PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Το Street Party Επιστρέφει στον Πειραιά!

    Σύλληψη Τεσσάρων Ατόμων για Υπόθεση Ναρκωτικών σε Πειραιά και Αθήνα

    Κικίλιας: «Η αλιεία είναι δικαίωμα που πρέπει να προστατεύεται»

    Πειραιάς: Αύριο η υποδοχή της Παναγίας Τρικορφιώτισσας και των λειψάνων των Αγίων Σεραφείμ του Σάρωφ και Λουκά του Ιατρού

    Την τριήρη «Ολυμπιάς» επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Πρωταγωνιστούν οι Έλληνες στο ράλι ναυπηγήσεων product tankers
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πρωταγωνιστούν οι Έλληνες στο ράλι ναυπηγήσεων product tankers

Ενημερώθηκε 19 Ιανουαρίου, 2025 12:04 μμ
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Σε υψηλά 16 ετών αναμένεται να βρεθούν οι παραδόσεις νεότευκτων product tankers εντός του 2025, με τα στοιχεία να δείχνουν ενεργή εμπλοκή των Ελλήνων εφοπλιστών.

Σύμφωνα με ανάλυση του μεγαλύτερου φορέα ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως (BIMCO), η χρονιά που διανύουμε χαρακτηρίζεται ορόσημο ως προς τα νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων που θα πέσουν στο νερό, καθώς αναμένεται να αγγίξουν τους 12 εκατ. τόνους (dwt) το 2025, έναντι 3,4 εκατ. το 2024 (αύξηση 256%).

Contents
Σε υψηλά 16 ετών αναμένεται να βρεθούν οι παραδόσεις νεότευκτων product tankers εντός του 2025, με τα στοιχεία να δείχνουν ενεργή εμπλοκή των Ελλήνων εφοπλιστών.Τα deals των ΕλλήνωνΑνακύκλωση

Μάλιστα, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen, ο αριθμός product tankers που θα παραδοθούν τους επόμενους μήνες σηματοδοτεί τη δεύτερη καλύτερη χρονιά όλων των εποχών.

«Το κρεσέντο νέων συμβάσεων οδήγησε σε αύξηση του βιβλίου παραγγελιών από 10,6 εκατ. dwt στις αρχές του 2023, σε 41,2 εκατ. dwt στις αρχές του 2025, ενώ την ίδια περίοδο οι συνολικές παραγγελίες αυξήθηκαν από 6% σε 22%», τονίζει ο Rasmussen.

Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών το τμήμα μεταφοράς πετρελαιοειδών (product tankers) μεσαίου βεληνεκούς (medium-range ή MR) προσέλκυσε τις περισσότερες παραγγελίες, με τις συναφθείσες συμφωνίες να αφορούν 278 πλοία, ενώ ο τομέας μεγάλου βεληνεκούς (longrange ή LR2) είχε τη μεγαλύτερη χωρητικότητα με 19,2 εκατ. dwt.

Την ίδια ώρα, τα δύο αυτά τμήματα (MR και LR2) κυριαρχούν επίσης στις παραδόσεις για το 2025 με 98 MR και 52 LR2 πλοία αντίστοιχα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δεξαμενόπλοια LR2 έχουν χωρητικότητα που κυμαίνεται από 80.000 έως 160.000 dwt και χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου, αργού πετρελαίου και χημικών ουσιών σε μεγάλες αποστάσεις.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv, σήμερα υπάρχουν περίπου 1.800 MR2 σε λειτουργία, που αντιπροσωπεύουν το 23% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων που υπερβαίνουν τους 10.000 τόνους dwt.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος του στόλου, οι προγραμματισμένες παραδόσεις Handysize, MR, LR1 και LR2 θα προσθέσουν χωρητικότητα dwt στον παγκόσμιο στόλο 2%, 6%, 3% και 12% αντίστοιχα.

Παράλληλα, σχεδόν το 75% των πλοίων που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2025 έχουν συμβληθεί κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών.

Παρά ταύτα, μόνο το 7% θα είναι ικανό να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα.

Τα deals των Ελλήνων

Οι παραγγελίες για ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου τύπου MR και LR δείχνουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν στα product tankers, εν μέσω ενός γερασμένου υφιστάμενου στόλου και θετικών προοπτικών σε επίπεδο ναύλων.

Αυτή η τάση αποτυπώνεται και στα στοιχεία που παρέθεσε στη «Ν» ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers, σύμφωνα με τα οποία οι ελληνικές εταιρείες παρήγγειλαν 127 δεξαμενόπλοια (≥ 10.000 dwt) την περασμένη χρονιά.

Από αυτές τις παραγγελίες, οι 26 αφορούσαν δεξαμενόπλοια MR2, αντιπροσωπεύοντας το 20% των συνολικών παραγγελιών ελληνικών δεξαμενόπλοιων.

Μικρότερο μερίδιο είχαν τα τάνκερ LR2 με 16 παραγγελίες, αποτελώντας το 12,5% του συνόλου των ελληνικών παραγγελιών.

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει η Xclusiv, στο συνολικό orderbook δεξαμενόπλοιων οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν υπογράψει συμφωνίες για 303 πλοία (27% επί του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων), εκ των οποίων τα 48 είναι δεξαμενόπλοια MR2 και τα 86 είναι δεξαμενόπλοια LR2.

Ιδιαίτερα ενεργή ήταν και η δραστηριότητα στην αγοραπωλησία (Sale and Purchase – S&P) μεταχειρισμένων πλοίων το 2024, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αποκτούν 48 δεξαμενόπλοια (≥10.000 DWT).

Ο τομέας MR2 ήταν και σε αυτή την περίπτωση ο πιο δημοφιλής, με ελληνικές εταιρείες να εξαγοράζουν 17 πλοία (το 35% των συνολικών ελληνικών εξαγορών).

Στον κλάδο LR2 αποκτήθηκαν 7 πλοία από Έλληνες πλοιοκτήτες, αντιπροσωπεύοντας το 14,5% των συνολικών εξαγορών.

Την ίδια περίοδο οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 70 πλοία. Από αυτά, 23 ήταν δεξαμενόπλοια MR2 (33%) και 14 πλοία LR2.

Ανακύκλωση

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών η δραστηριότητα ανακύκλωσης των παλαιότερων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου ήταν αναιμική και η μέση ηλικία του στόλου αυξήθηκε κατά περισσότερο από 2,5 έτη από τις αρχές του 2020.

Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO υπογραμμίζει ότι «η χαμηλή δραστηριότητα ανακύκλωσης κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών δημιούργησε ένα πλεόνασμα παλαιότερων πλοίων και επί του παρόντος το 10% της χωρητικότητας του στόλου αποτελείται από πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών».

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα Ετοιμάζεται έκπληξη με «flying thryleon» στο παιχνίδι με την Φενέρ (vid)
Επόμενο θέμα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αγώνας να κρατηθούν οι τιμές
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έλεγχοι για νάρκες σε tanker που πηγαίνουν στη Ρωσία μετά από μυστηριώδεις εκρήξεις σε Βαλτική και Μεσόγειο

Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων που προσεγγίζουν ρωσικά λιμάνια στέλνουν δύτες και…

3 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έλληνες εφοπλιστές: «Κράτει οι μηχανές» στο ξεκίνημα του 2025

Προσεκτικές κινήσεις, με πωλήσεις κυρίως μεγάλων σε ηλικία πλοίων, κάνουν οι…

5 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε διαλυτήρια της Τουρκίας το E/Γ-Ο/Γ «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α» 

Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου παρέμεινε για…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Προσλήψεις προσωπικού και ενίσχυση του εξοπλισμού του Λιμενικού από την επόμενη σεζόν

Τη Μυτιλήνη επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, όπου…

3 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?