Παρά τη διεθνή αβεβαιότητα και τις σκιές που ρίχνει η Ουάσιγκτον πάνω από το παγκόσμιο εμπόριο, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν μένουν αδρανείς. Κινούνται με προσοχή στη δευτερογενή αγορά πλοίων, σταθμίζοντας ρίσκο και ευκαιρίες. Το μήνυμα είναι σαφές: ναι στις αγορές, αλλά μόνο όταν η κίνηση έχει λογική και προοπτική.
Όπως σημειώνει η Allied Shipbrokers, οι συμφωνίες συνεχίζουν να πέφτουν στο τραπέζι, όμως οι αποφάσεις δεν παίρνονται πια “στο πόδι”. Οι εξελίξεις στις ΗΠΑ –όπως το νέο εκτελεστικό διάταγμα Τραμπ για τη ναυπηγική βιομηχανία και οι επιπλέον δασμοί σε κινεζικής κατασκευής πλοία– έχουν κάνει πολλούς πιο επιφυλακτικούς.
Ποιοι αγόρασαν και τι
Ο Χάρης Βαφειάς συνεχίζει δυναμικά: η Brave Maritime απέκτησε το Izanagi Harmony, ένα σύγχρονο πλοίο ιαπωνικής ναυπήγησης, το τέταρτο μέσα στη χρονιά. Το τίμημα ήταν περίπου 24,7 εκατομμύρια δολάρια.
Η Perosea Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Περογιαννάκη, έκανε δυναμικό comeback στα bulkers μετά από δέκα χρόνια, αποκτώντας δύο πλοία: το Sea Wolf I (πρώην Nord Himalaya) και το Sea Puma, που διαθέτει και scrubber.
Ο Μάριος Γιαλόζογλου και η εταιρεία του, IMS SA, εμπλούτισαν τον στόλο με δύο τάνκερ: το Anemoni (πρώην Galway Spirit) και το Marlin Amber, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 22 δεξαμενόπλοια.
Η Modion Maritime του Μύρωνα Τσατσάκη διαφοροποιήθηκε, αποκτώντας δύο φορτηγά πλοία κινεζικής κατασκευής: το Sea Marathon και το Clemens Oldendorff, επωφελούμενη από τις μειωμένες τιμές λόγω των νέων δασμών που περιμένουν να επιβληθούν στις ΗΠΑ.
Η Alberta Shipmanagement του Νικόλα Ιγγλέση αγόρασε το Jubilant Devotion, ένα baby cape εξοπλισμένο με scrubber, στην τιμή των 26,5 εκατ. δολαρίων – αρκετά κάτω από την εκτιμώμενη αξία του. Είναι η δεύτερη παρόμοια αγορά μετά το Kitaura (νυν Marathos), και η εταιρεία δείχνει να χτίζει συνέπεια στις επενδύσεις της.
Ο Νικόλας Πατέρας, μέσω της Contships Logistics, προχώρησε στην εξαγορά πέντε feeder containerships, σε μια σαφή κίνηση ενίσχυσης της θέσης του στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μικρού και μεσαίου μεγέθους.
Τέλος, ο Βύρων Βασιλειάδης, με τη ναυτιλιακή του Venergy Maritime, μπήκε δυναμικά στην αγορά των τάνκερ αγοράζοντας δύο σύγχρονα MR δεξαμενόπλοια, τα PS Milano και PS Atene, συνολικής αξίας περίπου 75 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τι δείχνουν όλα αυτά;
Η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως ξέρει να διαβάζει σωστά το “παγκόσμιο δελτίο καιρού”. Οι επενδύσεις συνεχίζονται, αλλά με προσοχή, επιλεκτικότητα και μακροπρόθεσμο πλάνο. Σε μια εποχή γεμάτη μεταβλητές, το «βήμα-βήμα» φαίνεται να είναι η σοφότερη στρατηγική.