PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

    Πειραιάς: Λεωφορείο παρέσυρε και τραυμάτισε 72χρονη -Νοσηλεύεται διασωληνωμένη

    Ο Δήμος Πειραιά επενδύει στο μέλλον των παιδιών του

    Δ. Κερατσινίου – Δραπετσώνας: Έναρξη λειτουργίας Σαββάτου και ΑQUA FITNESS στο Δημοτικό Κολυμβητήριο

    Δήμος Πειραιά: Σε εξέλιξη αιτήσεις για 120 προσλήψεις

    Καλλιθέα: 50χρονος σε αμόκ χτυπούσε αυτοκίνητα, επιτέθηκε σε αστυνομικούς

  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΝΗΣΙΑ
    • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Reading: Συνέχεια απωλειών για το ελληνικό νηολόγιο
LIVE TRAFFIC
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Font ResizerAa
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Search
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Follow US
  • Home
  • Contact
  • Blog
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
© Pireas365. All Rights Reserved.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνέχεια απωλειών για το ελληνικό νηολόγιο

Ενημερώθηκε 4 Φεβρουαρίου, 2025 12:24 μμ
4 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου
Μοιράσου

Σταθερά χάνει δυνάμεις το ελληνικό νηολόγιο, ειδικά σε ό,τι αφορά τα ποντοπόρα πλοία. Ο υπό ελληνική σημαία στόλος, τον Νοέμβριο του 2024, συρρικνώνεται αργά, αλλά σταθερά, τόσο σε σύγκριση με τον περσινό Νοέμβριο όσο και σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Νοέμβριο του 2024 η δύναμη της «γαλανόλευκης» μετρούσε 1.832 πλοία συνολικής χωρητικότητας 35,79 εκατ. κοχ [για πλοία από 100 κόρους ολικής χωρητικότητας (κοχ) και πάνω].

Contents
    • Σταθερά χάνει δυνάμεις το ελληνικό νηολόγιο, ειδικά σε ό,τι αφορά τα ποντοπόρα πλοία. Ο υπό ελληνική σημαία στόλος, τον Νοέμβριο του 2024, συρρικνώνεται αργά, αλλά σταθερά, τόσο σε σύγκριση με τον περσινό Νοέμβριο όσο και σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2024.
  • Βάσει χωρητικότητας
  • Στόχος η ενίσχυση

Τον αντίστοιχο μήνα του 2023 ο στόλος αποτελούνταν από 1.821 πλοία συνολικής χωρητικότητας 37,33 εκατ. κοχ.

Στον στόλο προστέθηκαν κυρίως μικρότερης χωρητικότητας επιβατηγά πλοία, ενώ έχασε δυνάμεις σε επίπεδο φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων.

Ειδικότερα τα φορτηγά πλοία τον Νοέμβριο πέρσι ήταν 356, με χωρητικότητα 9,8 εκατ. κοχ, ενώ έναν χρόνο πριν αριθμούσαν 362 με 10,47 εκατ. κοχ.

Στα δεξαμενόπλοια οι διαφορές είναι μεγαλύτερες. Τον Νοέμβριο του 2023 ο ελληνικός στόλος αριθμούσε 425 δεξαμενόπλοια με συνολική χωρητικότητα 25,73 εκατ. κοχ, ενώ ο αντίστοιχος του 2024 είχε χάσει 14 πλοία και η χωρητικότητά του ήταν κάτω από τα 25 εκατ. κοχ, στα 24,98 εκατ. κοχ.

Αντίθετα παρατηρούμε αύξηση στον αριθμό πλοίων στα επιβατηγά κατά 20 και στα λοιπά κατά οκτώ πλοία. Ωστόσο, η χωρητικότητα και σε αυτά τα πλοία μειώνεται κατά 2,9% και 0,2% αντίστοιχα.

Βάσει χωρητικότητας

Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες όταν εστιάσουμε στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία άνω των 30.000 κοχ.

Ειδικότερα τον Νοέμβριο του 2022 ο υπό ελληνική σημαία στόλος φορτηγών πλοίων άνω των 30.000 κοχ μετρούσε 149 πλοία με χωρητικότητα 9,75 εκατ. κοχ.

Τον Νοέμβριο του 2023 ο αριθμός των φορτηγών πλοίων είχε πέσει σε 143 με χωρητικότητα 9,27 εκατ. κοχ. Και τον περσινό Νοέμβριο έπεσε περαιτέρω στα 135 πλοία και στα 8,73 εκατ. κοχ.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στα δεξαμενόπλοια. Το 2022 τον Νοέμβριο ο ελληνικός στόλος αριθμούσε 257 tanker, χωρητικότητας 24,86 εκατ. κοχ. Έναν χρόνο αργότερα είχε μειωθεί κατά εννέα πλοία και κατά 500.000 κοχ περίπου. Τον Νοέμβριο του 2024 καταγράφεται πτώση κατά 10 πλοία και κατά 830.000 κοχ περίπου.

Στόχος η ενίσχυση

Την τελευταία τριετία η ελληνική κυβέρνηση έχει προχωρήσει σε μια προσπάθεια αξιοποίησης του ψηφιακού μετασχηματισμού για να απλοποιήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, όμως, δεν έχει καταφέρει ακόμα να γίνει ιδιαίτερα ελκυστικό το νηολόγιο, αφού βρίσκεται, ειδικά σε ό,τι αφορά τα μεγάλα πλοία, σε ιστορικά χαμηλά.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Χαράλαμπος Φαφαλιός ήταν αποκαλυπτικός, στην εκδήλωση για το νέο έτος. Όπως ανέφερε, αν και έχει επιτευχθεί πρόοδος, η ελληνική σημαία πρέπει να γίνει λιγότερο γραφειοκρατική, προκειμένου να δελεαστούν ξανά οι πλοιοκτήτες να την επιλέξουν. «Αυτό το λέμε εδώ και πολλά χρόνια» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φαφαλιός.

Επισημαίνεται ότι στις 26 Νοεμβρίου 2024 η «Ν» αποκάλυψε έρευνα, που έλαβε χώρα ανάμεσα σε ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, για τα αίτια της συρρίκνωσης της ελληνικής σημαίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι αιτίες που το ελληνικό νηολόγιο μειώνεται σταθερά σε ετήσια βάση είναι τέσσερις. Ως πρώτη καταγράφεται το «γραφειοκρατικό τείχος», δεύτερη η έλλειψη Ελλήνων ναυτικών, τρίτη η ψηφιοποίηση των συστημάτων και τέταρτη οι αργοί ρυθμοί απόκρισης στις ανάγκες των πλοίων σε 24ωρη βάση.

Κοινοποίηση θέματος
Facebook Whatsapp Whatsapp Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Προηγούμενο θέμα O Τζεφ Μπέζος συμβουλεύει: Έξι στρατηγικές για να γίνεις πλούσιος
Επόμενο θέμα Το 2024 διαλύθηκαν συνολικά 409 πλοία
2kFollowersLike
3kFollowersFollow
3.5kFollowersFollow
- Sponsored-
Ad imageAd image

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ

ΝΗΣΙΑ

Ενισχύθηκαν οι πυροσβεστικές δυνάμεις στην πυρκαγιά σε δασική έκταση στα Κύθηρα

Ενισχύθηκαν οι δυνάμεις που επιχειρούν στη δασική πυρκαγιά στο Δρυμώνα…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ιβάν Σαββίδης: Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ – Στο επίκεντρο οι εργασίες για τον προβλήτα 6

Επίσκεψη στον Λιμένα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε ο μεγαλομέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε.,…

2 λεπτά ανάγνωσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σητεία: Ημιβύθιση φορτηγού πλοίου – Δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση

Ημιβυθίστηκε το φορτηγό πλοίο MN Kostas, σημαίας Σιέρα Λεόνε, το οποίο…

1 λεπτά ανάγνωσης
ΕΛΛΑΔΑ

Νεκρή ηλικιωμένη από πυρκαγιά στο σπίτι της στην Κηφισιά

Τραγική εξέλιξη είχε η πυρκαγιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Παρασκευής…

1 λεπτά ανάγνωσης
PIREAS 365 - Ειδήσεις για τον ΠειραιάPIREAS 365 - Ειδήσεις για τον Πειραιά
Follow US
© Pireas365. All Rights Reserved.
  • ΠΕΙΡΑΙΑΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΝΗΣΙΑ
  • ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?