PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Υποτονικές οι επιδόσεις του δείκτη BDI σε σχέση με τα επίπεδα του 2023
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υποτονικές οι επιδόσεις του δείκτη BDI σε σχέση με τα επίπεδα του 2023

Ενημερώθηκε 31 Δεκεμβρίου, 2024 2:25 πμ
6 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Καθώς το 2024 σιγά σιγά μας αποχαιρετά, ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) παρουσιάζει φέτος μια εικόνα που χαρακτηρίζεται από υποτονικές επιδόσεις σε σχέση με τα ισχυρά επίπεδα του 2023.

Όπως αναφέρεται στον ιστότοπο του Trading Economics, o BDI, που μετρά τις ναυτιλιακές τιμές του χύδην ξηρού φορτίου, έχει σημειώσει ετήσια πτώση 52,5%, σηματοδοτώντας τη χειρότερη χρονιά από το 2014, λόγω των αδύναμων ναύλων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Contents
Καθώς το 2024 σιγά σιγά μας αποχαιρετά, ο βασικός δείκτης ναυλαγοράς των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) παρουσιάζει φέτος μια εικόνα που χαρακτηρίζεται από υποτονικές επιδόσεις σε σχέση με τα ισχυρά επίπεδα του 2023.Βαρόμετρο η ΚίναΠροκλήσεις

Η εξασθένηση του βασικού δείκτη υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, επηρεαζόμενη από παράγοντες όπως η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι μεταβολές στη ζήτηση πρώτων υλών.

Ενώ το 2024 ήταν υποτονικό, εξακολουθούν να υπάρχουν ευκαιρίες για ανάκαμψη και ανάπτυξη το 2025, εάν η ζήτηση αυξηθεί ιδιαίτερα από μεγάλες περιοχές, όπως η Κίνα και Νότια Αμερική.

Όπως αναφέρουν στη «Ν» πηγές της ναυλομεσιτικής αγοράς, οι βασικοί κίνδυνοι απορρέουν από τις συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, τον παρατεταμένο πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας και την κλιμακούμενη αστάθεια στη Μέση Ανατολή.

Η κρίσιμη ναυτιλιακή οδός της Ερυθράς Θάλασσας, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στη Μέση Ανατολή έχει δει σημαντικές διαταραχές, επηρεάζοντας την απασχόληση των πλοίων και τα εμπορικά πρότυπα.

Αυτές οι προκλήσεις έχουν οδηγήσει σε υψηλότερο λειτουργικό κόστος, αναδρομολόγηση των ταξιδιών και αύξηση των ασφαλίστρων, δημιουργώντας αλυσιδωτές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο της ναυτιλίας, επηρεάζοντας σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο την προσφορά και ζήτηση στην αγορά.

Ωστόσο, η εξέλιξη των τομέων ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων δεν υπαγορεύεται αποκλειστικά από τη γεωπολιτική αστάθεια. Ένας κρίσιμος παράγοντας που επηρεάζει τις επιδόσεις των ναύλων είναι η επίμονη υπερπροσφορά πλοίων. Ο ρυθμός διάλυσης παλαιότερης χωρητικότητας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια, επιδεινώνοντας το πρόβλημα της υπερπροσφοράς, καθώς οι παραγγελίες νέων πλοίων που ενσωματώνουν πιο πράσινες τεχνολογίες παραμένουν στον ορίζοντα και η εισαγωγή τους εγκυμονεί κινδύνους.

Ο δείκτης Baltic Dry Index υποχώρησε κάτω από τις 1.000 μονάδες, καθώς η πτώση των κερδών των capesizes τράβηξε τον δείκτη της spot αγοράς προς τα κάτω.

Ο BDI, βαρόμετρο της ισχύος της spot αγοράς στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, την παραμονή των Χριστουγέννων έφτασε τις 997 μονάδες. Ωστόσο, σημείωσε ετήσια πτώση 52,5%, σηματοδοτώντας τη χειρότερη χρονιά από το 2014, λόγω των αδύναμων ναύλων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Ο δείκτης capesize, που παρακολουθεί τα μεγάλα πλοία που μεταφέρουν φορτία όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκε κατά 15 μονάδες στις 1.147 μονάδες, αλλά συνολικά φέτος σημείωσε πτώση 66,7%. Ο δείκτης panamax, για τα μεσαίου μεγέθους πλοία που μεταφέρουν άνθρακα ή σιτηρά, πρόσθεσε 8 μονάδες, στις 988, σημειώνοντας πτώση 48,7% σε ετήσια βάση. Τα μικρότερα πλοία supramax είδαν τον δείκτη τους να μειώνεται κατά 9 μονάδες, στις 923, με πτώση 32% σε ετήσια βάση και στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2023.

Βαρόμετρο η Κίνα

Ως η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, οι επιδόσεις της Κίνας παραμένουν κομβικές, με τη μειωμένη βιομηχανική της παραγωγή και την πτώση στις εισαγωγές να ρίχνουν μακρά σκιά πάνω από την αγορά εμπορευματικών μεταφορών.

Ο μεγαλύτερος καταναλωτής σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο συνεχίζει να παλεύει με μια υποτονική οικονομία, ιδίως στον κρίσιμο τομέα των ακινήτων της. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, οδηγώντας τις τιμές σε πτώση άνω του 20% από την αρχή του έτους.

«Το σιδηρομετάλλευμα είναι από τα πιο ευάλωτα στους κινδύνους επιβράδυνσης της Κίνας, καθώς η αγορά ακινήτων της χώρας αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης χάλυβα», δήλωσε η Ewa Manthey, στρατηγικός αναλυτής εμπορευμάτων στον όμιλο τραπεζικών και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών ING.

Ο τομέας των ακινήτων της Κίνας, ένας σημαντικός μοχλός της ζήτησης χάλυβα, βρίσκεται σε αναταραχή. Παρά μια σειρά μέτρων τόνωσης, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων των επιτοκίων και της στοχευμένης στήριξης, ο τομέας δεν έχει καταφέρει να ανακτήσει τη δυναμική του. Οι νέες κατοικίες, βασικός δείκτης της μελλοντικής ζήτησης χάλυβα, έχουν μειωθεί κατά πάνω από 20% έως σήμερα.

Οι εξαγωγές χάλυβα της Κίνας έχουν φθάσει στο υψηλότερο επίπεδο από το 2016, με τον όγκο να έχει αυξηθεί περισσότερο από 20% μέχρι στιγμής φέτος.

Οι πρόσφατες πολιτικές τόνωσης της Κίνας έχουν επικεντρωθεί στην εκκαθάριση των αποθεμάτων ακινήτων και όχι στην ενίσχυση των νέων οικοδομών, και αυτό θα περιορίσει τον αντίκτυπο στη ζήτηση χάλυβα», δήλωσε η Manthey.

Προκλήσεις

Κοιτάζοντας μπροστά, η επόμενη πενταετία θα είναι κρίσιμη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς θα αντιμετωπίζει αυτές τις αλληλεπικαλυπτόμενες προκλήσεις. Οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικά μέτρα για να αντιμετωπίσουν την υπερπροσφορά πλοίων, να εξισορροπήσουν την ανανέωση του στόλου με την αύξηση της ζήτησης και να προσαρμοστούν στο ρευστό γεωπολιτικό περιβάλλον. Οι αλλαγές πολιτικής, η τεχνολογική καινοτομία και οι συνεργατικές προσπάθειες του κλάδου για την απαλλαγή από τον άνθρακα θα διαδραματίσουν επίσης καθοριστικό ρόλο.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Χαοτικό «ποδαρικό» για τα containerships
Επόμενο θέμα Επιτυχής δοκιμή από Αίγυπτο για νέα εναλλακτική οδό στο Σουέζ
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι επενδύσεις στα λιμάνια, τα φθηνότερα εισιτήρια και η στήριξη των νησιών: Όλα όσα είπε ο Βασίλης Κικίλιας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μίλησε στον…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΑΕΝ Χίου και Οινουσσών: Προμήθεια τεχνικού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού

Τεχνικοεκπαιδευτικό εξοπλισμό για την οργάνωση και λειτουργία τριών εργαστηρίων, καθώς…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σεισμοί στη Σαντορίνη: Έκτακτο δρομολόγιο από την Attica Group

Με αίσθημα ευθύνης και ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών,…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λέων Πατίτσας: Τέσσερα νεότευκτα για την Atlas Maritime – Νονά η Μαριέττα Χρουσαλά και η κόρη τους Μάργκω

Η Atlas Maritime, της οποίας ιδρυτής και CEO είναι ο Λέων…

2 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?