Η ελληνική εταιρεία Almi Marine, με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Χρήστο Χατζηγεωργίου, συμμετέχει σε ένα καινοτόμο αναπτυξιακό έργο μαζί με τα κινεζικά ναυπηγεία SDARI και τον ιταλικό νηογνώμονα RINA.
Νέα Εποχή στην Πλοιοκατασκευή
Το έργο στοχεύει στη σχεδίαση και ανάπτυξη ενός προηγμένου bulk carrier (φορτηγού πλοίου χύδην φορτίου), που θα αξιοποιεί πολλαπλές πηγές καυσίμου: ναυτιλιακό πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και υδρογόνο. Παράλληλα, το πλοίο θα διαθέτει ηλεκτρική πρόωση, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών.
Η σχεδίαση βασίζεται στην πλατφόρμα Green Dolphin 64 της SDARI, με στόχο τη δημιουργία ενός πλήρως εξηλεκτρισμένου και ευέλικτου πλοίου.
Τεχνολογία που Μειώνει τις Εκπομπές
Το πλοίο θα διαθέτει:
- Σύστημα διπλού καυσίμου VLSFO/LNG
- Μονάδα αναμόρφωσης υδρογόνου επί του πλοίου, αποφεύγοντας έτσι τις δυσκολίες αποθήκευσης υγρού υδρογόνου
- Συνδυασμένη καύση LNG και υδρογόνου σε ελεγχόμενες αναλογίες
- Προκαύσιμη δέσμευση CO₂, που περιορίζει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Η παραπάνω τεχνολογία ενισχύει σημαντικά τον δείκτη έντασης άνθρακα (CII) του πλοίου, κάνοντάς το πιο φιλικό προς το περιβάλλον και πιο αποδοτικό μελλοντικά.
Παρουσίαση στη NorShipping στο Όσλο
Η Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle) για τη νέα σχεδίαση θα παρουσιαστεί από τον RINA στις 5 Ιουνίου, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης NorShipping, που θα πραγματοποιηθεί στο Όσλο από 2 έως 6 Ιουνίου.