επίσκεψη Υφυπουργού Κώστα Καραγκούνη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Για τα μέτρα υγείας και ασφάλειας που ακολουθούνται κατά τη…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

IMB: Μάστιγα παραμένει η πειρατεία για τη ναυτιλία – 16 περιστατικά σε ελληνόκτητα πλοία το 2024

Υψηλός παραμένει ο αριθμός περιστατικών πειρατείας σε εμπορικά πλοία, παρά τη μικρή…

6 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?